ردا صنعت
تاورکرین

تاورکرین و صنعت ساختمان‌سازی

  • تاورکرین یا برج جرثقیل یک ابزار ساختمان‌سازی است.که برای بالا بردن اجسام سنگین به ارتفاع زیاد استفاده می‌شود. شکل بلند و باریک برج جرثقیل این باور را در افراد ایجاد می‌کند که این وسیله نمی‌تواند وزن زیادی را تحمل کند؛ اما باید گفت که برج جرثقیل از قدرتمند‌ترین و کارامد‌ترین ابزارها در ساختمان سازی محسوب می‌شود. تاورکرین و صنعت ساختمان فروش تاور کرین خرید تاور کرین قیمت تاور کرین.

    تماس با ردا صنعت09121834995

    در صورت نیاز به مشاوره رایگان و یا خرید با ردا صنعت تماس بگیرید. 

    اگر برج جرثقیل نبود شاید صنعت ساختمان‌سازی پیشرفت زیادی نمی‌کرد. ساخت ساختمان‌های بلندمرتبه و آسمان خراش‌ها وابسته به.برج جرثقیل است و بدون آن‌ها صنعت ساختمان‌سازی بسیار محدود می‌شود. در ادامه با ما همراه باشید تا شما را بیشتر با این وسیله آشنا کنیم.

    تاور کرین و نقش آن در صنعت ساخت و ساز
    تاور کرین و نقش آن در صنعت ساخت و ساز

    روند تکامل تاور کرین و صنعت ساختمان

    این ماشین‌آلات بر اساس نوعی چوبه دار درست می‌شود، اولین بار توسط توماس دریک نامگذاری شدند. تاورکرین قدمت طولانی  دارد، اما برج جرثقیل هایی که مانند نمونه‌های امروزی باشد در سال ۱۹۴۹ ظهور کرد. هانس لیبهر آلمانی، بعد از جنگ برای حمایت از بازسازی شهر‌ها طرحی از برج جرثقیل ارائه داد که شامل برجی عمودی و بازوی کار افقی بود. فروش تاور کرین خرید تاور کرین قیمت تاور کرین

    قابلیت چرخش ۳۶۰ درجه نیز کار ساخت و ساز را بسیار راحت‌تر کرد‌. این طرح الهام بخش ساخت برج جرثقیل های پیشرفته‌تر بود‌. در دهه ۱۹۷۰ اکثر تولید کنندگان، ساخت برج جرثقیل هیدرولیکی را متوقف کردند و به نمونه‌های برقی روی آوردند. برج جرثقیل‌های مدرن دارای ده‌ها ویژگی هستند که نمونه‌های قدیمی آن فقط می‌توانستند رویای آن را داشته باشند. نمونه‌های امروزی از همیشه قدرتمند‌تر و کم مصرف‌تر هستند. فروش تاور کرین خرید تاور کرین قیمت تاور کرین

    تاريخچه شكل گيري سنگين ترين تاوركرين جهان

    از دهه 1970 اولین جرثقیل برجی به جهان معرفي شد تا فرصتي براي برج سازان باز كند. آرتور لوب اولين طراح تاوركرين بود كه اين دستگاه را با بالاتنه چرخان و یک بازوی زینی به شکل 4 و یک قلاب جلویی طراحي كرد.اين اولين تاوركريني بود كه با قابليت بالا بردن 65 متر ارتفاع،توانست هتل دو ویل در Villeurbanne، فرانسه را بسازد.  تاورکرین و صنعت ساختمان فروش تاور کرین خرید تاور کرین قیمت تاور کرین.

    در پایان دهه 1940،دوباره آرتورلوب بود که تاوركريني را طراحي كرد كه ظرفیت 20 تا 62.5 تن را داشت.در اين بين به ذهن بسیاری از تولید کنندگان جرثقیل، از جمله Peiner، Potain،Liebherr و Krøll،خطور كرد كه با تکیه بر طراحی کلاسیک به دنبال رکوردهای جدید ظرفیت جرثقیل برجی باشند تا سنگين ترين تاوركرين جهان را به نام خود ثبت كنند.

    همين بهانه اي شد تا در سال ۱۹۷۷براي  پروژه هاي نيروگاهي كه نياز بود تا ۴۵ تن بار در شعاع ۸۰ متر حمل بار شود اولين تاوركرين سنگين وارد بازار ساختماني شد و بعد از آن  در سال ۲۰۲۱  براي پروژه برج پل معلق در چین با ظرفیت ۱۲۰۰۰ تن متر عرضه شد.

    سازندگان اين نوع جرثقيل هاي سنگين را تاوركرين ناميدند.زيرا كه دارای طراحی منحصربفرد چهارگوش مدولار بود.این طراحی مدولار از مهار و بازوی بسیار کوتاه برای بازار ساخت و ساز ماستفاده مي كند و بیش از حداکثر واقعی ۴۰ تن وزن را مي تواند حمل كند.هم اكنون،انواع طرح‌های تاوركرين ها با ظرفیت بالا پیشرو در صنعت ساختماني هستند. 

    تاور کرین و صنعت ساختمان
    تاور کرین و صنعت ساختمان

    معرفي سنگين ترين تاوركرين‌های جهان

    • زوملیون

    فن‌آوری‌های کلیدی در ساخت جرثقیل‌های برجی بسیار سنگين با الزامات ایمنی و قابلیت اطمینان بالا انجام مي شود.همچنين،اين شركت در زمينه نوآوری فن‌آوری و الزامات تولید ركورد ثبت كرده است و در عين حال ایمنی را در سراسر فرآیندهای حمل و نقل، مونتاژ يا جداسازی قطعات و عملیات فراهم كرده است.همچنين،بسيار سريع در مقایسه با فناوری تولید سنتی تاوركرين که حداقل ۱۲ ماه طول می کشد،توليد دارد.  تاورکرین و صنعت ساختمان فروش تاور کرین خرید تاور کرین قیمت تاور کرین.

    شايد بد نباشد بگوييم،زوملیون پیشرو عصرتاوركرين هاي فوق العاده بزرگ و سنگين است.اولین جرثقیل برجی با ارتفاع بیش از ۱۰۰۰۰ تن متر در جهان توانسته حداکثر وزن ۴۵۰ تن و حداکثر ارتفاع ۴۰۰ متر ( معادل بلند کردن ۳۰۰ )را حمل كند.

    زوملیون،يكي ديگر از سنگين ترين تاوركرين جهان مي باشد كه براي اولين بار مي تواند ظرفيت ۴۵۰ تني را تحمل كند.زوميلون اولین تاوركرين چرخان با حداکثر گشتاور بار بیش از ۱۰۰۰۰ تن متر و حداکثر ارتفاع بالابر ۴۰۰ متر است.تاوركرين زوميلون بزرگترین پل کابلی جاده ای و ریلی جهان است كه بر روي رودخانه چانگژو-تایژو یانگ تسه ساخته شده است.  تاورکرین و صنعت ساختمان فروش تاور کرین خرید تاور کرین قیمت تاور کرین.

