ردا صنعت
تاور کرین پتن

تاریخچه تاور کرین

  • استفاده از جرثقیل برای بناهای بزرگ و بلند سابقه بسیار طولانی دارد.، بررسی تاریخچه ساخت تاور کرین نیز می تواند بخشی از تاریخ انواع جرثقیل ها باشد که از دوران باستان مورد استفاده قرار می گرفته اند.

    در ابتدا پیش از این که در مورد تاریخچه ساخت تاور کرین صحبت کنیم، بهتر است که به صورت مختصر به مفهوم تاور کرین بپردازیم. در زبان فارسی به تاور کرین، جرثقیل برجی گفته می شود. یکی از انواع چرثقیل ها محسوب می شود . این ابزار یک دستگاه پیشرفته و ضروری است که برای ساختمان های بزرک مورد استفاده قرار می گیرد.

    تماس با ردا صنعت09121834995

    در صورت نیاز به مشاوره رایگان و یا خرید با ردا صنعت تماس بگیرید.

    در صورتی که از کنار ساختمان های بزرگ و برج های در حال ساخت عبور کرده باشید. حتما این دستگاه بزرگ توجه شما را با کمی ترس و دلهره به هود جلب کرده است. با استفاده از این دستگاه قطعات گوناگونی از قبیل بتن، تیرآهن، ژنراتور و سایر مصالح ساختمانی قابل حمل هستند. در صورتی که تاور کرین های امروزی نبودند. بدون تردید ساخت بسیاری از برج ها و ساختمان های بلند با دشواری رو به روی می شد. چرا که حمل مصالح سنگین به ارتفاع بسیار زیاد بدون وجود چنین دستگاهی غیرممکن است. و کاری نیست که از عهده انسان ها بربیاید. آشنایی با تاریخچه ساخت تاور کرین و همچنین توسعه آن بیش از گذشته می تواند. ارزش و اهمیت تاورکرین را برای ما معلوم کند.

    تاور کرین

     

    یونان باستان و جرثقیل های بلند

    یونان از جمله سرزمین هایی است که از زمان باستان در بسیاری از عرصه ها پیشتاز بوده است. و در واقع یونان یکی از مهدهای تمدن بشریت بوده است. این کشور در قرن 5   م در نقطعه عطف شکوفایی خود قرار دارد و در بسیاری از زمینه ها از جمله هنر، فلسفه و معماری پیشتاز بود. در این مقطع بناهای بزرگی در این کشور ساخته می شد. بر همین اساس نیز وجود چرثقیل ضروری به نظر می رسید. به همین دلیل نیز در ابتدا تاریخچه تاور کرین های نخستین به این کشور نسبت داده می شود.

    از دیگر شواهدهایی که اثبات کننده تاور کرین های اولیه در یونان باستان است. مربوط به لوح های سنگی است توس باستان شناسان کشف شده اند.  بر اساس این یافته ها و اسنادی که موجود است. یونانی برای حمل و جابجایی وسایل سنگین از جرثقیل استفاده می کردند. و برای ساخت بناهایی که ارتفاع زیادی داشتند. و نیاز به مصالح سنگین داشتند. از جرثقیل ها کمک می گرفتند. این جرثقیل برای استفاده در بناهای مختلف توسط انسان ها در بین مسافت ها جابجا می‌شده است.

    اولین تاورکرین‌‌ها

     بر اساس لوح هایی که پژوهشگران در یونان یافته اند و مربوط به سال های 521 تا 555 پیش از میلاد است برش های متفاوتی در بلوک های سنگی این معابد دیده می شود. در واقع سوراخ هایی که وجود دارد بیانگر دستگاهی بلند است که برای بلند کردن بلوک ها استفاده شده است چرا که در قسمت بالای محور گرانش بلوک دیده می شوند و یا در بخش هایی قرار دارند که به صورت مساوری از نقطه ای در مرکز جاذبه واقع شده اند. همه این ها شواهدی است که نشان می دهد جرثقیل هایی در ساخت و ساز و همچنین معادن مورد استفاده بودند و در واقغ نشانگر بخش مهم و ابتدایی تاریخچه ساخت تاور کرین است.

    تاریخچه تاور کرین
    برج جرثقیل

    تغییرات تاور کرین با گذر زمان

    به تدریج با سپری شدن زمان و افزایش ساخت بناهای مختلف، خصوصا بناهاهای بزرگ نیاز به جابجایی مصالح و ابزارآلات سنگین بیش از گذشته احساس شد به همین دلیل نیز بر اساس ضرورت، وسایل مختلفی برای جابجایی مصالح در ارتفاع کشف شد. از مهم ترین این ابداعات وینچ ها و قرقره ها بودند که خود دروازه ورد به ساخت سایر دستگاه های بزرگ برای حمل مصالح در ساختمان سازی خصوصا تاور کرین بود. در معماری های قدیمی که هنوز هم وجود دارند به وفور از ابزارهایی مانند قرقره استفاده می شده است. پس از گذشت زمان و ضرورت زمانه معماران به این نتیجه رسیدند که برای آسانی حمل مصالح بهتر است که حمل عمودی جایگزین سطوح دارای شیب شود.

    اجاره تاور کرین پتن
    تاورکرین‌ها

    تاریخچه ساخت تاور کرین

    در ادامه تاریخچه ساخت تاور کرین باید گفت که، تاورین کرین های ابتدایی، در انتهای قرن 18 و اویل قرن 19 میلادی زمانی که انقلاب صنعتی به وقوع پیوست، ساخته و طراحی شدند. این تاور کرین ها شباهت زیادی به تاور کرین های امروزی داشت ولی از لحاظ جنس قطعات با امروزی ها متفاوت بود. در ابتدا طراحان چرثقیل ها تلاش می کردند این دستگاه ها را با وسایل سنگین بسازند. تا کارآیی خوب در حین حمل مصالح سنگین داشته باشند. اما با پیشرفت هایی که در فناوری و علوم رایانه ایی بوجود آمد تاور کرین هایی سبک و با کارآیی بالا ساخته شد.

     پیش از سال 1949 میلادی، چرثقیل هایی که برای صنعت ساختمان سازی مورد استفاده قرار می گرفتند.، ارتفاع گیری عمودی داشتند و در واقع در این نوع جرثقیل ها شاهد حرکت افقی نبودیم. و پس از این که مصالح به نقطه مورد نظر می رسیدند. به وسیله دست جابجا می شدند. با پیشرفت فناوری و نوآوری ها که در این زمینه به وقوع پیوست جرثقیل های برجی علاوه بر این که توانایی حمل مصالح به صورت افقی را داشتند.، می توانستند در همان محل نیز مونتاژ شوند. در واقع به آسانی امکان جابجایی آن ها وجود داشت. هانس لایبر اولین بار این طراحی را انجام داد. که نام آن تی کا10 بود  و اولین بار در نمایشگاه فرانکفورت آن را رونمایی کرد که پس از مدت زمانی کوتاه طرح های جدیدی نیز ارائه شدند.

    تاور کرین پتن
    انواع تاور کرین

    تاریخچه ساخت تاور کرین از لحاظ  توسعه

    تاریخچه ساخت تاور کرین از لحاظ توسعه نیز، قابل توجه است، در دهه پنجاه میلادی توسعه این جرثقیل ها فراگیر شد. توسعه این وسیله صنعت ساختمان بدین دلیل بود که همزمان ساختمان های بلند و برج ها ساخته می شدند لذا نیاز به توسعه آن ها بیشتر از گذشته احساس می شد. با ساخت و توسعه تاور کرین های امروزی نیازهای صنعت ساختمان در زمینه ساخت برج و ساختمان های بلند، مرتفع شد. در این بازه زمانی بازدهی جرثقیل ها بیشتر شد، به دلیل این که در محل ساختمان سازی قابلیت مونتاژ را داشتند به آسانی قابلیت ارتفاع گیری در کنار ساختمان ها را داشت. در دهه های بعد شاهد پیشرفت های بیشتری نیز بودیم به گونه ای که در تاور کرین ها، شعاع افقی نیز زیاد شد و در نهایت شاهد حمل و نقل، مونتاژ آسان و بازدهی بالای آن ها بودند.

    اجاره تاور کرین
    تاریخچه تاور کرین

     

    انواع چرثقیل برجی یا تاور کرین

    در تاریخچه ساخت تاور کرین بهتر است. که به انواع چرثقیل برجی یا تاور کرین نیز اشاره شود چرا که در طول تاریخ با توجه به نیازی که بوده، این تاور کرین ها ابداع شده اند که شامل دستگاه های ذیل هستند:

     

    • جرثقیلی که بر روی وسیله نقلیه سوار شده
    • تاور کرین
    • جرثقیل‌زیرزمینی
    • جرثقیل خزنده
    • جرثقیل‌ریلی
    • جرثقیل بندر
    • جرثقیل‌شناور
    • جرثقیل هوایی
    • جرثقیل‌تلسکوپی

    کاربردهای تاور کرین

    از تاور کرین ها در ساخت و سازهای گوناگون به منظور حمل مصالح و ابزارها در ارتفاع استفاده می شود که بیشترین استفاده از آن ها در موارد ذیل است:

    • به منظور ساخت سد
    • برای ساخت پل
    • برای ساختمان های مسکونی بلند
    • ساختمان‌های تجاری بلند
    • بخش‌های صنعتی
    • نیروگاه‌ها
    • سازه‌های آبی و دریایی
    • برای حمل و نقل کالا در بنادر

    خدمات شرکت ردا صنعت

    شرکت فنی و مهندسی ردا صنعت با استفاده از نیروی متخصص. و باتجربه به کارفرمایان محترم در حوزه چرثقیل و تاور کرین خدمات ذیل را ارائه می‌دهد.

    1. مشاوره رایگان جهت انتخاب بهترین مکان جهت نصب تاورکرین و اسانسور کارگاهی
    2. مشاوره کاملا رایگان جهت انتخاب مناسب ترین تاورکرین، چرثقیل و آسانسور کارگاهی
    3. خرید و فروش انواع تاور کرین، چرثقیل و آسانسور کارگاهی
    4. اجاره انواع تاور کرین و آسانسور کارگاهی

    تماس با ردا صنعت09121834995

    در صورت نیاز به مشاوره رایگان و یا خرید با ردا صنعت تماس بگیرید.

    تاور کرینخرید و فروش تاور کرینتاورکرین و صنعت ساختمان‌سازیکاتالوگ انواع تاور کرین پتناجاره تاور کرین

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۲ رای

    14 دیدگاه دربارهٔ «تاریخچه تاور کرین»

    1. بازتاب: تاور کرین - برای خرید و یا اجاره تاور کرین چه چیزهای باید بدانیم؟ - تاور کرین چیست؟- تاورکرین

    2. بازتاب: اجزای تاور کرین - ردا صنعت فروشگاه تجهیزات صنعت و ساختمان - قیمت تاور کرین نو و دست دوم

    3. بازتاب: تاور کرین لیبهر - ردا صنعت فروشگاه تجهیزات صنعت و ساختمان

    4. بازتاب: خرید و فروش تاور کرین - ردا صنعت فروشگاه تجهیزات صنعت و ساختمان

    5. بازتاب: تاور کرین پتن - ردا صنعت فروشگاه تجهیزات صنعت و ساختمان

    6. بازتاب: اجاره تاور کرین - ردا صنعت فروشگاه تجهیزات صنعت و ساختمان

    7. بازتاب: نقشه فونداسیون تاور کرین - ردا صنعت فروشگاه تجهیزات صنعت و ساختمان | اجرای نقشه تاورکرین

    8. بازتاب: انتخاب تاور کرین - ردا صنعت فروشگاه تجهیزات صنعت و ساختمان- خرید، فروش و اجاره تاورکرین

    9. بازتاب: تاورکرین و صنعت ساختمان‌سازی - ردا صنعت فروشگاه تجهیزات صنعت و ساختمان

    10. بازتاب: کاتالوگ انواع تاور کرین - ردا صنعت فروشگاه تجهیزات صنعت و ساختمان

    11. بازتاب: تاور کرین زوملاین | ردا صنعت فروشگاه تجهیزات صنعت و ساختمان

    12. بازتاب: تاور کرین چیست؟ - ردا صنعت فروشگاه تجهیزات صنعت و ساختمان

    13. بازتاب: اجزای برقی تاورکرین - ردا صنعت فروشگاه تجهیزات صنعت و ساختمان

    14. بازتاب: تاور کرین فولاد خوزستان - ردا صنعت فروشگاه تجهیزات صنعت و ساختمان

    دیدگاه‌ خود را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    preloader