ردا صنعت
نقاشی نما

نقاشی نما

  • نقاشی نما چیست و منظور از نماسازی در ساختمان های مدرن و امروزی چیست؟ در این مقاله با ما همراه باشید تا پیرامون نماسازی‌های مدرن و امروز مطالبی را مطالعه نماییم: اجرای نقاشی نما

    امروزه همه افراد برای زیبایی دیوارهای بیرونی منزل خود از نماها با رنگ و طرح‌های مختلف استفاده می‌کنند. انتخاب نما به سلیقه هر فرد بستگی دارد و هر شخص متناسب باسلیقه خود می‌تواند آن را برای نمای ساختمان انتخاب کند. نقاشی نما، یکی از روش‌هایی است که باوجود آسان بودن آن به تخصص نیاز دارد و زیبایی خاصی به منزل شما می‌دهد.

    تماس با ردا صنعت09121834995

    در صورت نیاز به مشاوره رایگان و یا خرید با ردا صنعت تماس بگیرید. 

    همان‌طور که می‌دانید رنگ و نمای به کار برده‌شده برای ساختمان بسیار مهم است؛ زیرا معمولاً افراد از روی ظاهر بیرونی آن مشتاق به دیدن درون آن می‌شوند و امکان خریداری آن منزل نیز بیش‌تر می‌شود. معماران و مهندسان باید در انتخاب رنگ نما دقت کنند. در این مقاله هر آنچه که باید در مورد نمای ساختمان و نکات لازم برای انتخاب آن را شرح می‌دهیم. اجرای نقاشی نما

    نقاشی نما چیست؟

    رنگ نما یک‌لایه رنگ محافظتی، زیبا و با تنوع است که پس از اتمام کار ساختمان و منزل آن را روی دیوار یک تا سه‌لایه می‌کشند. این روش علاوه بر زیبایی که دارد به‌عنوان یک‌لایه محافظتی نیز کاربرد دارد. همچنین در تأخیر فرسودگی نمای بیرونی ساختمان بسیار مؤثر است. رنگ به کار برده‌‌شده در نما باعث می‌شود که رطوبت کم‌تری از آن‌ها عبور کند. نقاشی نما مزیت‌های دیگری نیز دارد که بسیار مهم و حائز اهمیت است.

    تاثیر رنگ ساختمان در زیبایی آن
    تاثیر رنگ ساختمان در زیبایی آن

     

    نحوه انتخاب رنگ نما

    قبل از خرید رنگ باید آشنایی کاملی با انواع رنگ‌ها داشت تا بتوان رنگ متناسب باسلیقه خود را برای نمای ساختمان انتخاب کرد. هنگامی‌که برای خرید رنگ به فروشگاه‌ها می‌روید باید رنگی را انتخاب کنید که ظاهر ساختمان را زیباتر کند و علاوه‌برآن باید بدانید که رنگ‌ها در برابر تغییر دما، واکنش‌های متفاوتی دارند. هرکدام از رنگ‌ها تاریخ انقضا خاص خود را دارند که باید به آن بسیار دقت کرد. رنگ‌های به کار‌برده برای نقاشی نما ساختمانی نیز از این قاعده مستثنی نیستند و باید رنگی را انتخاب کرد که تاریخ انقضای آن تمام نشده باشد و تمام ویژگی‌های لازم را داشته باشد.

    جهت نماسازی ساختمان با انواع کاربری‌ها می‌توانید با کارشناسان ما در ردا صنعت تماس حاصل نمایید

    تکنیک‌های نقاشی نمای بیرونی

    نقاشی نما که در ظاهر کار آسانی به نظر می‌رسد نیاز به تکنیک‌ها و مهارت‌های خاصی دارد و به افراد ماهر و خبره نیازمند است؛ اما کسی که قصد دارد خودش نمای ملک خود را رنگ کند باید علاوه بر رعایت نکات ایمنی و بررسی آب‌وهوا، تمام تکنیک‌های لازم را نیز فراگیرد. اجرای نقاشی نما

    • اولین تکنیک

    اولین تکنیک این است که هر سمت ساختمان خود را به‌عنوان یک پروژه جدا در نظر بگیرد. رنگ‌آمیزی ساختمان به‌ظاهر ساده به نظر می‌رسد و افراد سعی دارند که به‌صورت یک‌جا این کار را انجام دهند؛ اما این کار باعث می‌شود فرد به‌سرعت خسته شود و نمای ساختمان را به‌خوبی و درست رنگ نزند. هنگامی‌که افراد هر قسمت را به‌صورت پروژه جداگانه در نظر بگیرند کم‌تر خسته و کلافه می‌شوند؛ بنابراین رنگ زیباتری به دیوار ساختمان می‌زنند. اجرای نقاشی نما

    • دومین تکنیک

    دومین تکنیک برای نقاشی نما، آماده‌سازی دیوار ساختمان موردنظر برای رنگ‌آمیزی است. آماده‌سازی بدین منظور است که رنگ روی دیوار زیبا و تمیز بنشیند. ازبین‌بردن تمام آلودگی‌های روی دیوار، ازبین‌بردن و تعمیر هرگونه آسیب دیوار، پر کردن هرگونه فرورفتگی، صاف کردن دیوار با سمباده، استفاده از درزگیر پنجره و در و همچنین پوشاندن در و پنجره از مراحل آماده‌سازی دیوار برای رنگ‌آمیزی است.