    • تاوركرين XCMG

    اين تاوركرين سنگين ترين جرثقیل برجی جهان است كه در چين ساخته شده است.اين تاوركرين برای پروژه‌های ساخت در مقیاس بزرگ از جمله بلند کردن مواد سنگین در مقياس تن،ارتفاع‌های بالا و محدوده ساخت‌وساز وسیع ساخته شده است.اگر بگوييم در بزرگترين پل هاي جهان رد پاي اين تاوركرين را ديد. مشخصات فنی تاوركرين:

    لحظه بلند کردن امتیاز: ۱۵۰۰۰ متر

    حداکثر وزن بالابر: ۶۰۰ تن

    ارتفاع بلند کردن مستقل: ۹۲.۵ متر

    حداکثر ارتفاع بالابری با اتصال: ۴۰۰+ متر

    حداکثر سرعت بلند کردن: ۳۱ متر در دقیقه

    مقاومت در برابر طوفان در ۱۲ در حالت غیر فعال

    وزن اين تاور کرین ۴۰۰۰ تن است كه مي توان آن را در دسته سنگين ترين تاوركرين جهان قراردارد.

    • تاوركرين Taisun

    جرثقیل برجي تاپسون،در چین به عنوان سنگين ترين تاوركرين جهان ساخته شده است.كه محدودیت حمل وزن تا ۲۰۰۰۰ تن را در حداكثر ۸۰ متر قادر به بلند كردن هستند.این تاوركرين مطمئناً یک شگفتی مدرن است كه  در دسته سنگين ترين تاوركرين هاي جهان قرار دارد.با این حال،قدرت بلند کردن آن به وضوح رکورد جهانی سنگین ترین تاوركرين جهان را زده است.که در صنعت كشتي سازي كاربرد گسترده اي مي شود.

    مشخصات فني اين نوع تاوركرين:

    حداکثر ظرفیت بار : ۲۰۱۳۳ تن

    ارتفاع جرثقیل : ۴۳۶ فوت

    طول دهانه : ۳۹۳ فوت

    طول طناب : ۳۱ مایل

    تایسون از آن جهت قوی ترین جرثقیل جهان است كه با حداکثر ظرفیت بارگیری شگفت انگیز خود مي تواند بیش از ۴۰ میلیون كيلوگرم وزن حمل كند.

    • Liebherr LTM 11200-9.1

    اين نوع جرثقيل با ظرفیت بالابری1200 متریک تن توسط شرکت آلمانی Group ساخته شده است كه قدرتمندترین و سنگين ترين تاوركرين تاکنون ساخته شده به شمار مي آيد.همچنین دارای طولانی ترین بوم در جهان را دارد که به طور کامل تا 100 متر گسترش می یابد.ليبهر سنگين ترين تاوركرين جهان به شمار مي رود كه به دلیل قابل حمل بودن و تطبیق پذیری تقریباً در هر پروژه ساخت و ساز به كار مي رود و روند ساخت و ساز را به میزان قابل توجهی سرعت مي بخشد.مشخصات فني تاوركرين:

    حداکثر ظرفیت بار : ۱۲۰۰ تن

    طول بوم تلسکوپی : ۳۲۸ فوت

    حداکثر ارتفاع بالابر : ۶۱۶ فوت

    موتور محرک : ۸ سیلندر دیزل

    اين جرثقيل با ظرفیت بالابری و ارتفاع بالابر منحصر به فرد برای پروژه های ساختمانی عظیم ایده آل است.

    تاور کرین لیبهر
    تاور کرین لیبهر
    • تاوركرين Kroll K1000

    كرول یکی از سنگين ترين تاوركرين جهان است كه بيش از ۴۰ سال است که به عنوان یکی از سنگين ترين تاوركرين جهان است. اين تاوكرين در ارتفاع ۱۰۰ متر مي تواند وزني معادل ۲۴۰ تن را جابه جا كند.كه به معني تقریباً  پوشش ۶ زمین فوتبال مي باشد.همچنين اين جرثقیل برجي می تواند سرعت باد تا ۱۷۵ مایل در ساعت را تحمل کند و داراي سه موتور براي حمل وزنه است.

    برند كرول( Krøll ) اغلب براي ساخت نیروگاه هسته ای و كارخانه هاي كشتي سازي ساخته شده است.کرول K1000  يكي از سنگين ترين تاوركرين جهان است كه ساخت ساختمان های عظیم الجثه را امکان پذیر می کند طوري كه هرگز با جرثقیل های متحرک امکان پذیر نخواهد بود.

    از آنجایی که بسیاری از تاورکرین ها به ساختمان ها متصل می شوند، بلندترین تاور کرین ها از نظر فنی آنهایی هستند که برای ساخت بلندترین ساختمانها استفاده شوند.پس از بررسی ده ها مدل معجزه آساي سنگين ترين تاوركرين جهان، کرول K10000 در صدر ليست قرار گرفته است.مشخصات فني تاوركرين:

    حداکثر ظرفیت بار : ۲۴۰ تن

    ارتفاع جرثقیل : ۴۷۰ فوت

    فاصله بازویی : ۲۶۶ فوت تا ۳۳۰ فوت

    چرخش : ۳۶۰ درجه

    مساحت تحت پوشش جرثقیل : ۷.۵ هکتار

    • تاوركرين SSCV Sleipnir

    اين تاوركرين سنگين برای ساخت نیروی بادی دریایی، سکوهای نفتی شناور و توسعه هاي مهندسي زیر دریا به كار مي رود و به آن كشتي جرثقيل مي گويند.

    اگرچه کشتی‌های جرثقیل از قرون وسطی وجود داشته‌اند ، اما محبوبیت و قدرت کشتی‌های جرثقیل در طول قرن بیستم افزایش یافت، که عمدتاً به دلیل افزایش تقاضا برای سکوهای نفتی فراساحلی بود. با گذشت زمان، ظرفیت بالابری این شناورها و همچنین پایداری و مانورپذیری آنها به طور قابل توجهی افزايش يافت و تبديل به سنگين ترين و بزرگترین ظرفیت در جهان را رقم زد.مشخصات فني تاور:

    حداکثر ظرفیت بار : ۲۰۰۰۰ تن در پشت سر هم

    ارتفاع بالابر اصلی : -۶۵ فوت تا ۴۴۲ فوت

    حداکثر شعاع میزبان اصلی : ۳۳۴ فوت

    تاوركرين هاي روز دنيا براساس نوع آنها

    • تاور کرین چکشی

    جرثقیل برجی سرچکشی یک نوع رایج جرثقیل برجی است که در پروژه های ساختمانی در سراسر جهان كاربرد دارد.جرثقیل برجی سر چکشی از طریق دکل عمودی (برج) با یک بازوی افقی که هر دو کابین را پشتیبانی می کند. جرثقیل سر چکشی پیکربندی متفاوتي دارد و شامل یک بازوی افقی بلند مي باشد كه به طور عمودی متصل شده است.یک سر بازو به صورت افقی روی محل کار امتداد دارد،در حالی که انتهای دیگر دارای وزنه تعادل است.به اين ترتيب اين نوع جرثقيل می تواند در هر نقطه از شعاع بازویی حمل كار كند.جرثقیل های سر چکشی معمولاً به یک جرثقیل دوم برای مونتاژ و جداسازی آنها در محل کار نیاز دارند و به راحتي مي توان ارتفاه آن را تغيير داد.

