شناخت پروفیل کناف

  • امروزه استفاده از سقف‌ها و دیوارهای کنافی برای افزایش مقاومت و جذابیت بناهای مدرن با افزایش روبه‌رو بوده است. پروفیل کناف یک محصول کاملاً کاربردی برای افرادی محسوب می‌شود که قصد دارند در مدت‌زمان کوتاهی کلیه روند ساخت دیوار و یا سقف مدنظر خود را طی کنند، آن هم بدون اینکه هزینه گزافی بپردازند. پروفیل کناف، قیمت پروفیل کناف، نصب پروفیل کناف

    تماس با ردا صنعت

    09121834995

    در صورت نیاز به مشاوره رایگان و یا خرید با ردا صنعت تماس بگیرید.

    پروفیل‌های کنافی برخلاف رقیبانشان دارای مزیت‌های خاصی از جمله مقاومت در برابر رطوبت، مقاومت در برابر حرارت و … هستند. استفاده از این نوع پروفیل‌ها بسیار راحت است و برای نصب آن‌ها نیازی به استفاده از ابزارها و یا ماشین‌آلات خاص وجود ندارد.

    قصد داریم در این متن به طور کامل در مورد پروفیل‌های ساخته شده از کناف با شما صحبت کنیم. شناخت کلی این محصولات می‌تواند به شما کمک کند تا در هنگام خرید، بهترین گزینه مدنظر را برگزینید؛ بنابراین اگر قصد خرید محصولاتی نظیر پروفیل‌های کنافی گالوانیزه و یا پروفیل‌های کناف سقفی را دارید، ادامه متن را به‌هیچ‌وجه از دست ندهید.

    ساختار پروفیل‌های کنافی به چه صورت است؟

    تفاوت اصلی این نوع پروفیل‌ها با پروفایل‌های عادی (پروفیل‌هایی که معمولاً به طور کامل از پودر گچ ساخته می‌‌شوند) به متریال درون آن‌ها برمی‌گیرد. برای ساخت پروفیل کناف از قطعات فلزی مختلفی استفاده می‌شود که معمولاً از جنس ورق گالوانیزه هستند. این نوع ورق‌ها به‌هیچ‌وجه دچار زنگ‌زدگی نمی‌شوند و همین امر آن‌ها را به یک گزینه فوق‌العاده کاربردی جهت ساختار پروفیل‌های کنافی تبدیل کرده است.

    در بعضی از مدل‌های پروفیل با ساختار کنافی، پس از ساخته هسته اصلی پروفیل از جنس ورق گالوانیزه، یک‌لایه گچی یا سیمانی بر روی سطح بیرونی پروفیل مربوطه قرار می‌گیرد. این لایه گچی یا سیمانی موجب افزایش مقاومت کلی محصول می‌شود و از ورود هرگونه رطوبت و یا حتی هر نوع حرارتی به بخش درونی محصول مدنظر جلوگیری می‌کند. پروفیل کناف، قیمت پروفیل کناف، نصب پروفیل کناف

    انتخاب لایه گچی و یا سیمانی مربوطه باید باتوجه‌به نوع پروفیل و همچنین محلی که قصد دارید از پروفیل استفاده کنید تعیین شود. برای مثال استفاده از پروفیل‌های کنافی با لایه گچی، بیشتر در ساخت سقف‌ها و دیوارهای منازل مسکونی کاربرد دارد.

    مواد اولیه برای درست کردن پروفیل کناف بسیار مرغوب و با کیفیت است به این خاطر که در مقابل ضربه و فرسایش نیز مقاوم باید. پروفیل کناف، قیمت پروفیل کناف، نصب پروفیل کناف
    پروفیل‌های کناف دچار شکستی نمی‌شوند

    شناخت مهم‌ترین قسمت‌های پروفیل‌های کنافی

    هر نوع محصولی که از نام کناف را یدک می‌کشد معمولاً از چند بخش مختلف و یک‌لایه نهایی تشکیل شده است. این موضوع در مورد پروفیل کناف نیز صدق می‌کند. اولین لایه پس از بخش گالوانیزه، یک طرح پوششی عایق مانند است که بر روی آن گچ و یا سیمان ریخته می‌شود. این لایه پوششی نقش مهمی را در زمینه اتصال لایه گالوانیزه و لایه گچی و سیمانی کناف، ایفا می‌کند.

    برای کنار هم قراردادن چندین مدل از پروفیل‌های کنافی، باید از پیچ و مهره‌های خاص کناف استفاده کنید. این پیچ و مهره‌ها به نحوی تهیه شده‌اند که حتی پس از واردشدن فشار بسیار زیاد نیز در هم نمی‌شکنند، البته به طبع فشار وارد شده نباید از یک حد خاص فراتر رود.

    یکی دیگر از مهم‌تری قسمت‌های پروفیل‌های کنافی که در هنگام خرید باید به آن توجه کنید، ‌مصالحی است که از آن‌ها جهت درزگیری فواصل بین کناف‌های مختلف استفاده می‌شود. به این نوع فرایند درزگیری، روند ماستیک نیز می‌گویند. اگر نوع پروفیل مدنظر شما با نوع مصالح مخصوص ماستیک همخوانی نداشته باشد، پس از مدت کوتاهی درزهای بین پروفیل‌ها ترک می‌خورند و امکان دارد که سقف یا دیوار کنافی مدنظر به طور کامل تخریب شود.

    ابعاد و اندازه‌های مختلف پروفیل‌های کنافی

    باتوجه‌به اینکه پروفیل‌های کنافی با کمک دستگاه‌هایی به نام roll forming ساخته می‌شوند، می‌توان این محصولات را در ابعاد مختلف تهیه کرد. در واقع نیازی نیست که در زمینه انتخاب ابعاد و یا برش محصولات پروفیل‌های کنافی بر اساس ابعاد مدنظر خود نگرانی خاصی داشته باشید.

    در واقع یکی از مهم‌ترین برتری‌های پروفیل کناف نسبت به مواردی همچون سقف‌های کاذب و … متغیر بودن اندازه‌های این محصول است. امروزه پروفیل‌های کنافی را می‌توانید در ابعادی مختلفی (از سی سانتی‌متر گرفته تا شصت سانتی‌متر) تهیه کنید. استانداردهای متنوعی جهت تعیین ابعاد صحیح پروفیل‌های کنافی وجود دارد که در بین آن‌ها استاندارد din (استاندارد کشور آلمان) از همه معتبرتر است.

    پروفیل کناف از وزن بسیار کمی برخوردار است ولی باید در حمل کردن بسیار مراقب باشید چرا که بر اثر ضربه شدید دچار شکستگی نیز می‌شود.
    حمل‌ونقل پروفیل‌های کناف به‌راحتی صورت می‌گیرد

    پروفیل‌های کنافی موسوم به گاردکس

    همان‌طور که می‌دانید فایبرگلاس یک محصول بسیار مقاوم و درعین‌حال کاملاً سبک است. در سال‌های اخیر شرکت‌های معتبری اقدام به تولید پروفیل‌های کنافی با رویه فایبرگلاس کرده‌اند. این نوع محصولات دارای مزایای فوق‌العاده‌ای همچون عدم ایجاد آلودگی برای محیط‌زیست، امکان استفاده در هر نوع محیط، مقاومت در برابر دمای بسیار بالا، امکان قراردهی یک‌لایه ضد کپک و … هستند.

    مهم‌ترین تفاوت این نوع پروفیل‌های کنافی با پروفیل‌های ساده، استفاده از همین الیاف فایبرگلاس در درون ساختار این محصولات است. باتوجه‌به قیمت نسبتاً بالای فایبرگلاس، طبیعتاً قیمت پروفیل‌های کنافی گاردکس نیز کمی بالاتر از قیمت سایر انواع پروفیل کناف است.

    پروفیل کناف، قیمت پروفیل کناف، نصب پروفیل کناف

    امروزه بیشتر افراد برای تغییر محیط خانه یا محل کار از پروفیل کناف نیز استفاده می‌کنند، چرا که پروفیل کناف در زیبایی بسیار تاثیرگذار است و تغییر اساسی در محیط نیز می‌گذارد. پروفیل کناف، قیمت پروفیل کناف، نصب پروفیل کناف
    این محصولات زیبایی سقف را دوچندان می‌‌کنند

    قیمت پروفیل‌های کنافی

    قیمت این محصول رابطه مستقیمی با ابعاد مدنظر شما و نوع پروفیل انتخابی دارد. به طبع هرچه ابعاد مدنظر شما بیشتر باشد، هزینه موردنیاز جهت تهیه این محصولات نیز افزایش می‌یابد، اما به‌طورکلی می‌توان گفت قیمت این نوع محصولات در مقایسه با رقبای آن‌ها بسیار مناسب‌تر است. نباید فراموش کرد که عمر طولانی پروفیل‌های کنافی موجب جبران هزینه‌های مربوط به خرید آن‌ها می‌شود.

    برای مثال، در صورت استفاده از سقف‌های کاذب غیراستاندارد، پس از مدت کوتاهی به دلایل مختلفی همچون ورود رطوبت، عدم تحمل فشار و … باید به طور کامل سقف مربوطه برداشته و تعویض شود. این در حالی است که با استفاده از پروفیل کناف، با چنین مشکلاتی روبه‌رو نمی‌شوید و در هزینه‌های خود صرفه‌جویی می‌کنید.

    پروفیل کناف بسیار مستحکم است اگر پروفیل مستحکم نباشد بر اثر ضربه یا فشار نیز دچار شکستگی نیز می‌شود و به مرور زمان از چشم می‌افتد. پروفیل کناف، قیمت پروفیل کناف، نصب پروفیل کناف
    پروفیل‌های کناف مستحکم هستند

    سخن پایانی

    تمام سعی خود را کردیم تا در این متن به‌صورت کامل در مورد پروفیل‌های کنافی و همچنین ساختار کلی این محصول اطلاعات کاملی را به شما عزیزان ارائه دهیم. همان‌طور که در ابتدای متن گفته شد، امروزه استفاده از این محصولات باتوجه‌به مزایای خارق‌العاده آن‌ها افزایش چشمگیری یافته است. پروفیل‌های کنافی در طرح‌های مختلفی عرضه می‌شوند و کاربران می‌توانند باتوجه‌به ابعاد مدنظر خود این محصول را تهیه کنند.

    تماس با ردا صنعت

    09121834995

    در صورت نیاز به مشاوره رایگان و یا خرید با ردا صنعت تماس بگیرید.

    ردا صنعت به‌عنوان برترین و بزرگ‌ترین عرضه‌کننده محصولات صنعتی و ساختمانی در کشور، مفتخر است باکیفیت‌ترین نوع پروفیل کناف را با نازل‌ترین قیمت ممکن به شما کاربران گرامی ارائه دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

    پروفیل کناف، قیمت پروفیل کناف، نصب پروفیل کناف

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۳ رای

    دیدگاه‌ خود را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    preloader