ردا صنعت
اینورتر کردن تاور کرین

اینورتر کردن تاور کرین

  • تاور کرین که به آن جرثقیل برجی نیز می‌گویند، وسیله‌ای است که از آن در ساخت سازه‌های بزرگ و غول پیکر مانند سدها، برج‌های مسکونی و یا پروژه‌های ساخت و ساز بزرگ استفاده می‌کنند. این وسیله با یک پایه در زمین محکم می‌شود و بارها و بارها مصالح سنگین و با حجم زیاد را در ارتفاع مورد نظر جا به جا می‌کند. در ساختار این دستگاه نوعی مبدل وجود دارد که وظیفه آن تبدیل جریان مستقیم به متناوب است. به دلیل اهمیت این بخش در ساختار تاور کرین، در این مقاله قصد داریم تا به بررسی اینورتر کردن تاور کرین بپردازیم. تابلو برق تاور کرین

    تماس با ردا صنعت09121834995

    در صورت نیاز به مشاوره رایگان و یا خرید با ردا صنعت تماس بگیرید.

     پس اگر علاقه به آشنایی با این فرایند و مراحل اینورتر کردن تاور کرین دارید، این مقاله را تا پایان مطالعه نمایید.

    تابلو برق تاورکرین چیست؟

    تابلو برق تاورکرین بخشی از تاورکرین است که کلیه اجزای برقی برای کنترل تاورکرین در آن قرار دارد. تابلوبرق در واقع بخشی است که کار تغذیه الکتروموتورها را انجام می دهد. تابلوبرق به خوبی جریان و ولتاژ مد نظر برای استفاده از تاورکرین را فراهم می کند. با تابلوبرق می توان به خوبی انرژی مصرفی را به طور مناسب با توجه به فشار دستگاه تنظیم کرد. امروزه تابلوبرق ها هوشمندی بیشتری دارند و می توان به خوبی از آنها استفاده کرد. به تابلوبرق، تابلو الکتریکی هم می گویند. 

    تابلو برق اینورتر برای یک تاورکرین مزیت های متعددی دارد. از میان این مزیت ها می توان به مصرف برق کمتر، کاهش فشار به موتور ، افزایش طول عمر موتورها و موارد دیگر اشاره کرد. تابلو برق تاور کرین

    نمونه تاسیسات اینورتر تاور کرین
    نمونه تاسیسات اینورتر تاور کرین

    اجزای تابلوبرق تاور کرین

    یک تابلو برق تاورکرین از بخش های مختلفی تشکیل شده است . هر کدام از این قطعات و بخش ها نقشی را ایفا می کنند. در زیر به این قطعات و بخش ها اشاره شده است:

    • کنتاکتور تاورکرین 
    • برق تاورکرین و کابین اپراتور
    • ترولی یا کالسکه حرکت
    • سیستم حرکت ترولی
    • سیستم قلاب یا هوک
    • سیستم هویست یا الکترو موتور قلاب
    • تابلوی کنترل
    • سنسورها

    نصب تابلو برق در تاورکرین

    اما برای نصب تابلوبرق در تاورکرین باید چه کرد؟

    در زیر توضیحاتی در این باره داده شده است. برای نصب یک تابلوبرق در تاورکرین در ابتدا محل مناسبی برای آن در نظر گرفته می شود که همان در ارتفاع و معمولا در کابین اپراتور می باشد. از طریق این تابلو به خوبی می توان برق تاورکرین را کنترل کرد و بر آن نظارت داشت. سپس باید تجهیزات مناسب برای نصب تابلوبرق انتخاب شود. با توجه به نوع تاورکرین و قدرت آن، قطعات تابلوبرق نصب می شوند. تابلو برق تاور کرین

    در هنگام نصب تابلوبرق باید به خوبی به ایمنی توجه کرد. کار نصب تابلوبرق در تاورکرین باید توسط افراد حرفه ای و کاربلد در این حوزه انجام شود. تابلوبرق وظیفه تامین برق تاورکرین را بر عهده دارد در نتیجه باید در نهایت دقت و ایمنی نصب شود. 

    آشنایی با اینورتر در تاور کرین

    تاور کرین‌ها مجهز به نوعی سیستم اینورتر قدرت یا به عبارتی دستگاهی هستند که جریان مستقیم DC را به جریان متناوب AC تبدیل می‌کند. وجود این اینورتر در ساختار این دستگاه باعث می‌شود تا بتوانند هر ولتاژ و فرکانس مورد نیازی را فعال کنند. اینورترها در تاور کرین‌ها و موتورهای سه فاز به سرعت تغییر می‌کنند. کاری که اینورتر هوشمند انجام می‌دهد، تشخیص بار موجود در تاور کرین است‌.تابلو برق تاور کرین

    این کار کاملا متناسب با جریان ورودی به موتور صورت می‌گیرد . جریان به کار رفته در این حالت معمولا کمتر از جریان اسمی موتور است.

     با توجه به این موضوع، سوالی که پیش می‌آید این است که اینورتر کردن تاور کرین به چه معناست؟ به بیان کلی می‌توان بیان کرد که اینورتر کردن این دستگاه شامل بازدید از تاور کرین، یادداشت اطلاعات موتور، مشاوره و کارشناسی جهت انتخاب اینورتر مناسب و متعلقات آن، یادداشت اطلاعات تابلو فابریک، نصب قطعات و اینورتر در تابلو، بستن ارتباطات یادداشت شده، تست صحت کارکرد مدار فرمان و ترمز، تنظیم نهایی اینورترها و امتحان تابلو به طور کامل با حداکثر توان اسمی دستگاه است.‌

    با توجه به موارد مذکور می‌توان دریافت که داشتن اطلاعات درباره موتورهای تولید کننده نیرو در تاور کرین و یادداشت اطلاعات درباره آن‌ها کمک زیادی به فرایند اینورتر و حتی نگهداری و تعمیرات تاور کرین می‌کند. در واقع اینورتر سیگنال‌ها را از سوییچ هر عملیات مدیریت کرده و بر این اساس فعال می‌شود. یکی از کارهایی که به وسیله سیستم اینورتر برای تاور کرین انجام می‌گیرد، آزمون درستی کارکرد مدار فرمان و ترمز است. در واقع درایو دارای پارامترهای کنترل و تنظیم موتور به صورت کاملا یکپارچه است تا بتواند شروع و توقفی بسیار روان را انجام دهد.

    اینورتر تاورکرین
    اینورتر تاورکرین

    مراحل اینورتر کردن تاورکرین

    پس از آشنایی با فرایند اینورتر کردن تاور کرین و آگاهی بر این موضوع که این فرایند چیست و در جریان آن چه اتفاقی می‌افتد، به این منظور در این بخش از مقاله به بررسی مراحل انجام این فرایند می‌پردازیم. به صورت کلی باید این موضوع را عنوان کنیم که ممکن است ترتیب انجام این موارد با توجه به موسسه‌ای که مسئولیت انجام کار را بر عهده دارد متفاوت باشد اما به صورت کلی می‌توان این فرایند را شامل موارد زیر دانست:

    • بررسی و بازررسی تاور کرین
    • مستند سازی اطلاعات موتور
    • مشاوره و کارشناسی جهت انتخاب و یا تعویض اینورتر مناسب با فعالیت
    • یادداشت اطلاعات تابلو فابریک
    • نصب قطعات و اینورتر در تابلو
    • تست صحت کارکرد مدار فرمان و ترمز
    • تنظیم نهایی اینورترها
    • امتحان تابلو به طور کامل با حداکثر توان

    موارد عنوان شده اگر به درستی و توسط یک کارشناس مجرب و برخوردار از دانش و مهارت کافی انجام پذیرد، می‌توان از به درستی انجام شدن فرایند اینورتر کردن تاور کرین اطمینان حاصل کرد و با خیال راحت از دستگاه استفاده نمود. لازم به ذکر است که باید حتما دقت داشته باشید تا در این فرایند، از شرکت‌های معتبر و کارشناسان مجربشان استفاده نمایید چرا که در صورت برخوردار نبودن نیروی فنی از دانش و تجربه کافی، ممکن است تاور کرین را با مشکل مواجه کرده و خسارات جبران ناپذیری را به دستگاه وارد نمایند. تابلو برق تاور کرین

    کاتالوگ انواع تاور کرین پتناجاره تاور کرین

    حساسیت مدارهای برقی و اینورتر نیز حساسیت موجود در این زمنه را دو چندان می‌کند. پس پیش از انجام این کار، حتما از انتخاب موسسه معتبر جهت انجام این فرایند اطمینان حاصل کرده و پس از آن اقدام نمایید. تابلو برق تاور کرین

    نمونه تاسیسات اینورتر تاورکرین
    نمونه تاسیسات اینورتر تاورکرین

     

    در این بخش می‌خواهیم به بررسی این موضوع بپردازیم که استفاده از اینورتر و یا به عبارتی اینورترکردن تاورکرین، چه مزیتی دارد؟

    استفاده از اینورتر در تاور کرین مزایای بسیاری دارد قطعا دانستن این مزیت‌ها کمک زیادی به فعالیت‌های نصاب اینورتر خواهد داشت.‌ از جمله مزیت‌های اینورترها می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

    • اینورتر مدار را کنترل نموده و عیب‌یابی را به آسانی انجام می‌دهد. با وجود این دستگاه، امکان تعویض موتورهای سیم پیچ روتور با موتورهای روتور قفس ایجاد خواهد شد. اینورتر امکان تغییر تنظیمات برای شخصی ‌سازی سرعت و گشتاور  تاور کرین را ایجاد خواهد کرد.
    • کاهش مصرف برق. استفاده از اینورتر باعث کاهش مصرف برق خواهد شد و نیازی به کابل‌های ضخیم نخواهد بود. اینورتر تنظیمات پیچیده موتور را کاهش داده و از این رو موتور تاور کرین عمر طولانی‌تری خواهد داشت.
    • محافظت از دستگاه در برابر بار اضافی. اینورتر کردن تاور کرین باعث محافظت از دستگاه در برابر بارهای اضافی می‌شود. به علاوه استفاده از اینورتر در تاور کرین‌ها باعث ایجاد سرعت بیشتر در موتور خواهد شد.
    • در ادامه می‌توان به این مورد اشاره کرد که اینورتر در تاور کرین‌ امکان راه اندازی جرثقیل برج بدون برخورد با موتور و گیربکس تاور کرین را ایجاد خواهد کرد.
    تاسیسات اینورتر تاور کرین
    تاسیسات اینورتر تاور کرین

    جمع‌بندی و نتیجه‌گیری

    در این مقاله به بررسی فرایند اینورتر کردن تاور کرین پرداختیم. ابتدا با مفهوم اینورتر و چیستی آن آشنا شده و آگاهی لازم را در مورد این موضوع که اینورتر چیست به دست آوردیم. در ادامه به بررسی این موضوع پرداختیم که اینورتر کردن این دستگاه به چه صورت انجام می‌پذیرد. سپس مراحل انجام این کار را به صورت کلی عنوان کردیم و بر اهمیت انجام این کار توسط افراد متخصص تاکید کردیم. در ادامه نیز مزیت‌های انجام این کار را برشمردیم.

    تماس با ردا صنعت09121834995

    در صورت نیاز به مشاوره رایگان و یا خرید با ردا صنعت تماس بگیرید.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۶ رای

    10 دیدگاه دربارهٔ «اینورتر کردن تاور کرین»

    1. بازتاب: تاور کرین پتن - ردا صنعت فروشگاه تجهیزات صنعت و ساختمان

    2. بازتاب: نقشه فونداسیون تاور کرین - ردا صنعت فروشگاه تجهیزات صنعت و ساختمان | اجرای نقشه تاورکرین

    3. بازتاب: اورهال تاور کرین - ردا صنعت فروشگاه تجهیزات صنعت و ساختمان | تعمیرات تاور کرین

    4. بازتاب: اجزای تاور کرین - ردا صنعت فروشگاه تجهیزات صنعت و ساختمان

    5. بازتاب: خرید و فروش تاور کرین - ردا صنعت فروشگاه تجهیزات صنعت و ساختمان

    6. بازتاب: اجاره تاور کرین - ردا صنعت فروشگاه تجهیزات صنعت و ساختمان

    7. بازتاب: کاتالوگ انواع تاور کرین - ردا صنعت فروشگاه تجهیزات صنعت و ساختمان

    8. بازتاب: تاور کرین زوملاین | ردا صنعت فروشگاه تجهیزات صنعت و ساختمان

    9. بازتاب: تاور کرین فولاد خوزستان - تاور کرین اهواز - ردا صنعت

    10. بازتاب: اینورتر تاور کرین - ردا صنعت فروشگاه تجهیزات صنعت و ساختمان

    دیدگاه‌ خود را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    preloader