    در تاوركرين برجی سر چکشی،بازوی 360 درجه به صورت افقی در اطراف دکل در یک سطح ثابت با ساختاری که شبیه یک “L” وارونه مي چرخد.عملکرد منحصر به فرد این نوع تاوركرين اينكه حمل بار به صورت افقی در امتداد بازو جركت مي كند.ممکن است شنیده باشید که از جرثقیل های برجی سر چکشی به عنوان جرثقیل برجی “قاب A” یا در برخی موارد به عنوان جرثقیل برجی بالابره/تخت نامیده می شود. هدف از اين نوع تاوركرين كار در موقعیت‌هایی با اشغال فضاي كم یا جایی که جرثقیل‌های متعددی بايد با يكديگر كاركنند، می باشد و حتي مي توانند وزن 50 تن را حمل كنند.

    • تاور کرین Luffing Jib

    در فضاهای شهری تنگ و باريك كه اغلب فاصله کافی برای چرخش بازوی جرثقيل وجود ندارد.اين نوع تاوركرين بهترين گزينه است،در چنین فضاهایی از جرثقیل برجی لوفینگ استفاده می شود.در حالی که اکثر جرثقیل های برجی دارای یک بازوی افقی ثابت هستند،اپراتور در اين نوع تاوركرين مي تواند بازور را بالا یا پایین بیاورد تا جرثقیل بتواند در شعاع مناسب كار كند.يكي از موارد مقايسه تاوركرين روز دنيا برمي گردد به نوع تاوركرين لوفينگ كه بازوی آن مانند جرثقیل های برجی ديگر از چرخ دستی استفاده نمی کند، بلکه به راحتي بالا و پايين مي شود.به همين دلیل جرثقیل های لوفینگ گران تر هستند و فقط در صورت نیاز استفاده می شوند.  تاورکرین و صنعت ساختمان فروش تاور کرین خرید تاور کرین قیمت تاور کرین.

    اين نوع تاوركرين به دلیل بازوی مورب خود که از بالای دکل (برج) به صورت زاویه ای امتداد یافته است قابل تشخیص است.همچنين،برخلاف سر چکش، نقطه قلاب در انتهای بازوی قرار دارد و دارای ظرفیت بالاتری نسبت به جرثقیل سر چکشی است.

      • تفاوت 

    برخلاف جرثقیل سر چکشی، بازوی مورب می تواند به داخل و خارج (از عمودی تا زاویه ۳۰ درجه) حرکت کند. این حرکت به تاور اجازه می دهد تا در فضاهای تنگ قرار بگیرند، به همین دلیل است که اغلب جرثقیل های بازویی را در محیط های شهری مرکز شهر می بینید.

    اندازه اين نوع تاوركرين ها بر روی پشت بام ها یا فضاهای کوچک طراحی شده است و اغلب برای مونتاژ یا جداسازی جرثقیل های برجی استفاده می شوند. همچنين کابین اپراتور ندارند و از راه دور که یا سیمی یا بی سیم است، کار می کنند.

    سیستم ارتفاعی تاور کرین
    سیستم ارتفاعی تاور کرین
    • جرثقیل های برجی خود نصب (SETC)

    جرثقیل های برجی خود نصب شامل یک بازوی افقی و دکل هستند که كه در بالاي آنها نصب شده و قابلیت جمع و باز شدن را دارد به همين دليل برچیدن و نصب در محل راحت تري در مقایسه با جرثقیل های برجی سر چکشی یا لوفینگ دارد و به راحتی نمی توان آنها را جابجا کرد. تاوركرين هاي خود نصب می توانند بدون نیاز به جرثقیل دوم در محل پروژه كار كنند.این يك مزيت بزرگ در مقايسه با تاوركرين سرچكشي است كه زمان راه اندازی و هزینه تجهیزات را به حداقل مي رساند.تاوركرين هاي خودنصب به جاي کابین اپراتور،اغلب از راه دور و از زمین کنترل می شوند. جرثقیل های خود نصب دارای یک برج تلسکوپی نیز هستند که به جرثقیل اجازه می دهد تا در ارتفاعات متعدد بدون پیکربندی مجدد فعاليت كنند.  تاورکرین و صنعت ساختمان فروش تاور کرین خرید تاور کرین قیمت تاور کرین.

    • جرثقیل برجی مسافرتی

    تاوركرين هاي مسافرتی اغلب در پروژه هایی استفاده می شود که نیاز به جابجایی منظم تجهیزات برای بلند کردن است. تاور کرین مسافرتی بر روی مسیري با ریل نصب می شوند. ریل ها به جرثقیل اجازه می دهد تا به صورت افقی حرکت کند.در صورت استفاده از این نوع جرثقیل، باید مطمئن شوید که محل پروژه به اندازه کافی صاف باشد تا جرثقیل بتواند حرکت کند درغير اينصورت ممكنه جرثقیل واژگون شود.

    • تاور کرین خود نوردی

    تاوركرين هاي خود نوردی یکی از جذاب ترین تجهیزاتی هستند که می توان در پروژه هاي ساخت و ساز پیدا کرد. یک جرثقیل برجی خود نورد قابليت افزايش ارتفاع تا بي نهايت را دارد.كه اين يكي از بارزترين ويژگي مقايسه اي نسبت به تاوركرين هاي ديگر است.

     

    مواردی که باید هنگام مقايسه تاوركرين هاي روز دنيا در نظر گرفت:

    هر پروژه ساختمانی در مورد ابزار و مصالح نیازهای متفاوتی دارد. هنگام انتخاب مناسب ترین جرثقیل انواع مختلفی از جرثقیل هاي برجي با تقاط ضعف و قوت وجود دارد که باید در حين مقايسه تاوركرين هاي روز دنيا در نظر بگیرید. برخي از معيارهاي مقايسه انواع تاوركرين ها

    • ظرفیت مورد نیاز

    ظرفيت يكي از مهم ترين ديلي مقایسه تاورکرین های روز دنیا است زيرا بايد اندازه جرثقیل برجی خود را متناسب با کارتان انتخاب کنید. به عنوان مثال،بسته به مدل یا طرح متفاوت تاوركرين ظرفيت بالابري متفاوتي دارد. اگر جرثقیل شما چیزهایی مانند قالب و سطل های بتن را بخواهد بلند کند نياز به یک مدل نسبتا سبک خواهد بود. با این حال، اگر به تاوركرين برای بلند کردن تجهیزاتی مانند ژنراتور یا فولادی دارید،نوع ديگر متناسب با اين ويژگي را بايد انتخاب كنيد.  تاورکرین و صنعت ساختمان فروش تاور کرین خرید تاور کرین قیمت تاور کرین.

    • قابلیت مانور

    تاوركرين ها به لطف توانایی خود در جابجایی، چابک هستند و می توانند در هر زمان معین به چندین منطقه در یک سایت خدمات دهند.برخی از تاوركرين ها حتي توانایی كار در فضاهای تنگ و محدود را دارند و توانايي كار در مناطقي با تراکم بالا را دارند،برخي از انواع تاوركرين ها انعطاف پذیری بالايي دارند كه براي صاحبان پروژه موهبت بزرگي است و لازم نیست هر بار که جابجا می‌شوند نصب و جدا شوند

    • در دسترس بودن فضا و حمل و نقل

    یکی از ویژگی های جذاب در مقايسه تاوركرين هاي روز دنيا اینکه فضای اشغال شده براي فعاليت آنهاست. با این حال،برای مونتاژ و برچیدن جرثقیل برجی به فضای قابل توجه و تجهیزات پشتیبانی بسياري زيادي نياز دارد كه در هر نوع تاوركرين متفاوت مي باشد. همچنين، در مواردی که بیش از یک جرثقیل برجی در محل قرار دارد، شعاع چرخش هر جرثقیل باید در نظر گرفته شود.

