ردا صنعت
به کار بردن این تایل در دیوارهای داخلی

تایل کناف

  • کناف، نام یک شرکت مستقر در کشور آلمان است؛ امروزه محصولات این شرکت کاربرد گسترده‌ای در معماری و ساختمان‌سازی پیدا کرده‌اند. صفحات گچی این شرکت که به نام تایل کناف نیز شناخته می‌شوند، در ساخت دیوار داخلی، دیوار خارجی، تخته‌های سیمانی، کف یا سقف سازه‌ها و… به کار می‌روند. از برخی مدل‌های این سیستم، به‌منظور عایق کردن ساختمان‌ها نسبت به صدا نیز استفاده می‌کنند. جهت خرید (فروش) دریافت مشاوره اجرا و لیست قیمت  تایل کناف .

    تماس با ردا صنعت

    09121834995

    در صورت نیاز به مشاوره رایگان و یا خرید با ردا صنعت تماس بگیرید.

    باتوجه‌به مزیت‌های آن، امروزه در بیش‌تر ساختمان‌هایی که می‌سازند این سیستم را نیز به کار می‌گیرند. این تایل‌ها در جنس، مدل و طرح‌های مختلفی ساخته می‌شود که در ادامه آن‌ها را توضیح می‌دهیم. تولید این ماده به‌عنوان یک ماده قابل‌استفاده در معماری، فرآیندی طولانی است که برای درک بهتر کارایی آن، این فرآیند را به‌طور خلاصه بررسی خواهیم کرد.

    آشنایی بیشتر با تایل کناف

    تایل کناف که به نام پنل کناف نیز شناخته می‌شود، ماده‌ای است که از سنگ گچ و افزودنی‌های اضافه‌شده به آن، ساخته می‌شود؛ ازجمله این مواد افزودنی، می‌توان به فیبر و فوم اشاره کرد. با افزودن این مواد به کناف، ماده‌ای تولید خواهد شد که در برابر حرارت و نفوذ آب مقاوم است؛ البته در برخی انواع ماده اولیه، سنگ گچ بدون مواد افزودنی به کار می‌رود. در ادامه این موارد را توضیح خواهیم داد. جهت خرید (فروش) دریافت مشاوره اجرا و لیست قیمت  تایل کناف .

    یک نمونه استفاده تایل کناف در سقف‌ جهت خرید (فروش) دریافت مشاوره اجرا و لیست قیمت  تایل کناف .
    یک نمونه استفاده تایل کناف در سقف‌

    انواع مختلف پنل (تایل) کناف و کاربرد آن‌ها

    به‌طورکلی تایل کناف را به‌عنوان صفحات روکش‌دار با ویژگی‌های منحصربه‌فرد می‌شناسند. در ادامه برخی انواع این تایل‌ها را معرفی و ویژگی‌های هر یک را بررسی خواهیم کرد. جهت خرید (فروش) دریافت مشاوره اجرا و لیست قیمت  تایل کناف .

    • کناف‌های مقاوم در برابر رطوبت (MR)

    روکش این صفحات و مواد افزودنی به گچ درونی آن‌ها، خاصیت ضدآب دارند؛ لذا می‌توان آن‌ها را در مکان‌هایی که مستقیم یا غیرمستقیم در معرض رطوبت هستند، استفاده کرد. مکان‌هایی مانند سرویس بهداشتی، آشپزخانه، استخرها، گلخانه‌ها، دیوارهای داخلی سردخانه‌های مواد غذایی و… ازجمله این مکان‌ها هستند.

    • صفحات مقاوم در برابر حریق و آتش‌سوزی

    در ساخت روکش این مورد از تایل‌ها، از الیاف فایبرگلاس استفاده می‌کنند و با این کار، خواص ضد حریق به صفحات اضافه می‌شود. این ویژگی، صفحات را برای استفاده در مکان‌هایی که امکان حریق و آتش‌سوزی وجود دارد، مناسب می‌کند.

    • کناف‌های مقاوم در برابر رطوبت و حرارت (FM)

    این تایل‌ها، ویژگی‌های هردو گروه قبلی را در خود دارند. در ساخت آن‌ها از صفحات و روکش‌های مقوایی و دارای خاصیت ضدآب استفاده شده است؛ همچنین وجود فایبرگلاس، خاصیت ضد حریق را نیز به آن‌ها افزوده است. این تایل‌ها را نیز همانند صفحات MR، بیش‌تر در آشپزخانه‌ها و مکان‌هایی که رطوبت وجود دارد استفاده می‌کنند.

    • کناف‌های معمولی (صفحات معمولی) (RG)

    در ساخت این نوع از کناف‌ها، مواد یا روکش‌هایی که به آن خاصیت ضدآب بدهد استفاده نشده است؛ لذا از آن‌ها در محل‌هایی که تماس چندانی با آب و رطوبت نیست، استفاده می‌کنند. ازجمله این مکان‌ها می‌توان به دیوارهای خانه‌ها، سقف‌های کاذب و فضاهای داخلی اشاره کرد. روی این صفحات معمولی کناف، روکش‌های مقوایی به رنگ کرم نیز تعبیه می‌شود. در قسمت پشتی آن‌ها، اعداد و ارقامی از قبیل تاریخ تولید یا ساعت تولید نیز به‌صورت مهرشده موجود است. جهت خرید (فروش) دریافت مشاوره اجرا و لیست قیمت  تایل کناف .

    تایل‌های گچی کناف

    بیش‌ترین کاربرد این صفحات، استفاده در ساخت سقف سازه‌ها است. تایل‌های سقفی، به‌صورت قابل تنظیم به سقف اصلی سازه‌ها اتصال پیدا کرده‌اند. دو تا از مدل‌های معروفی که کاربرد این‌چنینی دارند، تایل کناف گچی و تایل آکوستیک هستند. تایل آکوستیک به دلایلی که عنوان خواهیم کرد، در دیوار‌های جداکننده نیز بسیار پرکاربرد است.

    • تایل کناف گچی ساده

    این مدل از تایل‌ها را می‌توان به‌صورت رنگ‌شده یا روکش‌دار تهیه کرد. رنگ مورداستفاده برای رنگ کردن آن‌ها، رنگ آکریلیک است که باعث می‌شود تایل‌ها، خاصیت آنتی‌باکتریال پیدا کنند. برای ساخت روکش این پنل‌ها، می‌توان از پی‌وی‌سی یا آلومینیوم استفاده کرد. روکش پی‌وی‌سی، باعث می‌شود تمیز کردن آن‌ها راحت‌تر شود. روکش آلومینیوم نیز برای به‌کار‌گیری در سقف‌هایی مناسب است که با رطوبت یا آب تماس وجود داشته باشد.

    به‌کارگیری تایل گچی کناف ساده در سقف‌های کاذب جهت خرید (فروش) دریافت مشاوره اجرا و لیست قیمت  تایل کناف .
    به‌کارگیری تایل گچی کناف ساده در سقف‌های کاذب
    • تایل گچی طرح‌دار

    این نوع از تایل‌ها به‌منظور استفاده در سقف ساختمان‌ها، به‌صورت طرح‌دار ساخته می‌شوند. با این کار علاوه بر ویژگی‌های کاربردی که به گچ و سقف می‌بخشند، با طرح خود، جلوه زیبایی نیز به ساختمان می‌دهند. اگر بخواهیم در مکان‌های مرطوب یا در تماس با آب از این نوع تایل استفاده کنیم، کافی است در زیر آن یک لایه آلومینیوم تعبیه شود؛ در این صورت هم سقف و هم پنل، از آسیب محافظت خواهند شد.

    نمونه‌ای از یک تایل کناف گچی طرح‌دار جهت خرید (فروش) دریافت مشاوره اجرا و لیست قیمت  تایل کناف .
    نمونه‌ای از یک تایل کناف گچی طرح‌دار
    • تایل آکوستیک

    روی این تایل‌ها، سوراخ‌های کوچک دایره‌ای وجود دارد که به آن‌ها امکان می‌دهد صوت را جذب کنند. این سوراخ‌های دایره‌ای، در اندازه‌ها و فاصله‌های مشخص و معینی ایجاد می‌شوند و باعث کاهش امواج صوتی شده و همانند یک عایق صوت عمل می‌کنند. کاربرد این نوع تایل بیش‌تر در سقف یا دیوار مکان‌هایی مانند سینماها، استودیو، بانک‌ها و ادارات است تا مانع از عبور و انتقال صدا بشود. جهت خرید (فروش) دریافت مشاوره اجرا و لیست قیمت  تایل کناف .

    به کار بردن این تایل در دیوارهای داخلی جهت خرید (فروش) دریافت مشاوره اجرا و لیست قیمت  تایل کناف .
    به کار بردن این تایل در دیوارهای داخلی

    مختصری از فرآیند تولید تایل‌های کناف

    تایل‌های گچی را معمولاً در ابعاد 60 در 60 می‌سازند. در طی فرآیند تولید آن‌ها، از گچ به‌همراه یک‌لایه مقوایی و افزودنی‌های دیگر استفاده می‌شود. ابتدا آب این مواد گرفته شده؛ سپس در طی فرآیند آبسان‌سازی، دوباره آبدار می‌شوند. برای تولید انواع مختلف تایل کناف، افزودنی‌هایی ازجمله فایبرگلاس، فیبر، فوم، نشاسته و… به آن اضافه می‌کنند. این ماده اولیه از پانل، توسط دستگاه شکل داده می‌شود. ماده شکل‌گرفته به یک مخزن بزرگ هدایت شده تا در آنجا خشک شود.

    کلام آخر

    امروزه در ساخت سقف و بعضاً دیوارهای ساختمان‌ها، از تایل کناف به‌جای گچ‌کاری استفاده می‌شود. تایل یا همان پنل کناف، به‌دلیل ویژگی‌های کاربردی که دارد برای استفاده در مکان‌هایی از قبیل سقف و دیوار خانه‌ها، ادارات، بانک‌ها، سینماها، استخر‌ها و دیگر جاهای مرطوب مناسب است. جهت خرید (فروش) دریافت مشاوره اجرا و لیست قیمت  تایل کناف .

    انواع مختلفی از این سیستم وجود دارند که باتوجه‌به نوع کاربرد هر یک، از آن‌ها استفاده می‌کنند؛ انواع مقاوم به رطوبت، مقاوم به حریق یا ساده، ازجمله این موارد هستند. از طرف دیگر، نوع گچی ساده، نوع طرح‌دار آن یا مدل آکوستیک نیز می‌توانند معیار دسته‌بندی و استفاده این پنل‌ها باشند. جهت خرید (فروش) دریافت مشاوره اجرا و لیست قیمت  تایل کناف .

    تماس با ردا صنعت

    09121834995

    در صورت نیاز به مشاوره رایگان و یا خرید با ردا صنعت تماس بگیرید.

    ردا سازه

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۳ رای

    دیدگاه‌ خود را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    preloader