    • سومین تکنیک

    سومین تکنیک این است که به‌جای برس یا قلم‌مو از غلتک رنگ‌آمیزی برای رنگ کردن استفاده کنید. غلتک وسیله‌ای است که فضای بیش‌تری را رنگ می‌کند اما قلم‌مو، برس یا فرچه سطح کم‌تری را رنگ می‌کنند. کار با غلتک بسیار راحت‌تر است و برای قسمت‌های سخت بیش‌تر به کار گرفته‌می‌شود.

    • چهارمین تکنیک

    چهارمین تکنیک این است که ابتدا قسمت‌های سخت، غیرقابل‌دسترسی و همچنین خسته‌کننده را رنگ کنید. نقاشی نما ممکن است برای خیلی از افراد خوشایند نباشد اما برای صرفه‌جویی به انجام این کار مجبورشوند. رنگ‌آمیزی قسمت‌هایی که دسترسی به آن‌ها راحت است، بسیار لذت‌بخش شده اما رنگ‌آمیزی مناطقی که دسترسی سخت دارند، برای آن‌ها ناخوشایند است. با رنگ کردن این مناطق این انگیزه را دارید که پس از اتمام آن به بخش‌های لذت‌بخش دیوار می‌رسید.

    رنگ‌آمیزی نمای ساختمان توسط نقاش و با رعایت نکات ایمنی اجرای نقاشی نما
    رنگ‌آمیزی نمای ساختمان توسط نقاش و با رعایت نکات ایمنی

     

    نکات لازم برای نقاشی نما

    برای رنگ‌آمیزی نمای بیرونی ساختمان دانستن نکاتی لازم و ضروری است تا بتوانید بهترین رنگ نما را داشته باشید. یکی از نکات، به‌کاربردن زیرساز است که برای زیر رنگ به کار استفاده‌شده و باعث می‌شود رنگ به‌صورت زیباتری روی دیوار بنشیند. همچنین باید از رنگ‌هایی استفاده کرد که مقاومت بالایی در برابر تغییر دما و همه عوامل تخریب‌کننده داشته باشند. برای نماهای بیرونی بهتر است که از رنگ‌هایی که درخشندگی کم‌تری دارند استفاده کرد؛ زیرا این رنگ‌ها مقاومت بیش‌تری نسبت به رنگ‌های براق دارند.

    یکی دیگر از نکات کاربردی برای نقاشی نما ساختمانی این است که برای قسمت‌های فلزی حتماً باید از زیرپوش یا زیرساز فلزی استفاده کرد و سپس آن قسمت را رنگ کرد. از رنگ‌هایی استفاده کنید که ظاهر ساختمان را جذاب‌تر کند و به ارزش آن بی افزاید.

    رنگ‌آمیزی نمای ساختمان با رعایت نکات ایمنی اجرای نقاشی نما
    رنگ‌آمیزی نمای ساختمان با رعایت نکات ایمنی

     

    عوامل مؤثر بر هزینه نقاشی نما

    هزینه رنگ‌آمیزی ساختمان متفاوت است و به عوامل متعددی بستگی دارد. از جمله این عوامل می‌توان به نوع دیوارها، جنس دیوار، تعداد طبقات، نوع و جنس رنگ به کار برده‌شده اشاره کرد. همچنین باید در نظر داشت دیوارهایی که دچار آسیب‌هایی مانند رطوبت یا شکستگی به هزینه بیش‌تری نیاز دارند. البته برای ساختمان‌های بلند هزینه کرایه داربست نیز محاسبه می‌شود. افرادی که قصد نقاشی نما ساختمانی خود را دارند باید تمام هزینه‌های لازم برای نقاشی نما را کنار بگذارند. باید توجه داشت که ممکن است هزینه‌ها در فصول مختلف و در اثر شرایط خاص تغییر کند.

    نقاشی زیبای نمای ویلا با رعایت اصول کاربردی اجرای نقاشی نما
    نقاشی زیبای نمای ویلا با رعایت اصول کاربردی

    کلام آخر

    امروزه نمای ساختمان بسیار مهم است و افراد سعی می‌کنند بهترین رنگ‌ها و نماها را برای ساختمان خود به کار ببرند. یک‌لایه رنگ به کار برده شده در نما می‌تواند شادابی خاصی به ساختمان دهد. رنگ نماها فقط برای زیبایی کاربرد ندارند و نقش حفاظتی نیز دارند؛ پس باید باتوجه‌به تمام نکات گفته شده به انجام این کار اقدام کرد. نقاشی نما مختص به ساختمان‌های تازه‌ساز نیست و افرادی نیز که ساختمان‌ قدیمی دارند و نمای آن قدیمی شده و یا دچار فرسودگی شده، می‌توانند از این روش برای نمای ظاهر ملک خود استفاده کنند. اجرای نقاشی نما

    تماس با ردا صنعت09121834995

    در صورت نیاز به مشاوره رایگان و یا خرید با ردا صنعت تماس بگیرید. 

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۲ رای

    2 دیدگاه دربارهٔ «نقاشی نما»

    1. بازتاب: کاغذ دیواری و نصب آن - ردا صنعت فروشگاه تجهیزات صنعت و ساختمان | قیمت کاغذ دیواری

    دیدگاه‌ خود را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *