نمایی از اهرم تعادل یک جرثقیل

جرثقیل برجی

  • جرثقیل برجی یا تاور کرین در انواع پروژه‌های ساختمان‌سازی، صنعت و … به‌عنوان بالابر استفاده می‌شود. تاور کرین‌ها از جمله دستگاه‌هایی هستند که در ساخت‌وسازهای عظیم بسیار استفاده می‌شوند. از کاربردهای این وسیله باارزش می‌توان به بلندکردن فولادهای سنگین‌وزن، بتن‌های ساختمان‌سازی، جابه‌جایی ابزارهایی با وزن زیاد مانند مشعل‌ها و ژنراتورهای سنگین اشاره کرد. جهت خرید، فروش، اجاره و دریافت قیمت انواع جرثقیل برجی با ما تماس بگیرید.

    تماس با ردا صنعت09121834995

    در صورت نیاز به مشاوره رایگان و یا خرید با ردا صنعت تماس بگیرید.

    این مقاله شما را با این وسیله پرکاربرد آشنا کنیم و پیرامون آن اطلاعات با ارزشی را در اختیار شما قرار دهیم. در صورتی که شما هم در زمینه ساختمان­سازی و …فعالیت می­کنید یا علاقه­مند به آشنایی با این وسیله هستید تا پایان مقاله با ما همراه شوید.

    آشنایی با جرثقیل برجی

    افرادی که قصد دارند مصالح ساختمانی را در ساختمان‌های عظیم بالا ببرند قطعاً به یک جرثقیل برجی نیاز دارند. تاور کرین در واقع یک جرثقیل ثابت است که باید در محل موردنظر نصب شود. ظاهر این وسیله یک سازه فلزی عمودی شکل با یک بوم افقی است که قابلیت چرخش 360 درجه را دارد.

    برای ساخت ساختمان‌های دارای ارتفاع زیاد و پروژه های عظیم و پیچیده وجود این وسیله حیاتی است. ویژگی مهم و قابل توجه این دستگاه کنترل آسان به وسیله سرنشین و هدایت تجهیزات به مکان مورد نظر است.

    در ساخت تاور کرین‌ها باید نهایت دقت به کار گرفته شود تا علاوه بر کارایی از ایمنی لازم برخوردار باشند.

     

    تاورکرین با قابلیت حمل بار جهت خرید، فروش، اجاره و دریافت قیمت انواع جرثقیل برجی با ما تماس بگیرید.
    تاورکرین با قابلیت حمل بار

    اجزای اصلی تاور کرین گدامند؟

    بعضی از افراد مایل هستند بدانند تاور کرین از چه اجزایی ساخته شده است که در زیر شما را با اصلی‌ترین اجزا آشنا می‌کنیم.

    • پایه، یکی از اجزای تاور کرین پایه یا همان فونداسیون تکیه‌گاه جرثقیل است. این پایه در واقع وظیفه تحمل وزن سازه را به عهده دارد که به بدنه برج متصل است. جهت خرید، فروش، اجاره و دریافت قیمت انواع جرثقیل برجی با ما تماس بگیرید.
    • دکل یا برج، از دیگر اجزا جرثقیل برجی دکل است که از اجزای عمودی بوده که وظیفه ارتفاع دادن به برج را بر عهده دارد و به پایه متصل است. از دیگر خصوصیات دکل که ساختاری مشبک و مثلث‌مانند دارد، مستحکم کردن برج است که مقاومت این وسیله را در مقابل نیروهای جانبی از جمله باد و زلزله بالا می‌برد.
    • واحد چرخان، از یک چرخ‌دنده و موتور تشکیل شده است که به بالای دکل متصل بوده و کارایی آن این است که به جرثقیل اجازه می‌دهد تا در امتداد محور خود بچرخد.
    • کابین تاور کرین، یکی دیگر از اجزای اصلی در تاور کرین کابین است که در واقع محلی است که شخص در آن قرار می‌گیرد و در این محل به کنترل حرکت این وسیله می‌پردازد. زمانی که فرد درون کابین نشسته است به‌راحتی می‌تواند اجزا را ببیند و آنها را کنترل کند.

     

    استفاده از تاورکرین در حمل وسایل سنگین جهت خرید، فروش، اجاره و دریافت قیمت انواع جرثقیل برجی با ما تماس بگیرید.
    استفاده از تاورکرین در حمل وسایل سنگین

    استفاده از جرثقیل برجی چه مزایای دارد؟

    این وسیله سخت‌ترین پروژه‌های ساختمانی را هدایت می‌کند و برای جابه‌جایی تجهیزات سنگین استفاده می‌شود. انجام عملیاتی ازاین‌دست برای ساختمان و کل صنعت بسیار مهم است و به افراد متخصص در این حیطه اجازه می‌دهد تا ساختمان‌های بلندتر را با شیوه‌های پایدارتر و در فضای شهری تنگ بسازند. از دیگر مزایای این دستگاه این است که کارهای ساختمانی سریع‌تر، کارآمدتر و با هزینه پایین‌تری پیش می‌روند.

    مزایای دیگری که می‌توان از این وسیله انتظار داشت، کاهش هزینه‌ها برای استخدام نیروی کار است و لازم نیست برای تکمیل پروژه افراد بیشتری استخدام شوند. از خصوصیات اصلی آن صرفه‌جویی در هزینه‌ها، سرعت بخشی به کارها و کارآمدی بالا را می‌توان بیان کرد.

    چگونگی انتخاب نوع تاور کرین

    برای اینکه یک تاور کرین مناسب برای ساختمان‌سازی و پروژه‌های متفاوت انتخاب کنید، باید دارای توانایی لازم برای ظرفیت بار موردنظر باشد و بهترین عملکرد را به نمایش بگذارد. جرثقیل برجی باید دارای صفحه‌ای مخصوص باشد که از ویژگی استحکام کافی به‌اضافه اطلاعات دستگاه برخوردار باشد. این اطلاعات شامل نام سازنده، مدل ماشین، شماره سریال، سال ساخت و وزن آن برای شناسایی هستند. جهت خرید، فروش، اجاره و دریافت قیمت انواع جرثقیل برجی با ما تماس بگیرید.

    هرکدام از اجزای ساختاری، الکتریکی و مکانیکی دستگاه باید روی آنها درج شده باشد. این صفحه اغلب از جنس استیل درجه یک است و تمام اطلاعات مهم بر روی آن درج شده است. از دیگر خصوصیاتی که دستگاه باید دارا باشد، درج شماره شناسایی به‌صورت واضح بر روی دستگاه است که این نشان می‌دهد که اجزا متعلق به این دستگاه هستند. جالب است بدانید که قطعات این دستگاه باید هماهنگ با مدل دستگاه باشند؛ چرا که هر مدلی تجهیزات خاص خود را می‌طلبد.

    بلندکردن قطعات در پروژه‌های ساختمانی به‌وسیله جرثقیل برجی جهت خرید، فروش، اجاره و دریافت قیمت انواع جرثقیل برجی با ما تماس بگیرید.
    بلندکردن قطعات در پروژه‌های ساختمانی به‌وسیله جرثقیل برجی

    بررسی انواع تاور کرین

    جرثقیل برجی دارای انواع متفاوتی هستند که باتوجه‌به نیاز می‌توانید یکی از آنها را انتخاب کنید. در زیر قصد داریم در مورد هرکدام اطلاعاتی مختصر ارائه دهیم.

    تاور کرین کششی یا خود نصب شونده، این نوع دارای سرعت نصب سریع و قابلیت حمل بار با وزن بالا است. قدرت بلندکردن بار را از پیش‌ران، ژنراتور و موتور می‌گیرد؛ لذا از لحاظ قدرت در سطح خوبی قرار دارد.

    نصب شونده یا کمک کششی، منبع تغذیه برای نیرو در این مدل تاور کرین نیروی برق است. از ویژگی‌های این مدل این است که به‌خودی‌خود توانایی حمل بار را ندارد و باید توسط سیستم حمل شونده این کار را انجام دهد.

    جرثقیل‌های برجی ثابت، این نوع باتوجه‌به اسمش ثابت در یک محل است و از قابلیت‌های آن می‌توان برای جابه‌جا کردن و بردن مصالح به ارتفاعات بالا استفاده کرد. جهت خرید، فروش، اجاره و دریافت قیمت انواع جرثقیل برجی با ما تماس بگیرید.

    تاور کرین متحرک، این نوع پیشرفته‌تر از انواع دیگر است و قابلیت‌های بیشتری نسبت به انواع دیگر دارد و تجهیزات بسیاری را دارا است که وظایف متعددی را انجام می‌دهد.

    تاور کرین بالارونده، یکی از جرثقیل‌های برجی مخصوص است که هم از نظر ایمنی قابل اطمینان بوده و هم عمر زیادی دارد. قابلیت تغییر در ارتفاع، ویژگی مهم دیگر این وسیله است که با توجه به آن می‌توان در برج‌سازی، پل‌سازی، آسمان‌خراش‌ها و … از آن استفاده کرد.

    ریلی، یکی دیگر از انواع تاور کرین است که بر روی ریل حرکت می‌کند و جهت ساخت و تعمیر مسیرهای ریلی از آنها استفاده می‌شود.

    تاور کرین نماد بلند مرتبه سازی جهت خرید، فروش، اجاره و دریافت قیمت انواع جرثقیل برجی با ما تماس بگیرید.
    تاور کرین نماد بلند مرتبه سازی

    معرفی یکی از بهترین فروشندگان تاور کرین‌ها به قیمت کارخانه

    اگر شما نیز با خواندن این مطلب مجذوب خرید یک تاور کرین برای پروژه‌های متفاوت شده‌اید یا قصد دارید با اجاره آن کسب درآمد کنید، می‌توانید ردا صنعت را برای خرید انتخاب کنید. این فروشگاه بهترین و باکیفیت‌ترین تاور کرین‌ها را با مقرون‌به‌صرفه‌ترین قیمت‌ها ارائه می‌دهد. جهت خرید، فروش، اجاره و دریافت قیمت انواع جرثقیل برجی با ما تماس بگیرید.

    نتیجه‌گیری

    در این مقاله پیرامون جرثقیل برجی سخن گفتیم. این جرثقیل با نام‌های دیگری مانند تاور کرین شناخته می‌شود که در اغلب پروژه‌های ساخت‌وساز استفاده می‌شود. از اجزای اصلی تاور کرین می‌توان به پایه، دکل یا برج، واحد چرخان و کابین اشاره کرد. برای انتخاب تاور کرین باید به مقدار باری که قصد حمل با آن را دارید دقت کنید. از انواع تاور کرین می‌توان به کششی یا خود نصب شونده، کمک کششی، ثابت، متحرک و … اشاره کرد که هرکدام باتوجه‌به قابلیت­هایی که دارند در مکان‌های متفاوتی استفاده می‌شوند. جهت خرید، فروش، اجاره و دریافت قیمت انواع جرثقیل برجی با ما تماس بگیرید.

    تماس با ردا صنعت09121834995

    در صورت نیاز به مشاوره رایگان و یا خرید با ردا صنعت تماس بگیرید.

    ردا سازه

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۲ رای

    1 دیدگاه دربارهٔ «جرثقیل برجی»

    1. بازتاب: نکاتی درباره جرثقیل دستی - ردا صنعت فروشگاه تجهیزات صنعت و ساختمان

    دیدگاه‌ خود را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *