ردا صنعت
نصب و پیاده‌سازی تاور کرین

نصب و پیاده‌سازی تاور کرین

  • آنچه باید در مورد نصب و پیاده‌سازی تاور کرین بدانیم

    نصب و پیاده‌سازی تاور کرین از موارد مهمی است که باید هنگام خرید یا اجاره جرثقیل برجی به آن توجه کنید. در حالت عادی هنگامی که به ارتفاع تاور کرین نگاه می‌کنید و در حالتی غیر معمول و خطرناک آن را می‌بینید. باید بدانید که جرثقیل به فونداسیون یا پایه بتنی با ابعاد ۱۰*۱۰*۱٫۳ متر وصل است و ۱۸۲ تن وزن دارد.

    نصب و پیاده سازی تاور کرین
    نصب و پیاده سازی تاور کرین

    پایه اصلی تاور کرین به این پایه بتنی متصل است تا وزن بار را تحمل کند. پیچ و پین شدن تاور امری مهم است. اجزای جرثقیل به دلیل وزن زیادشان همراه با کامیون به محل مورد نظر ارسال می‌شوند. در ادامه با نصب و پیاده‌سازی تاور کرین آشنا می‌شوید.

    مراحل نصب و پیاده‌سازی تاور کرین

     1. نصب و پیاده‌سازی تاور کرین؛ قسمت شاسی و دکل

    شاسی روی پایه تاور کرین نصب می‌شود و با فشار دادن قسمت بشقاب مانند شاسی روی صفحه ثابت می‌شود. پس از سفت کردن پیچ‌ها، انحراف سطح تعادل نباید از ۱.۵ میلی‌متر بیشتر باشد. در غیر این حالت و در صورت انحراف بیشتر باید از سطوح فولادی برای استحکام بین پایه و شاسی استفاده شود. استفاده از پیچ و مهره‌های بسیار قوی برای اتصال و سفت کردن شاسی بسیار مهم است. دکل و سایر قطعات باید مطابق با همین مرحله باشند.

    2. نصب بخش عمودی

    از دکل برای تنظیم پایه میله متقاطع استفاده کنید، حفاظ را نیز تنظیم کرده و سپس بالابر را راه‌اندازی کنید. دقت داشته باشید که مراحل به آرامی و با دقت انجام شود. بخش طناب باید برای اطمینان از کارکرد کانکتورها (قسمت اتصال دهنده) بررسی شود.

    3. نصب قسمت دکل

    بخشی از دکل تاور کرین را تا قسمت بالایی استاندارد بلند کنید، جرثقیل را بچرخانید تا به قسمت هدف در قسمت دکل برسد، مکانیسم بالابر طناب قسمت استاندارد پایین را به قسمت بالایی پایه در محل اتصال آزاد کنید. یک سوراخ وجود دارد و با استفاده از پیچ و مهره‌های اتصال را مانند قسمت دکل و چهار مجموعه رمپ محکم کنید. به بلند کردن و تراز کردن ادامه دهید.

    مراحل مونتاژ جرثقیل برجی
    مراحل مونتاژ جرثقیل برجی
    4. مکانیسم نصب قسمت بالای برج و کابین راننده

    باید قبل از بلند کردن قسمت بالایی برج، قسمت چرخشی بالا و پایین را جدا کنید. با چرخاندن قسمت پایین برای آن تکیه‌گاه ایجاد کنید، قسمت چرخش بالا را با مکانیسم چرخشی انجام دهید و قاب بالابر را به آخرین قسمت استاندارد وصل کنید. از قسمت استاندارد، تیرچه را ثابت و سفت کنید؛ به‌طوری‌که بعد از بالا و پایین شدن قابل تغییر باشد.

    در جهت بازوی تعادل، دو میله کششی بالایی را در بالای دکل قرار دهید. بعد از آن سکو، نرده و نردبان را مونتاژ کرده و شروع به بلند کردن کنید، پین تکیه‌گاه قسمت اتصال را وارد کرده و قبل از نصب کابین راننده، تعمیر و نصب این قطعه را به پایان برسانید. بسیار مهم است که در پایان، عملیات فوق را مجدداً بررسی کنید که پیچ و مهره‌های هر قسمت محکم و مطمئن به هم وصل شده باشند، این مورد بسیار مهم است.

    5. نصب تیرک و بازوی تعادلی

    قبل از نصب بازوی بالابر و تیر تعادل، میله‌های کششی را به هم وصل کرده و روی تیر تعادل قرار دهید. مواظب باشید که تخته سه لا روی تیر به‌هیچ‌عنوان آسیبی نبیند. رول پین و پین شکاف را آماده کرده و چرخ دستی را نصب کنید. (هر قسمتی که به شفت پین وصل می‌شود باید به پین شکاف وصل شود.)

    طی فرآیند بالا بردن بازوی تعادل و تیر، قطعات قرقره و طناب باید مطابق درزها به هم متصل شوند. اپراتور باید مواظب باشد که طناب فولادی در موقع کار آسیب نبیند.

    نکته: درصورتی‌که طناب فلزی دارای خراش یا پستی و بلند باشد، سرعت کشش طناب باید با سرعت بالابر مطابقت داشته باشد.

    تیرک را روی زمین نصب کنید، ترانسفورماتور را قرار دهید و کار را شروع کنید. پس از رفع عیوب و مشکلات موجود، تیرک جرثقیل را بلند کنید. هر گونه فرآیند بلند کردن تیر و بازوی تعادل، هرگونه تغییر در سایش اطراف طناب فولادی در موقع کار باید بررسی شود. پس از بلند کردن میله کششی، تمام قسمت‌های اتصال را مورد بررسی قرار دهید و از مساعد بودن شرایط نصب و پیاده‌سازی تاور کرین مطمئن شوید.

    6. وزن اتاقک را بالا ببرید

    دستگاه را روشن کرده و درپوش، دستگاه ایمنی را چک کنید؛ سپس همه مکانیسم‌های بالابر قسمت بازویی، عمود بودن بدنه به برج، قسمت اتصال و مدار معمولی را روغن‌کاری کنید و نحوه آن اطمینان حاصل کنید.

    پیاده‌سازی تاور کرین

    جرثقیل‌های برجی بسیار بزرگ هستند و پیاده‌سازی تاور کرین به صورت عمودی در مکان مورد نظر پروژه انجام می‌شود. میله بزرگ افقی آن باعث می‌شود که جرثقیل ۳۶۰ درجه بتواند چرخش داشته باشد. جهت کار و استفاده از این دستگاه باید از کارکرد درست اجزا اطمینان حاصل کنید. در جرثقیل‌ها از طناب بالابر، طناب سیم یا زنجیر استفاده می‌کنند. این دستگاه برای انجام کار و پروژه‌ها نیاز به یک یا چند دستگاه ساده دیگر دارند.

    مهندسان ناظر بر نصب جرثقیل
    مهندسان ناظر بر نصب جرثقیل

    تاور کرین‌ها اجسام بسیار سنگین را جابه‌جا می‌کنند. در محل ساخت، اجزا و قطعات تاور کرین نصب می‌شوند. فرایند پیاده‌سازی عبارت است از مونتاژ جرثقیل در مکان مورد نظر و پایه‌های آن به‌طوری‌که کارکرد آن بهتر شود. برای پیاده‌‌سازی جرثقیل حتماً ناظرین مجرب آن را بررسی کنند تا از ایمنی دستگاه مطمئن شود.

    جهت خرید و یا مشاوره در نصب و اجرای انواع تاور کرین می‌توانید با کارشناسان فروش و پشتیبانی ما در ردا صنعت تماس حاصل فرمایید.

    نکات لازم جهت نصب و پیاده‌سازی تاور کرین

    برای نصب تاورکرین از شرکت‌های مجرب در این زمینه کمک بگیرید زیرا تجربه و مهارت کارشناسان تأثیر زیادی در نصب و مونتاژ صحیح تاورکرین دارد و از بروز حوادث احتمالی جلوگیری می‌کند. تخصص اپراتور برای جلوگیری از حوادث و نگهداری آن مناسب است.

    برای نصب تاورکرین رعایت نکاتی جهت کاهش احتمال بروز حوادث در هنگام کار با آن ضروری است. برخی از این نکات باید توسط شرکت‌های نصب و پیاده‌سازی تاورکرین رعایت شود و بعضی از آن‌ها باید به طور مرتب توسط ناظران پروژه بررسی شوند. البته اپراتورهای تاور کرین با توجه به نکات ریز و معاینه فنی روزانه بیش از هر کسی می‌توانند از حوادث احتمالی پیشگیری کنند.

    نظارت بر نصب تاورکرین
    نظارت بر نصب تاورکرین

    نتیجه‌گیری

    در این مقاله چگونگی نصب و پیاده‌سازی تاور کرین را مورد بررسی قرار دادیم. رعایت نکات هنگام نصب و راه‌اندازی جرثقیل برجی می‌تواند باعث افزایش ایمنی بیشتر آن شود پس در انتخاب شرکت نصاب این دستگاه و مهندس ناظر مربوطه حتماً دقت فرمایید.

    تاور کرینخرید و فروش تاور کرینتاورکرین و صنعت ساختمان‌سازیکاتالوگ انواع تاور کرین پتناجاره تاور کرین

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۷ رای

    15 دیدگاه دربارهٔ «نصب و پیاده‌سازی تاور کرین»

    1. بازتاب: بچینگ بتن - ردا صنعت فروشگاه تجهیزات صنعت و ساختمان | خرید و اجرای بچینگ بتن

      1. جهت نصب و پیاده سازی تاورکرین 8 تن با کارشناسان فروش ما در ردا صنعت تماس حاصل نمایید.

    2. سلام بزرگوار
      ما یه تاور کرین K30-30 داریم که میخوایم دمونتاژ بشه و پنجاه متر اونطرف تر مونتاژ بشه.
      اگه امکان داره یه قیمت بهم بدین.
      علی سازگارا هستم.

      1. سیروس نیکان

        سلام
        از اینکه به سایت ما سر زدید باعث افتخار ماست. جناب آقای مهندس، باتوجه به اینکه فاکتورهای مختلفی در هزینه نصب و پیاده سازی تاثیر گذار است نمیشه قیمت مشخصی اعلام کرد.
        فاکتورهای که در هزینه مونتاژ و دمونتاژ تاورکرین اهمیت دارد شامل موارد ذیل است.
        ۱. موقعیت جغرافیایی محل نصب تاور کرین
        ۲. چرثقیل مورد نیاز جهت مونتاژ و دمونتاژ تاورکرین
        ۳.ارتفاع دستگاه تاور کرین
        ۴. شرایط محیطی پیاده سازی و نصب تاورکرین

        در نهایت برای اینکه یک دورنمایی از هزینه نصب و پیاده سازی دستگاه تون داشته باشید در حالتی که ارتفاع تاور کرین شما ۴۰ متر باشد، هزینه چرثقیل بر عهده کارفرما باشد، محل دمونتاژ و مونتاژ تاور کرین در استان تهران باشد هزینه ای حدودا ۴۰ -۵۰ میلیون تومان خواهد داشت.
        لطفا با همکاران شرکت تماس بگیرید، در صورت نیاز همکاران ما از پروژه شما بازدید و بهترین راهکار را خدمتتان ارایه خواهند کرد.

    3. بازتاب: خرید و فروش تاور کرین - ردا صنعت فروشگاه تجهیزات صنعت و ساختمان

    4. بازتاب: کاتالوگ انواع تاور کرین پتن - ردا صنعت فروشگاه تجهیزات صنعت و ساختمان

    5. بازتاب: تاور کرین پتن - ردا صنعت فروشگاه تجهیزات صنعت و ساختمان

    6. بازتاب: اجاره تاور کرین - ردا صنعت فروشگاه تجهیزات صنعت و ساختمان

    7. بازتاب: تاورکرین و صنعت ساختمان‌سازی - ردا صنعت فروشگاه تجهیزات صنعت و ساختمان |خرید تاورکرین

    8. بازتاب: اجزای برقی تاورکرین - ردا صنعت فروشگاه تجهیزات صنعت و ساختمان

    9. بازتاب: تاور کرین فولاد خوزستان - ردا صنعت فروشگاه تجهیزات صنعت و ساختمان

    10. بازتاب: تاور کرین 16 تن - ردا صنعت فروشگاه تجهیزات صنعت و ساختمان

    دیدگاه‌ خود را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    preloader