ردا صنعت
قطعات تاورکرین

قطعات تاور کرین

  • تاورکرین‌ها (جرثقیل برجی) نوعی از اهرم‌های تعادلی است. از این جرثقیل‌های برجی برای جابه‌جایی اجسام سنگین در مکان‌های مرتفع مانند برج استفاده می‌کنند. این اهرم‌ها با توجه به کاربردشان می‌توانند اجزای متفاوتی مانند رونده، ریلی یا استراکچر داشته باشند. پایه جرثقیل برجی بر روی بتن مسلح قرار می‌گیرد و گاهی اوقات با کمربند به قسمت‌هایی از ساختمان متصل می‌شود. جهت خرید و دریافت قیمت سکشن ارتفاعی کاج کابین تاور کرین

    تماس با ردا صنعت

    09121834995

    در صورت نیاز به مشاوره و خرید لطفا با کارشناسان ردا صنعت تماس بگیرد.

    در ادامه با قطعات تاور کرین بیشتر آشنا می‌شوید.
    معرفی تاور کرین( جرثقیل برجی )
    معرفی تاور کرین( جرثقیل برجی )

    قطعات اصلی تاور کرین

    قطعات اصلی تاور کرین به‌طورکلی شامل دو بخش قطعات الکترونیکی و قطعات فیزیکی است. این جرثقیل‌ها بسیار گران هستند؛ زیرا فقط برای پروژه‌های سنگین استفاده می‌شوند. دلیل اصلی قیمت بالای آن‌ها استفاده از اجزای بزرگ و با ایمنی زیاد است. انواع مختلفی از این جرثقیل‌ها وجود دارد و با توجه به نوع آن‌ها تا چند میلیارد تومان هزینه خواهند داشت.

    قطعات اصلی تاور کرین
    قطعات اصلی تاور کرین

    این نکته را بدانید که تاورکرین‌ها، انواع و مدل‌های مختلفی دارند و همچنین می‌توانند در اجزا و قطعات تاور کرین با هم متفاوت باشند؛ اما در تمامی مدل‌های جرثقیل برجی، ۴ قطعه اصلی وجود دارد. اجزای اصلی تاورکرین پایه تثبیت، بازو، بخش ارتفاعی و واحد گردان است. این ۴ قطعه به‌عنوان پایدارترین قطعات در هر مدل جرثقیل برجی شناخته می‌شوند و هر کدام عملکرد خاصی دارند. جهت خرید و دریافت قیمت سکشن ارتفاعی کاج کابین تاور کرین

    قطعات جرثقیل‌های برجی

    اجزای جرثقیل‌های برجی عبارتند از:

    • گردون: گردون بر روی دکل نصب می‌شود و امکان چرخش فلش و بازوی تعادلی روی برج را فراهم می‌کند.
    • کابین اپراتور: کابین اپراتور بر روی قسمت گردان نصب می‌شود. لذا در داخل کابین باید یک جدول بار که مخصوص آن نوع جرثقیل برجی است وجود داشته باشد. قطعاً این مورد در چک لیست بررسی می‌شود و اپراتور باید نحوه کار جدول را بداند.
    • جیب یا فلاش: محفظه بازرسی اغلب بر روی این قسمت قرار می‌گیرد،همچنین امکان نصب کالسکه یا کالسکه با قلاب و سایر لوازم جانبی بر روی این قسمت وجود دارد.
    • قلاب: هوک یا قلاب قسمتی است که بار به آن متصل می‌شود، لذا قلاب باید شیطانک (قلاب ضامن) داشته باشد و به‌هیچ‌وجه جوشکاری روی آن انجام نشود در غیر این صورت مورد تائید بازرسی قرار نمی‌گیرد.
    • بلوک‌های بتنی: این بلوک‌ها در قسمت پایانی بازوی تعادلی قرار دارند و در برخی موارد روی پایه نصب می‌شوند تا اتصال خوبی به زمین داشته باشند.

    مونتاژ تاور کرین

    مونتاژ قطعات تاور کرین در واقع همان نصب آن است. لازم است بدانیم نصب هر جرثقیل برجی با توجه به نوع و مدل آن متفاوت خواهد بود. در ادامه با ما همراه باشید تا بررسی نماییم مونتاژ جرثقیل‌های برجی در ساختمان‌هایی با ارتفاع‌های زیاد چگونه می‌باشد؟ 

    1. نصب پایه تاور کرین: در این مرحله پایه را به فونداسیون نصب می‌کنند.و از آنجا که کلیه بار جرثقیل بر روی این قسمت وارد می‌شود باید برای تهیه آهن‌آلات و مواد اولیه دقت فراوانی داشت. 
    2. نصب سکشن اصلی: در این مرحله باید قسمت اصلی را به پایه ثابت یا متحرک جرثقیل وصل کرد. این سکشن که به سکشن مادر معروف است و با استفاده پیج یا پین و سایر قسمت‌های مجزا ساخته شده است.
    3. نصب کله قندی و گردان تاور کرین: گردان جرثقیل از دو قسمت تشکیل شده است: یک مورد آن قطعه ثابت است که باید به‌عنوان زیر گردان نصب شود. پس از نصب گردان و زیر گردان، کله قندی با ۴ پین به گردان متصل می‌شود.
    4. نصب بازوی تعادل: بازوی تعادل با استفاده از پین به گردان وصل می‌شودو بعد از نصب بازو، کابل‌ها و بازوی مهاری را به کله قندی متصل می‌کنند. جهت خرید و دریافت قیمت سکشن ارتفاعی کاج کابین تاور کرین
    5. نصب فلش یا بازوی عامل: فلش یا بازوی عامل به گردان وصل می‌شود. بعد از آن کابل‌های مهاری به کله قندی جرثقیل نصب می‌شود. فلش از اجزای مختلفی تشکیل شده که از قبل نصب به هم وصل می‌شوند.

    کالسکه تاور کرین

    این قطعه جرثقیل برجی به ترولی، شاریوت یا کالسکه معروف است که وظیفه حرکت ریلی قلاب روی جیب را بر عهده دارد و در واقع چرخ برقی است که در راستای لبه حرکت می‌کند تا بار را از مرکز به داخل و خارج حمل کند.

    جرثقیل برجی از یک گیربکس برقی، یک طناب بکسل، چند قرقره برای قلاب بکسل و یک درام که به‌صورت افقی حرکت می‌کند تشکیل شده است. شاریوت‌ها انواع مختلفی دارند که با توجه به مدل تاور کرین‌ها متفاوت‌اند.

    علت سقوط نکردن تاور کرین چیست؟

    افراد نا آگاه، فکر می‌کنند که این دستگاه غیرمعمول، خطرناک و نامتعادل است و هیچ تضمینی برای سقوط نکردن آن وجود ندارد؛ اما کسانی که حتی دارای اطلاعات کمی هستند می‌دانند که پایه این دستگاه در بتن نصب شده و بسیار مستحکم است. همچنین پایه‌های دستگاه در عمق زمین پیچ می‌شوند و جای نگرانی بابت افتادن دستگاه نیست.

    اگر نصب دستگاه توسط فرد حرفه‌ای مطابق اصول و بدون انحراف انجام شود و از همه مهم‌تر زیر نظر بازرس باشد هیچ اتفاقی نمی‌افتد. جهت خرید و دریافت قیمت سکشن ارتفاعی کاج کابین تاور کرین

    قیمت تاور کرین

    قیمت جرثقیل برجی بسته به نوع آن متفاوت است. از جمله موارد زیر در تعیین قیمت آن نقش دارند:

    • ساخت دستگاه
    • نوع شرکت سازنده
    • هزینه حمل و نقل
    • مخارج بیمه

    عمر مفید تاور کرین

    عمر چرثقیل برجی، با توجه به استفاده از قطعات برقی، زیاد است. در حال حاضر جرثقیل‌هایی با قدمت ۵۰ سال وجود دارند که هنوز قابل استفاده‌اند. یادتان باشد که اجزای تاور کرین را برای بازدهی بالا هر چند مدت یک بار تعویض کنید.

    نظارت مهندسان بر عملکرد تاور کرین
    نظارت مهندسان بر عملکرد تاور کرین

    نکاتی در مورد ایمنی تاور کرین

    با توجه به اینکه جرثقیل اجسام سنگین را در ارتفاع زیاد بالا می‌برد، در زمان انجام کار با جرثقیل برجی باید تمرکز و هماهنگی بین کابین و اجزای جرثقیل برقرار باشد. باید هنگام پیچ و پین اجزا، افراد متخصص و مهندسان، دستگاه را بازرسی نمایند. جهت خرید و دریافت قیمت سکشن ارتفاعی کاج کابین تاور کرین

    جهت خرید انواع جرثقیل برجی می‌توانید همین حالا با کارشناسات فروش ما در ردا صنعت تماس حاصل فرمایید. ما همواه را لبخند پاسخگوی شما هستیم.

    عوامل مهم دیگری که در بازرسی و ایمنی تاورکرین نقش بسزایی دارند عبارتند از:

    • دید کافی در همه جهات

    •روی شیشه‌ها پرده یا روزنامه نصب نکنید که جلوی دید اپراتور را می‌گیرد

    •دارا بودن کپسول آتش نشانی برای پیشگیری از حادثه

    •اهرم‌های کنترلی سالم

    •وجود صندلی استاندارد که اپراتور در استفاده از آن راحت باشد.

    ویژگی‌های تاور کرین

    اساساً یک جرثقیل معمولی 18 متر ارتفاع دارد که با توجه به نیاز سازه ارتفاعش را افزایش می‌دهند. حداکثر شعاع یک جرثقیل معمولی 70 متر است. جرثقیل می‌تواند 81 تن بار را جابه‌جا کند.

    توانایی حمل اجسام سنگین توسط جرثقیل برجی
    توانایی حمل اجسام سنگین توسط جرثقیل برجی
    نتیجه‌گیری

    در این مقاله سعی کردیم برایتان قطعات تاور کرین و همچنین مونتاژ جرثقیل برجی را مورد بررسی قرار دهیم. جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت ردا صنعت مراجعه کنید. جهت خرید و دریافت قیمت سکشن ارتفاعی کاج کابین تاور کرین

    تماس با ردا صنعت

    09121834995

    در صورت نیاز به مشاوره و خرید لطفا با کارشناسان ردا صنعت تماس بگیرد.

     

    تاور کرینخرید و فروش تاور کرینتاورکرین و صنعت ساختمان‌سازیکاتالوگ انواع تاور کرین پتناجاره تاور کرین

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۷ رای

    14 دیدگاه دربارهٔ «قطعات تاور کرین»

    1. بازتاب: نصب و پیاده‌سازی تاور کرین - ردا صنعت فروشگاه تجهیزات صنعت و ساختمان | قیمت جرثقیل برج

    2. بازتاب: انواع تاور کرین - ردا صنعت فروشگاه تجهیزات صنعت و ساختمان | قیمت اجرای انواع تاور کرین

    3. بازتاب: کاتالوگ انواع تاور کرین پتن - ردا صنعت فروشگاه تجهیزات صنعت و ساختمان

    4. بازتاب: تاور کرین لیبهر - ردا صنعت فروشگاه تجهیزات صنعت و ساختمان

    5. بازتاب: تاور کرین پتن - ردا صنعت فروشگاه تجهیزات صنعت و ساختمان

    6. بازتاب: اجاره تاور کرین - ردا صنعت فروشگاه تجهیزات صنعت و ساختمان

    7. بازتاب: تاور کرین زوملاین | ردا صنعت فروشگاه تجهیزات صنعت و ساختمان

    8. بازتاب: اورهال تاور کرین - ردا صنعت فروشگاه تجهیزات صنعت و ساختمان | تعمیرات تاور کرین

    9. بازتاب: تاورکرین و صنعت ساختمان‌سازی - ردا صنعت فروشگاه تجهیزات صنعت و ساختمان

    10. بازتاب: تاور کرین چیست؟ - ردا صنعت فروشگاه تجهیزات صنعت و ساختمان

    11. بازتاب: خرید و فروش تاور کرین - ردا صنعت فروشگاه تجهیزات صنعت و ساختمان

    12. بازتاب: تاور کرین فولاد خوزستان - تاور کرین اهواز - ردا صنعت

    13. بازتاب: تاور کرین 16 تن - ردا صنعت فروشگاه تجهیزات صنعت و ساختمان

    14. بازتاب: تاور کرین و آسانسور کارگاهی در همدان - ردا صنعت فروشگاه تجهیزات صنعت و ساختمان

    دیدگاه‌ خود را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    preloader