    به همين دليل،فرآیند اجاره،حمل و نقل و مونتاژ تاورکرین هزینه،زمان، تلاش متفاوتي مي طلبد.به همين ترتيب اين یک دلیل خوب براي مقايسه تاوركرين هاي روز دنيا و انتخاب بهترين مدل است.

    • ميزان ارتفاع

    تاوركرين ها می توانند انواع بارها را در ارتفاعات مختلف بلند كنند،در واقع،انواع تاوركرين هاي موجود در بازار بازوهايي در اندازه هاي مختلف دارند كه بار را در هر ارتفاعي بلند مي كند.  تاورکرین و صنعت ساختمان فروش تاور کرین خرید تاور کرین قیمت تاور کرین.

    • نحوه نصب

    نصب و راه اندازی در تاوركرين ها مختلف است.تجهيزات و نصب هر نوع تاوركرين براساس نوع خود منحصر به فرد هستند.كه در نهایت، به اهداف پروژه كاري شما برمیگرد.  تاورکرین و صنعت ساختمان فروش تاور کرین خرید تاور کرین قیمت تاور کرین.

    • ميزان حمل بار

    يكي از موارد مقايسه تاوركرين هاي روز دنيا قابلیت حرکت آنهاست. يك مقايسه مي توان فهميد كه برخي تاوركرين ها ميزان حمل بار متفاوتي دارند كه بايد در نظر گرفته شود.انواع تاوركرين ها داراي ظرفيت هاي مختلفي در حمل بارهای سنگین در ارتفاعات مختلف دارند كه هر پروژه ساختماني بايد براساس نياز خود آن را سفارش دهد.

    • اندازه

    تفاوت آشکار بین تاوركرين ها اندازه آنهاست.اندازه جمع و جور هر جرثقيل برجي یک مزیت در یک ساخت و ساز شهری مي باشد.شهرهای پرجمعیت بايد در فضای محدود دكار كنند به همين دليل اندازه جمع و جور و افزایش قدرت مانور برخي تاوركرين ها عاننلي مهمي در مقايسه بين آنها است.

    • زمانبندي

    یکی دیگر از موارد مقايسه تاوركرين هاي روز دنيا زمان راه اندازی آنها است.انواع جرثقیل های برجی برای راه اندازی به زمان و کار مخنلفي نیاز دارند.پس از ورود جرثقیل به محل، نصب آن بسته به اندازه تاور کرین بین ساعت ها تا روزها طول می کشد.اگر کار شما دارای محدودیت های زمانی شدید است، زمان راه اندازی یک جرثقیل برجی می تواند به نفع شما و هزينه هاي پروژه تان تمام شود.

    • هزینه

    به دلیل زمان قابل توجهی که برای راه اندازی یک جرثقیل برجی لازم است،کل هزینه کرایه آن افزایش می یابد.يكي از دلايل مقايسه تاوركرين هاي روز دنيا بررسي مسائل هزينه است.زيرا ساعات مورد نیاز برای راه اندازی جرثقیل برجی بر هزينه هاي آن تاثير مي گذارد. اين هزينه در انواع تاوركرين ها متغير مي باشد.هر چه مدت زمان کوتاه تری برای استخدام و راه اندازي جرثقیل نياز باشد در هزینه هاي آن صرفه جويي خواهد شد.

    پرفروش ترین تاورکرین های دنیا 

     

    • جرثقیل های برجی JASO

    اين نوع تاوركرين سالهاست كه به میلیون ها مشتری در سراسر جهان در انواع پروژه هاي ساخت و ساز بزرگ و کوچک کمک کرده است و راه حل های کارآمد و مقرون به صرفه اي ارائه داده است. JASO  كه دفتر مركزي آن در اسپانیا قرار دارد،خود را متعهد به برتری در طراحی، ساخت و خدمات پس از فروش جرثقیل های برجی می داند و تا به امروز با فروش فوق العاده اش توانسته ركورد پر فروش ها را بزند.

    تاور کرین JASO
    تاور کرین JASO
    • تاوركرين ترکس

    جرثقیل های برجی Terex چهار نوع از پرفروش ترين تاوركرين ها را با قابلیت اطمینان،کیفیت و ایمنی در سراسر جهان توليد مي كند كه جزء پرفروش ترين ها به شمار مي آيد.

    تاوركرين ترکس Terex تاورکرین و صنعت ساختمان
    تاوركرين ترکس Terex
    • تاوركرين لیبهر

    ليبهر تنها نامي است كه در سال ۱۹۴۹ در زمينه توليد جرثقیل های برجی شروع به كار كرد و اکنون تولید کننده پیشرو جهانی  در زمينه ساخت و ساز جرثقیل های برجی است و دارای پنج کارخانه تولید در آلمان، اسپانیا، هند، برزیل و روسیه است.ليبهر با ارائه انواع تاوركرين هايي با قابلیت نصب سریع، چرخاندن بالا،بازوی لوفینگ توانسته فروش بالايي براي خود رقم بزند.

    • جرثقیل های برجی پوتین

    نام تاوركرين پوتين در سراسر جهان به دلیل قدرت بالابری و طراحی های نوآورانه خود شناخته شده است. پوتین بیش از ۶۰ نوع جرثقیل برجی را براي ساخت آسمان‌خراش‌هاي جهان روانه بازار كرده است.

    • تاوركرين Uperio

    يكي از پرفروش ترین برند تاورکرین در سال 2022، Uperioاست كه در فروش و اجاره جرثقیل های برجی، پيشرو است. با وجود اين شرکت محبوب ساخت و سازها بسيار پربازده تر شده است.

    تاوركرين Uperio تاورکرین و صنعت ساختمان
    تاوركرين Uperio
    • تاوركرين Wolffkran

    نام Wolffkran مخفف تجربه و شایستگی در طراحی، ساخت و استفاده از جرثقیل های برجی است.این شرکت با فناوری و دانش نوآورانه خود سهم قابل توجهی در فروش جرثقيل هاي برجي داشته است. موفقیت این شرکت به بیش از 100 سال است كه 700 تاوركرين را در بازار بفروشد.

    • تاوركرين Morrow

    اين شركت از زمان تأسیس خود در سال ۱۹۶۸ به طور انحصاری بر روی فروش جرثقیل برجی تمرکز کرده است.اين نوع برند تاوركرين تخصص و دانش منحصر به فردی را در مورد خط تولید تاوركرين ایجاد کرده است و به فروش بالايي دست يافته است.

    • تاوركرين NFT

    اين برند مهندسی و لجستیکی دیده يكي ديگر از برخي از پرفروش ترین برند تاورکرین در سال ۲۰۲۲ است .كه طي ۳۵ سال،در جرثقیل های برجیخود را توسط یک تیم فنی بسیار ماهر با تاکید قوی بر ایمنی و شیوه های کار ایمن به بازارهاي مستقر در ابوظبی،آسیا،اروپا،آفریقا و اخیراً آمریکای شمالی وارد كرده است.

    • تاوركرين Bondura

    برند bondura توانسته با توليد تاوركرين براساس نيازهاي مشتری بیش از 30 سال فناوري خود را گسترش دهد و از پرفروش ها باشد.

    • تاوركرين JOST

    JOST  در سال 2000 توسط طراح آلمانی ابداع شد.این شرکت بیش از 40 سال تجربه در تکنولوژی جرثقیل و سابقه بی نظیری در اين امر دارد كه بیش از 45 مدل جرثقیل از جمله تاوركرين را به بازار عرضه كرده است و سهم قابل توجهي از بازار را كسب كرده است.

    • تاوركرين RaycoWylie

    RaycoWylie  از سال 1933 در طراحی و ساخت دستگاه‌های نظارت جرثقیل برج متخصص است. نقاط قوت این شرکت در پشتیبانی عالي آن است.

    • جرثقیل های برجی Stafford Soima

    جرثقیل های برجی Stafford Soima ارائه دهنده خدمات و تجهیزات بالابری در سراسر جهان است. استافورد با ارائه خدمات اپراتور برای تمام جرثقیل ها و بالابرها و همچنین نصب و برچیدن، تکنسین و خدمات مشاوره به پروژه ها در سطح جهانی شناخته شده است.

    جرثقیل های برجی Stafford Soima تاورکرین و صنعت ساختمان
    جرثقیل های برجی Stafford Soima

     

    • تاور كرين Zoomlion

    گروه Zoomlion که در سال 1992 تأسیس شد، تاوركرين هاي پیشرفته اي را برای صنایع ساختمانی و کشاورزی را توسعه و تولید كردند. و در حال حاضر، پایگاه های تولید در چین،ایتالیا، آلمان،هند،برزیل و بلاروس و 21 شرکت جهان دارند.

    • برند TOPLIST

    اين برند طیف گسترده ای از جرثقیل های برجی و خود نصب را برای اجاره و فروش ارائه می دهد و جزء پر فروش هاست.

    • سانی

    ساني يكي ديگر پرفروش ترین برند تاورکرین در سال ۲۰۲۲ است. كه با افزایش فروش جرثقیل های برج  خود توانسته رتبه ۱۰ را  در بين پر فروش ها كسب كند.

    • تاوركرين ZPMC

    ZPMC   مستقر در شانگهای چین، متخصص در توليد تاوركرين و تجهيزات سنگین و صادرات به 100 کشور دنيا توانسته حدود 70 درصد از سهم بازار جهان را به خود اختصاص دهد و جزء پرفروش ترين ها به حساب آيد.

    • Sarens

    برند سارن بیش از ۶۰ سال در سرتاسر جهان فعالیت و قدمت دارد. اين برند تا كنون با فروش مجموع ۴۱۶ دستگاه رتبه دوم خود در فروش را بیش از هفت سال حفظ کرده است.

    • Mammoet

    ماموت را نميتوان در ليست پرفروش ترین برند تاورکرین در سال 2022  قرارنداد.اين برند از ابتدای فهاليت خود مقام اول را در اختیار داشت و به طور گسترده پیشتاز اين صنعت است.علاوه براين،کسب رتبه ALE جايگاه اين برند را بيش از هر زمان ديگري تثبيت كرده است.اين برند اکنون با بیش از 7000 کارمند در سراسر جهان و 130 انبار فعالیت حضور جغرافیایی خود را براي فروش تقویت کرده است.

    • Deep South

    اين برند خدمات جهانی در زمينه اجاره تاوركرين و آسانسورهاي كارگاهي براي حمل‌ونقل هاي سنگین ارائه مي دهد و رتبه بسيار بالايي در فروش داشته است.

    • BMS

    این شرکت دانمارکی با توليد تاوركرين هاي سنگین‌تر و انجام خدمات نصب و کارهای تعمیر و نگهداری،وارد ده رتبه از لحاظ برتري شده است.

    • Bigge

    اين برند صاحب نام با بیش از یک قرن فعالیت و توليد بيش از ۷۴۶ جرثقیل همچنان یک بازیکن پیشرو در فهرست بزرگترین شرکت های دارای جرثقیل مي باشد.

    • ماکسیم کرین

    این شرکت آمریکایی که در فهرست ACT100 نیز رتبه بالایی دارد، در سال‌های اخیر جزء پرفروش ترين ها است.

    قسمت‌های مختلف تاور کرین

    در این بخش قصد داریم تا به بررسی مهم‌ترین قسمت‌های تاورکرین بپردازیم. پس ما را تا انتها همراهی کنید.

    •  پایه تثبیت (استراکچر پایه) 

    تکیه گاه پایه در قسمت پایین قرار دارد و اغلب به یک قسمت بتنی متصل است. و بسته به.نیاز، پایه ممکن است روی زمین یا بالای سازه نصب شود. در برخی از پروژه ها با توجه به شرایط شاسی و وزنه بتنی جایگزین پایه تثبیت می‌شود. تاورکرین و صنعت ساختمان 

    پایه تثبیت تاور کرین و صنعت ساختمان تاورکرین و صنعت ساختمان
    پایه تثبیت تاور کرین
    • کاج یا قطعه ارتفاع دهنده 

    قطعه ارتفاع دهنده تاور کرین و یا کاج ( شاید برخی نصاب های تاور کرین با عنوان جک و پمپ شناخته شود) یکی از اجزای مهم و حیاتی در تاور کرین محصوب می‌شود. این قطعه وظیفه کاهش و افزایش ارتفاع تاور کرین را دارد. این قطعه مقداری بزرگتر از سکشن های تاور کرین می‌باشد. و یک سمت آن باز بوده این قطعه به وسیله جک های که دارد فاصله ای به اندازه یک قطعه (سکشن ) ایجاد کرده،. که این قطعه بعد از جایگذاری و فیکس شدن به وسیله پین ها، جک های کاج جمع خواهند شد. که در صورت نیاز این روند تا رسیدن به ارتفاع مد نظر ادامه خواهد داشت. 

    قطعه افزایش ارتفاع (کاج) تاورکرین و صنعت ساختمان
    قطعه افزایش ارتفاع (کاج)

    تذکر: قبل از افزایش و کاهش ارتفاع از سالم بودن جک ها اطمینان حاصل نمایید.

    • برج (دکل) چیست؟

    این برج که به عنوان دکل هم شناخته می‌شود، یک عنصر عمودی است که ارتفاع جرثقیل را تعیین می‌کند. این جزء از ابتدا گسترش پیدا کرده و از قسمت‌های دیگر جرثقیل پشتیبانی می‌کند. برج‌ها برای استحکام بیشتر اغلب دارای شبکه‌های مشبک فولادی هستند. دکل از سکشن‌ها (قطعه ) های محتلف تشکیل شده است که به وسیله پین ( پیچ و مهره) به هم وصل می‌شوند. لازم به ذکر هرگز از جوشکاری برای اتصال سکشن‌ها استفاده نشود. 

    سکشن تاور کرین و صنعت ساختمان تاورکرین و صنعت ساختمان
    سکشن تاور کرین
    • صفحه گردان چیست؟

    صفحه گردان قسمتی از تاورکرین است که اجازه می‌دهد بازو بچرخد. این قسمت از همان فناوری استفاده می‌کند که اغلب در آسیاب‌های بادی به کار می‌رود. به لطف صفحه گردان، جیب از دامنه حرکت وسیع‌تری برخوردار است. این قطعه واسط بین کله قندی، جیب ( فلش)، کانتر جیب ( کن فلش) و قطعات ارتفاعی می باشد. در این قظعه چرخ دهنده دارد که بسته به نوع تاور کرین به وسیله یک یا دو الکتروموتور به چرخش در می‌آید.  تاورکرین و صنعت ساختمان فروش تاور کرین خرید تاور کرین قیمت تاور کرین.

    گردان تاور کرین تاورکرین و صنعت ساختمان
    گردان تاور کرین
    • تاج تاور یا کله قندی

    کله فندی بر روی گردان تاور کرین قرار می گیرد. که وظیفه حفظ تعادل بین و نگه داشتن فلش ( جیب ) و کنفلش ( کانتر جیب ) را دارد. سیم بکسل های تاور کرین از میان این قطعه عبور داده می شود.   تاورکرین و صنعت ساختمان فروش تاور کرین خرید تاور کرین قیمت تاور کرین.

    کله قندی تاور کرین تاورکرین و صنعت ساختمان
    کله قندی تاور کرین
    • کابین اپراتور

    این جزء جعبه‌ای است که شخص یا اپراتور هنگام کار با جرثقیل در آن می‌نشیند. درون این جزء سیستم‌های کنترل قرار دارند.  تاورکرین و صنعت ساختمان 

    • جیب یا بازوی کار

    جزء افقی‌ است که از بالای برج بیرون می‌آید. هدف این عنصر هدایت و بارگذاری در محل مناسب است.

    • بلوک قلاب

    بلوک قلاب به عنوان یک سیستم قرقره‌ای عمل می‌کند که این اجازه را به قلاب می‌دهد تا از برج به بالا و پایین برود.  تاورکرین و صنعت ساختمان 

    • وزنه متعادل

    وزنه متعادل، بار جرثقیل را متعادل می‌کند. بدون این وزنه بار باید به میزان قابل توجهی کم باشد تا تعادل تاورکرین به هم نخورد. این وزنه در قسمت عقب در جهت مخالف بازو قرار دارد. برخی از مواد متداول به کار رفته.در وزنه‌های متعادل، بتن و فولاد است.

     

    مونتاژ و تخریب تاور کرین

    اگر پایه جرثقیل از جنس بتن باشد، حدود یک هفته قبل از رسیدن جرثقیل، بتن آن اجرا می‌شود تا موقع رسیدن جرثقیل به خوبی پخته شده باشد. پس از رسیدن جرثقیل اولین کاری که باید انجام داد این است که دکل را با چیدن قسمت‌های برج به صورت عمودی بسازید. هنگامی که دکل ساخته شد صفحه گرامافون در بالای آن قرار می‌گیرد. پس از قرار‌گیری اجزای عمودی، قسمت‌های افقی نصب می‌شوند.

    برای انجام فعالیت‌های بالا حتما نیاز به یک جرثقیل کمکی و منطقه مناسب برای نصب و ساخت قطعات جرثقیل بر روی زمین است. در صورت لزوم جرثقیل می‌تواند خود را به ارتفاع بلند‌تری برساند؛. برای انجام این کار معمولا یک قاب صعود در بالای دکل نصب می‌شود که به صفحه گردان متصل می‌شود. بعد از متصل شدن به صفحه گردان، جرثقیل متعادل می‌شود و صفحه گردان از دکل جدا می‌شود.  تاورکرین و صنعت ساختمان فروش تاور کرین خرید تاور کرین قیمت تاور کرین.

    قاب صعود چندین بخش برج را به صورت کامل در بر می‌گیرد و همزمان با ایجاد تعادل، این اطمینان را می‌دهد. که قسمت افقی تاور کرین از جرثقیل جدا نمی‌شود. در این مرحله قاب صعود از جک‌های هیدرولیکی برای بالا بردن قسمت بالای جرثقیل استفاده می‌کند. تا یک قسمت برج دیگر را به دکل اضافه کند. این فرایند را می‌توان دوباره تکرار کرد تا ارتفاع بلند‌تری برای برج جرثقیل بدست بیاید. فرایند جدا‌سازی برج جرثقیل هم مشابه مونتاژ آن است اما به صورت معکوس انجام می‌شود.  تاورکرین و صنعت ساختمان فروش تاور کرین خریدقیمت.

    بهره برداری از برج جرثقیل در صنعت ساختمان 

    اکثر جرثقیل‌ها دارای یک کابین برای نشستن اپراتور هستند تا تاورکرین را هدایت کند. فقط یک اپراتور ماهر و کار‌بلد می‌تواند کار را با خیال راحت انجام دهد و از وقوع حوادث جلوگیری کند. گذشته از راننده مجاز، هر کارگاه ساختمانی دارای یک تیم عملیاتی برای هدایت جرثقیل هستند. هر عضو مسئولیت متفاوتی را بر عهده می‌گیرد. این کار برای جلوگیری از وقوع حادثه هنگام انجام کار با برج جرثقیل بسیار ضروری است.

    برای مثال فردی باید به صورت چشم دوم راننده عمل کند تا نقاط کور راننده را پوشش دهد. اپراتور قبل از شروع کار، باید معاینات فنی جرثقیل را انجام بدهد و از عملکرد درست برج جرثقیل اطمینان حاصل کند. برخی از اجزای حیاتی که مورد بررسی قرار می‌گیرند عبارت‌اند از موتور‌ها، طناب‌های سیم، دستگاه‌های ایمنی، سیستم‌های کنترل و قلاب.  تاورکرین و صنعت ساختمان فروش تاور کرین خرید تاور کرین قیمت تاور کرین

    اگر همه چیز درست بررسی شود، اپراتور می‌تواند کار خود را طبق برنامه اولیه اجرا کند؛ در غیر این صورت برج جرثقیل باید تعمیر شود. خرید برج‌های جرثقیل بسیار پرهزینه است و معمولا برای انجام پروژه‌های ساختمانی اقدام به اجاره آن می‌کنند که از لحاظ اقتصادی به صرفه‌تر خواهد بود. در پروژه‌های بزرگ ساختمان‌سازی که نیاز زیادی به برج جرثقیل دارند، خرید آن به صرفه‌تر است. فروش تاور کرین خرید تاور کرین قیمت تاور کرین

    انواع تاور کرین از لحاظ تناژ 
    • تاور کرین زیر 3 تن
    • تاورکرین 3 تن 
    • تاور کرین 4 تن 
    • تاورکرین 5 تن 
    • تاور کرین 6 تن 
    • تاورکرین 8 تن 
    • تاور کرین 10 تن 
    • تاورکرین 12 تن 
    • تاورکرین 15 تن 
    • تاور کرین 16 تن 
    • تاورکرین 18 تن 
    • تاور کرین 20 تن 
    • تاور کرین 25 تن 
    • تاورکرین 30 تن 
    • تاور کرین 40 تن 
    • تاور کرین 50 تن 

    ایده‌هایی برای استفاده از تاور کرین

    چند ایده برای استفاده از تاورکرین عبارت‌اند از:

    • بیمارستان‌ها و امکانات آموزشی
    • مسکن چند طبقه
    • امکانات تصفیه آب
    • پارکینگ گاراژ‌ها
    • پروژه‌های صنعتی
    سخن پایانی

    برج‌های جرثقیل و تاورکرین از زمان ظهور در طول تاریخ تغییرات زیادی کرده‌اند و توانسته‌اند مشکلات زیادی را در مسیر صنعت ساختمان‌سازی برطرف کنند. ساخت آسمان خراش‌ها بدون این ابزار شاید امکان پذیر نبود.  تاورکرین و صنعت ساختمان فروش تاور کرین خرید تاور کرین قیمت تاور کرین.

     

    تماس با ردا صنعت09121834995

    در صورت نیاز به مشاوره رایگان و یا خرید با ردا صنعت تماس بگیرید. 

    خرید و فروش تاور کرینکاتالوگ انواع تاور کرین پتناجاره تاور کرینتاور کرین زوملاینفونداسیون تاور کریناورهال تاور کریناینورتر کردن تاور کریننصب و پیاده‌سازی تاور کرینقطعات تاور کرینایمنی تاور کرینانتخاب تاور کرینتاور کرینتاریخچه تاور کریناجزای تاور کرینتاورکرینتاور کرین پتن

    تاورکرین و صنعت ساختمان سازی – جرثقیل ساختمان سازی – جرثقیل ارتفاع بلند – تاور ساختمان – معنی تاور ساختمان چست؟ – قیمت جرثقیل ساختمان – اسم جرثقیل ساختمان چیست؟ – فروش جرثقیل ساختمان – کدام جرثقیل ساختمان بهتر است – تولید کننده جرثقیل ساختمان – برند جرثقیل ساختمان – تاورکرین ساختمان – تاور کرین ساختمان – بهترین تاور ساختمانی – ارزان ترین تاور ساختمانی – صنعت ساختمان سازی تاورکرین – صنعت ساختمان‌سازی – قیمت جرثقیل ساختمان – جرثقیل ساختمان سازی – اسم جرثقیل ساختمان – فروش جرثقیل ساختمان – انواع جرثقیل ساختمانی – تاورکرین ساختمانی – فروش تاور کرین ساختمانی – چرثقیل بلند بر روی ساختمان 

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۳۴ رای

    42 دیدگاه دربارهٔ «تاورکرین و صنعت ساختمان‌سازی»

    1. بازتاب: ایمنی تاور کرین - ردا صنعت فروشگاه تجهیزات صنعت و ساختمان | تامین ایمنی تاور کرین

    2. بهرام علیزاده

      سلام
      کارگاه تاور ما توی احمداباد مستوفی هستش، خوشحال میشیم باهم کار کنیم.
      خرید و فروش انواع تاور کرین از ۳ تن تا ۲۰ تن
      خرید و فروش انواع آسانسور کارگاهی با تناژ و ارتفاع مختلف
      تعمییر و نگهداری انواع تاور کرین
      تعمییر و نگهداری انواع آسانسور کارگاهی
      بهترین خریدار تاور کرین و آسانسور کارگاهی به صورت نقدی
      افزایش ارتفاع و کم کردن ارتفاع تاور کرین
      مونتاژ و دمونتاژ انواع تاور کرین
      صدور گواهی سلامت تاور کرین
      خرید و فروش انواع لوازم برقی و یدکی تاور کرین
      خرید و فروش انواع سکشن، پایه تسپیت، انواع کمربند تاور کرین و…

      1. سلام و وقت بخیر جناب علیزاده باعث افتخار ماست که بتونیم همکاری داشته باشیم ما هم مثل شما مرجع اصلی فروش و اجاره انواع تاورکرین، آسانسورکارگاهی، نصب و راه اندازی انواع تاورکرین ،سکشن، کمربند و سایر لولازم و قطعات موجود در این حیطه فعالیت داریم. با ما می‌تونید با حذف واسطه ها و به صورت مستقیم و خیالی آسوده خرید نمایید.
        سپاس از حسن توجهتون.

    3. کامران مرادی

      سلام
      ساختمان ما حدودا ۵۰۰۰ متر مربع زیربنا داره و ۲۰ طبقه میخواستم یه لطف کنید بهمون مشاوره بدهید که چه نوع تاور کرینی استفاده کنیم.
      البته خودمون هم یه دستگاه تاور کرین۲۰ تن داریم که میخوایم با دستگاه های کوچیک تر تهاتر کنیم.

      1. سلام و وقت بخیر جناب مرادی گرامی لطفا جهت خرید و اجاره انواع تاورکرین می‌تونید با کارشناسان فروش ما در ردا صنعت تماس حاصل نمایید در باب تهاتر هم می‌تونیم خدمتتون باشیم.

      1. سلام
        جناب آقای بهادر
        لطقا جهت دریافت اخرین قیمت ها به کارشناسان ردا صنعت مراجعه کنید.
        با تشکر

    4. بازتاب: تاور کرین لیبهر - ردا صنعت فروشگاه تجهیزات صنعت و ساختمان

    5. بازتاب: تاور کرین پتن - ردا صنعت فروشگاه تجهیزات صنعت و ساختمان

    6. بازتاب: اجاره تاور کرین - ردا صنعت فروشگاه تجهیزات صنعت و ساختمان

    7. بازتاب: تاور کرین زوملاین | ردا صنعت فروشگاه تجهیزات صنعت و ساختمان

    8. بازتاب: اورهال تاور کرین - ردا صنعت فروشگاه تجهیزات صنعت و ساختمان | تعمیرات تاور کرین

    9. بازتاب: انواع تاور کرین- ردا صنعت فروشگاه تجهیزات صنعت و ساختمان | قیمت انواع تاور کرین

    10. بازتاب: نصب و پیاده‌سازی تاور کرین - ردا صنعت فروشگاه تجهیزات صنعت و ساختمان | قیمت جرثقیل برج

    11. بازتاب: قطعات تاور کرین - ردا صنعت فروشگاه تجهیزات صنعت و ساختمان | قیمت خرید تاور کرین

    12. بازتاب: تاور کرین - برای خرید و یا اجاره تاور کرین چه چیزهای باید بدانیم؟ - تاور کرین چیست؟- تاورکرین

    13. بازتاب: انتخاب تاور کرین - ردا صنعت فروشگاه تجهیزات صنعت و ساختمان- خرید، فروش و اجاره تاورکرین

    14. بازتاب: خرید و فروش تاور کرین - ردا صنعت فروشگاه تجهیزات صنعت و ساختمان

    15. بازتاب: کاتالوگ انواع تاور کرین - ردا صنعت فروشگاه تجهیزات صنعت و ساختمان

    16. تاور کرین‌ها شکل مدرن تری از انواع اهرم های تعادلی هستند. مکانیسم کلی تاور کرین ها براساس روش کار اهرم‌ های تعادلی ساخته شده است. در تاور کرین‌ها، پایه آنها را به دو روش متفاوت می‌توان ثابت کرد. میتوان پایه تثبیت تاور کرین را در بتن نصب و یا با استفاده از شاسی بتنی و وزنه پایه تعادلی را ثابت کرد. در صورت نیاز به افزایش ارتفاع بیش از استاندارد دستگاه تاور کرین می‌بایست از کمربند، جهت ثبات تاور کرین استفاده کرد. تاور کرین‌ها با توجه به قابلیت بابری و افزایش ارتفاع خود در سد سازی و ساخت ساختمان‌ها مرتغع استفاده می‌شود. درنظر داشته باشید رعایت نکات ایمنی در نصب پایه تثبیت و اجرای فندانسیون تاور کرین بسیار مهم و حیاتی می باشد و باید حتما توسط متخصصین این امر انجام گیرد.
      ساخت سازه‌های مرتفع هموراه با مشکلات زیادی مواجع بوده است، علی الخصوص در با افزایش ارتفاع سازه مشکلات بیشتر و بیشتر می‌شود. جهت انتقال تجهیزات و مصالح به ارتفاع بالاتر هزینه و زمان بسیار زیادی صرف می‌شود. در دهه 1940 میلادی ساخت اولین تاور کرین باعث ایجاد انقلاب بزرگی در صنعت ساخت و ساز گردید که با توجه به نیاز بازار این صنعت روز به روز تکامل پیدا کرد.
      تاور کرین‌ها از اجزای اصلی و ضروری در هر سایت ساختمانی به حساب می‌آیند. به همین دلیل شناخت قطعات و اجزای ان بسیار حیاتی و ضروری است.
      کابین تاور کرین باتوجه به مدل دستگاه می‌تواند در بالا و یا پایین دستگاه باشد که مدل‌های جدید هموراه در بالاترین و پایین تر از فلش و کنفلش قرار می‌گیرد. بدنه تاور کرین به عملکرد تکیه گاه در اهرم تعادلی را دارند و با استفاده از مهاری جلو و عقب فلش و کن فلش در وضعیت پایدار تری قرار می‌گیرند. وزنه های تعادلی باعث ایجاد تعادل در زمان باربرداری خواهند شد که بسیار لازم و حیاتی می‌باشد. شاریوت و قلاب بروی فلش در قسمت جلوی تاور کرین قرار می‌گیرد. تمامی قطعات تاور کرین با استفاده از پین به همدیگر متصل می‌شوند و استفاده از روش جوشکاری به هیچ وجه پیشنهاد نمی‌شود.
      قطعه ارتفاع دهنده تاور کرین که در اصطلاح جک هم گفته می‌شود نقش حیاتی در افزایش ارتفاع دستگاه تاور کرین بازی می‌کند عملکرد صحیح این قطعه بسیار مهم است و باید همواره از سالم بودن این تجهیزات در زمان افزایش و یا کاهش ارتفاع اطمینان حاصل کرد.
      کاربردهای تاور کرین
      • برج سازی
      • سد سازی
      • سیلو سازی
      • پل سازی
      • ساختمان سازی
      • حمل کالا در بنادر
      انواع تاور کرین
      تاور کرین ها به سه دسته ثابت ، متحرک و بالا رونده تقسیم می شوند
      تاور کرین متحرک خود در سه نوع موجود است
      تاور کرین ریلی
      تاور کرین جاده ای
      تاور کرین شناور
      در ساخت این تاور کرین از قطعات ساده ای به شکل خرپا استفاده شده است . تاور کرین های متحرک شعاع
      عملیاتی وسیعی دارند و تا ارتفاع زیادی را تحت پوشش قرار می دهند .
      تاور کرین بالارونده روی بناهای در حال ساخت قرار می گیرند و همراه آنها با افزایش ارتفاع ساختمان بالا می
      رود. از این نوع تاور کرین نیز در صنعت برج سازی و ساخت آسمان خراش ها و پل سازی استفاده می شود.
      قدرت مانور تاور کرین و میزان بابری
      تاور کرین ها در رنج های زیر 3 تن ، 3 تن، 4 تن، 5 تن، 6 تن، 7 تن، 8 تن، 10 تن، 12 تن، 15 تن، 16 تن، 18 تن، 20 تن، 22 تن، 25 تن، 30 تن، 40 تن و 50 تن تولید می‌شوند. همیچنین قدرت مانور تا 70 متری را دارد. از لحاظ ارتفاع نامحدود می‌باشد.

      نکات مهم در مورد غول پیکرهای آهنی
      مونتاژ و دمونتاژ جرثقیل های برجی ( تاور کرین ) فقط باید توسط شخص دارای صلاحیت و توسط افراد متخصص مورد بازدید و بازرسی قرار گیرند. در صورت نیاز، می‌بایست پرسنل سازمان خود آموزش داده و حتما نکات ایمنی به آنها گوشزد شود. اپراتور تاور کرین (راننده تاور کرین) می‌بایست در سلامت کامل جسمی و روانی برخوردار بوده و تست‌های شنوایی، بینایی به صورت دوره‌ای اخذ شود. این نکته را می‌بایست در نظر داشت، راننده تاور کرین می‌بایست توان مدیریت شرایط و اتفاقات ناگهانی را داشته باشد. همچنین می بایست همواره از لحاظ روحی و روانی در شرایط باثباتی باشد.
      لازم به ذکر است ارتباطات با راننده تاور کرین باستفاده از بیسیم و توسط افراد آموزش دیده ( ریگر) انجام شود. نیروهای ریگر نقش مهم و حیاتی را دارند.

    17. بازتاب: چسب مگاپوکسی و انواع آن - ردا صنعت فروشگاه تجهیزات صنعت و ساختمان | خرید چسب صنعتی

    18. بازتاب: هرآنچه که باید درباره پایه تثبیت تاور کرین بدانید - خرید و نصب پایه تثبیت - ردا صنعت

    19. بازتاب: جرثقیل بوم کامیون - ردا صنعت فروشگاه تجهیزات صنعت و ساختمان

    20. بازتاب: بتن آب بند - اجرای بتن آبندی - ردا صنعت فروشگاه تجهیزات صنعت و ساختمان

    21. بازتاب: ریموت کنترل تاور کرین - قیمت ریموت کنترل تاور کرین - ردا صنعت

    22. بازتاب: جرثقیل بازویی چیست؟ و انواع آن - ردا صنعت فروشگاه تجهیزات صنعت و ساختمان

    23. بازتاب: خرید و فروش تاور کرین 25 تن - قیمت تاور کرین 25 تن - ردا صنعت

    24. بازتاب: تاور کرین 12 تن H30/23 پروژه برج قصر آسمان بابلسر - ردا صنعت

    25. بازتاب: تاور کرین 8 تن - قیمت انواع تاورکرین 8 تن - ردا صنعت

    26. بازتاب: تاور کرین 12 تن - ردا صنعت فروشگاه تجهیزات صنعت و ساختمان

    27. بازتاب: خرید و فروش تاور کرین 10 تن - ردا صنعت فروشگاه تجهیزات صنعت و ساختمان

    28. بازتاب: ارتینگ چیست و وظایف آن چیست؟ - استاندارد سیستم های ارتینگ - ردا صنعت

    29. بازتاب: تاور کرین 20 تن - ردا صنعت فروشگاه تجهیزات صنعت و ساختمان

    30. بازتاب: تاورکرین و آسانسور کارگاهی در شیراز - ردا صنعت مرکز تخصصی تاور کرین و آسانسو

    31. سهراب عطایی

      با سلام
      خسته نباشید ما برای ساختمانمان به دنبال خرید و یا اجاره تاور کرین هستیم. شما میتونین کمک کنید؟

    دیدگاه‌ خود را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *