تاور کرین های قابل حمل و همه چیز درباره آن

  • همان‌طور که می‌دانید تاور کرین‌ها همان جرثقیل‌های برجی هستند که در عملیات های سخت و سنگین ساختمان‌سازی مورد استفاده قرار می‌گیرند و به واسطه آنها می‌توان بسیاری از کارهای ناممکن را ممکن ساخت و کارهای سخت ساختمانی را تسهیل بخشید؛ از این رو بررسی تاور کرین‌ های قابل حمل مسئله مهمی برای کارفرمایان پروژه‌های ساختمانی محسوب می شود. تاور کرین‌ های قابل حمل به دو نوع مختلف تاور کرین موبایل و تاور کرین خود کششی تقسیم می‌شوند. خرید(فروش) و دریافت قیمت انواع تاور کرین

    تماس با ردا صنعت
    09121834995

    در صورت نیاز به مشاوره رایگان یا خرید با ردا صنعت تماس بگیرید.

    در این مقاله تلاش کردیم ضمن بررسی این نوع از تاور کرین‌ها، کاربرد، مزایا و معایب استفاده از آن‌ها را نیز برای فعالیت در صنعت ساختمانی و پروژه‌های کلان شرح دهیم. با ما همراه باشید تا همه چیز را درباره این وسیله‌های غول پیکر بدانید.

    بررسی تاور کرین های قابل حمل فروش(خرید) و دریافت قیمت انواع تاور کرین
    تاور کرین متحرک سوار بر کامیون

    تاور کرین‌های قابل حمل

    جرثقیل ها یا تاور کرین‌های قابل حمل همان‌طور که از نامشان مشخص است به جرثقیل‌هایی گفته می‌شود که توانایی جابه‌جا شدن و چرخش 360 درجه‌ای را دارند. برخی از آن‌ها سوار ریل و چرخ هستند و برخی دیگر بر روی کامیون‌ها و خودروهای غول پیکر دیگر قرار می‌گیرند.

    این تجهیزات عموماً برای بلند کردن بارهای سنگین به واسطه یک سیم قدرتمند و یا استوانه هیدرولیکی، استفاده می‌شوند و به‌راحتی قابل جابه‌جایی و حمل هستند. حین بررسی تاور کرین‌ های قابل حمل بد نیست مثال‌هایی از کاربردهای متفاوت آن در صنعت را بدانید.تاور کرین‌ های قابل حمل به دو نوع مختلف تاور کرین موبایل و تاور کرین خود کششی تقسیم می‌شوند. خرید(فروش) و دریافت قیمت انواع تاور کرین

    کاربرد تاور کرین‌های قابل جابه‌جایی

    به طور کلی می‌توان گفت تاور کرین‌های سیار یا همان نوع قابل حمل جرثقیل برجی، ابزاری مفید و کاربردی برای به¬کارگیری در پروژه‌های مختلف ساختمانی و صنعتی است. هر فعالیتی که در آن نیاز به بلند کردن اجسام سنگین باشد، با استفاده از جرثقیل‌های سیار به راحتی قابل انجام است.

    همه انواع پروژه‌های مربوط به ساخت‌وساز به خصوص عملیات ساختمانی روی سطوح شیب‌دار زمین، انتقال نیرو و بار در صنایع برقی، نصب تجهیزات و سیستم‌های تهویه مطبوع در واحدهای کوچک و بزرگ صنعتی، جابه‌جایی و اتصال توربین‌‎های بادی از جمله کاربردهای مهم و رایج تاور کرین‌های سیار هستند که در کشور به طور گسترده انجام می‌شوند.تاور کرین‌ های قابل حمل به دو نوع مختلف تاور کرین موبایل و تاور کرین خود کششی تقسیم می‌شوند. خرید(فروش) و دریافت قیمت انواع تاور کرین

    انواع تاور کرین‌های قابل حمل

    در زمینه بررسی تاور کرین‌ های قابل حمل باید گفت این ماشین‌های صنعتی به دو نوع مختلف تاور کرین موبایل و تاور کرین خود کششی تقسیم می‌شوند. استفاده از انواع قابل حمل جرثقیل در ساخت سازه¬ها با ارتفاع‌ کم و در فضای باز در حال حاضر بسیار محبوب شده است.

    تاور کرین موبایل به دلیل قابلیت جابجایی زیاد و انعطاف پذیری بیشتر در محیط‌های ساختمانی کوچک و فضاهای باز استفاده می‌شود.  این تاور کرین خود کششی به دلیل قابلیت نصب و حمل آسان و همچنین قابلیت نصب در فضاهای کوچک و بدون نیاز به فضای اضافی در ساختمان‌هایی با ارتفاع کم مورد استفاده قرار می‌گیرد.

    بررسی تاور کرین های قابل حمل فروش(خرید) و دریافت قیمت انواع تاور کرین
    تاور کرین متحرک در کنار تاور کرین‌های ثابت

    ویژگی‌های تاور کرین‌های قابل حمل

    یکی از مباحث مهم در بررسی تاور کرین‌ های قابل حمل، بررسی ویژگی‌های این ابزار حیاتی در عملیات ساخت‌وساز است. همه انواع تاور کرین‌های قابل حمل دارای ویژگی‌های عمومی یکسانی بوده که دانستن آنها در زمان کار لازم است.

    در اینجا شاخصه‌های اصلی این تجهیزات صنعتی متحرک را بیان می¬کنیم. به‌عنوان‌مثال طول بوم در تاور کرین‌های متحرک قابلیت تنظیم دارد و با توجه به ارتفاع جابه‌جایی بار راننده قادر است طول آن را تغییر دهد.

    علاوه بر تنظیم طول بوم، زاویه آن نیز قابلیت تغییر و تنظیم توسط راننده را دارد. با استفاده از تاور کرین‌های متحرک در محوطه پروژه می‌توانید حرکت کرده و بارهای زیادی را منتقل کنید. همچنین این وسیله قابلیت چرخش بار را نیز دارد که این مورد امکانات ویژه‌ای را در اختیار مدیر پروژه در حین عملیات قرار می‌دهد.تاور کرین‌ های قابل حمل به دو نوع مختلف تاور کرین موبایل و تاور کرین خود کششی تقسیم می‌شوند. خرید(فروش) و دریافت قیمت انواع تاور کرین

    مزایای تاور کرین‌های قابل‌حمل

    روشن است هر وسیله صنعتی از جمله تاور کرین‌های قابل حمل، مزایا و معایبی دارند. از مزایای آن‌ها می‌توان به این نکته اشاره کرد که این تاور کرین‌ها قادر به بارگیری و بلند کردن بارهای سنگین‌تر نسبت به هر نوع دیگری از جرثقیل‌ها هستند. ظرفیت ارتفاع آن‌ها نیز با هیچ نوع دیگری از جرثقیل‌ها قابل مقایسه نیست.

    همچنین استفاده از این نوع جرثقیل برجی باعث کاهش چشمگیر هزینه‌های عملیات می¬شود. برای انجام پروژه‌های واقع در مراکز شهر نیز ابزار مناسبی هستند و میزان بهره‌وری در پروژه را افزایش می¬دهند.

    از دیگر مزایای مهم این نوع تاور کرین‌ها می‌توان به توانایی کار کردن با برق موجود در محل عملیات، قابلیت کنترل از راه دور، تنظیم فوری، کم¬بودن آلودگی صوتی در زمان انجام فعالیت و کم¬بودن مصرف انرژی اشاره کرد. همچنین باید گفت این دستگاه نسبت به انواع ثابت آن به دلیل وجود برخی تنظیمات خودکار، ایمنی بسیار بیشتری دارد.

    بلند کردن اجسام ساختمانی به‌وسیله تاور کرین فروش(خرید) و دریافت قیمت انواع تاور کرین
    بلند کردن اجسام ساختمانی به‌وسیله تاور کرین
    معایب تاور کرین‌های متحرک

    در بحث بررسی تاور کرین‌ های قابل حمل شاید بتوان گفت بزرگ‌ترین عیبشان میزان کم پایداری آن‌ها است. این نوع از تاور کرین‌ها پایداری بسیار پایینی دارند. کار با این جرثقیل‌ها دارای خطرات بسیار زیادی است. برای مثال ممکن بوده در حین انجام وظیفه با خطوط برق یا هر مانع دیگری در بالا برخورد کنند، حتی برخورد قلاب جرثقیل با قرقره انتهایی بوم نیز در برخی موارد محتمل است.

    در زمان کار نیز امکان واژگونی تاور کرین متحرک وجود دارد. همچنین راننده این وسیله دید محدود و کمی دارد که این مسئله خود عامل خطر به شمار می‌رود.

    از جمله معایب دیگر آن‌ها می‌توان به این نکته اشاره کرد که این جرثقیل‌ها بسیار گران‌قیمت هستند و برای جابه‌جایی آن‌ها از یک منطقه به منطقه دیگر، زمان، انرژی و پول زیادی لازم است. تاور کرین‌های متحرک هزینه نگهداری بالایی برای تعمیرات و استهلاک دارند و نصب آنها نیرو محور است.

    تاور کرین موبایلی یا متحرک برای کار در پروژه‌های کوچک فروش(خرید) و دریافت قیمت انواع تاور کرین
    تاور کرین موبایلی یا متحرک برای کار در پروژه‌های کوچک

    کلام پایانی

    بهره‌وری اساسی‌ترین کلمه کلیدی در حوزه صنعت و پروژه‌های صنعتی به خصوص ساختمان ‌سازی است؛ از این رو مدیران پروژه‌ها به خصوص در عملیات‌های کوچک‌تر درصدد افزایش هرچه بیشتر میزان بازدهی در حین انجام پروژه هستند تا بتوانند ضمن کاهش زمان مورد نیاز، تمامی فعالیت‌ها را با کیفیت به انجام برسانند.

    صاحبان صنایع و کسب و کارهای خرد و کوچک نیز همواره به دنبال راهی برای آسان‌تر انجام دادن عملیات‌های مختلف هستند. با وجود انواع تاور کرین‌‎ها و جرثقیل‌ها، این هدف تحقق پیدا کرده است. منتها لازمه دستیابی به بهره‌وری بیشتر بررسی دقیق عملیات و تجهیزات مورد نیاز است؛ از این رو بررسی تاور کرین‌ های قابل حمل موضوعی است که اهمیت ویژه‌ای دارد.تاور کرین‌ های قابل حمل به دو نوع مختلف تاور کرین موبایل و تاور کرین خود کششی تقسیم می‌شوند. خرید(فروش) و دریافت قیمت انواع تاور کرین

    تماس با ردا صنعت
    09121834995

    در صورت نیاز به مشاوره رایگان یا خرید با ردا صنعت تماس بگیرید.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    دیدگاه‌ خود را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *