ردا صنعت
concrete pump

پمپ بتن

  • مقدمه

    وقتی صحبت از بتن‌ریزی می‌شود، پمپ‌ بتن مزایای قابل توجهی درسهولت انجام این عملیات اجرایی را به رخ می‌کشد. ساخت و ساز تجارتی پررونق است و انتظار می‌رود در سال‌های آینده بیش از پیش افزایش پیدا کند. جمعیت مناطق شهری در حال افزایش بوده و همه این ساکنان جدید به مسکن، خدمات پزشکی، مدارس، زیرساخت‌های حمل و نقل و غیره نیاز دارند.پمپ بتن چیست 

    ایجاد زیرساخت‌های شهری برای پاسخگویی به نیازهای جمعیت رو به رشد، تقریباً پیمانکاران ساختمانی را در سال‌های آینده در تقاضای بالایی روبرو می‌کند. با این حال، احتمال عقب افتادن بسیاری از پروژه‌ها وجود دارد. برای پیشگیری از چنین مشکلاتی، استفاده از بهترین و کارآمدترین تجهیزات موجود ضروری است. در ادامه به معرفی پمپ‌های بتن خواهیم پرداخت.

    کاربرد پمپ بتن چیست
    پمپ بتن بسیار در صنعت ساختمان کاربردی است .

    پمپ بتن چیست؟

    این پمپ ابزاری است.که برای انتقال بتن مایع تازه مخلوط شده‌به محل ساخت و ساز استفاده می‌شود.که با استفاده از سیستم شیر و اصول اولیه هیدرولیک کار می‌کند. استفاده از بهترین و کارآمدترین تجهیزات موجود برای بهره‌برداری بهتر در مدت زمان کوتاه‌تر ضروری است.

    پمپ‌های بتن چگونه کار می‌کنند؟

    هنگامی که بتن مورد نیاز است. یک کامیون مخلوط‌کن ابتدا بتن را در درام چرخان‌خود مخلوط می‌کند. سپس کامیون بتن مایع را در یک قیف می‌ریزد.و همچنان بتن را می‌چرخاند تا جامد نشود. از آنجا، پمپ بتن، بتن مایع را از قیف و گاهی اوقات با کمک شیلنگ‌های کمکی از طریق یک سیستم دریچه و به ناحیه‌ای که باید در آن ریخته‌شود، می‌مکد.

    فضای داخلی این پمپ معمولاً از دو سیلندر موازی تشکیل شده‌است. سیلندرها دارای پیستون‌های محرکی در داخل خود هستند که آن‌ها را در جهت مخالف به جلو و عقب حرکت می‌دهند. استوانه اول پمپ بتن یا همان استوانه مواد، بتن را از قیف بیرون می‌کشد.استوانه دوم، سیلندر تخلیه، بتن را در محل مورد نیاز از پمپ خارج می‌کند. دو پیستون پشت سرهم کار می‌کنند و به طور متناوب حجم بتن مایع را به داخل می‌کشند و بیرون می‌آورند. جریان هیدرولیکی ایجاد شده‌توسط جریان پیوسته بتن چیزی است.که باعث می‌شود دو سیلندر به صورت متناوب به سمت جلو و عقب حرکت کنند.

    وقتی صحبت از بتن‌ریزی می‌شود، استفاده از انواع پمپ‌ بتن مزایای قابل توجهی در کارایی و سهولت استفاده دارند. ساخت و ساز تجارتی پررونق است و انتظار می‌رود در سال‌های نیز آینده افزایش پیدا کند. جمعیت مناطق شهری در حال افزایش اند و همه این ساکنان جدید به مسکن، خدمات پزشکی، مدارس، زیرساخت‌های حمل و نقل و غیره نیاز دارند.

    انواع پمپ بتن
    نوعی از پمپ بتن

    انواع پمپ بتن

    پمپ‌های بتن در چند نوع اصلی وجود دارند.که تحت عنوان پمپ‌های خطی و پمپ‌های بوم شناخته‌شده‌اند. در ادامه به معرفی آن‌ها می‌پردازیم.

    پمپ بوم چیست
    پمپ بوم ها کاربرد فراوانی دارند .

    کاربردهای رایج برای پمپ‌های بتن

    از اصلی‌ترین کاربردهای پمپ بتن می‌توانیم به گزینه‌های زیر اشاره داشته باشیم:

    پی ساختمان‌های دال

    ساختمان‌هایی که زیرزمین ندارند، دال‌های بتنی مسطح به‌عنوان پی دارند. داشتن‌یک پایه محکم که اجازه ورود آب.و ترک خوردن‌یا افتادگی را نداشته باشد، ضروری است. پمپ‌های بتن باعث می‌شوند کار به سرعت و روانی پیش می‌رود و بتن به جایی که باید باشد برسد. به این ترتیب هیچ نقصی در فونداسیون ایجاد نمی‌شود. پمپ بتن چیست 

    پی ساختمان با زیرزمین

    برای ساختمان‌های دارای زیرزمین، فرآیند پی‌ریزی پیچیده‌تر است. پمپ‌های بتن مانند پمپ‌های بوم بسیار مهم هستند. بنابراین هیچ تاخیر زمانی وجود ندارد.که در آن خطا رخ دهد یا بخشی از بتن قبل از آماده شدن سخت شود. استفاده از پمپ‌های بتن بوم برای پایه‌های زیرزمین کمک می‌کند تا اطمینان حاصل شود که پروژه ساختمانی می‌تواند به موقع انجام شود.

    پی ساختمان‌های بلند

    در ساختمان‌های بلند، پمپ بوم اغلب به دلیل دسترسی بهتر آن ضروری است. شرکت‌های ساختمانی می‌توانند از بالابرهای بوم برای پمپاژ سریع، آسان و ایمن بتن به طبقات بالا استفاده کنند.و مطمئن شوند که روند ساخت و ساز طبق برنامه باقی می‌ماند.

    روگذرها و تونل‌های بزرگراه

    روگذرهای بزرگراهی باید از بتن مقاوم ساخته‌شوند تا از حجم روزانه ترافیکی که از روی آن‌ها عبور می‌کند، پشتیبانی کنند. تونل‌های جاده‌ای نیز باید به اندازه‌ای قوی باشند که زیر وزن زمین بالای خود فرو نریزند. استفاده از پمپ بتن باعث می‌شود کار به طور موثر انجام شود. روگذرها و تونل‌ها نیز اغلب شامل کار با برخی از ارتفاعات هستند و استفاده از پمپ‌های بتن، به ویژه پمپ بوم برای بالابر اضافی آن، کار را سریع‌تر و آسان‌تر می‌کند.

    پل‌ها و سدها

    پل‌ها و سدها باید بزرگ، مستحکم و ثابت باشند تا وزن ترافیک وسایل نقلیه سنگین و فشار شدید آب را تحمل کنند. بوم پمپ‌ها، به ویژه، مزیت بالابر و گسترش خود را ارائه می‌دهند تا اطمینان حاصل شود که بتن می‌تواند به سرعت به بالای یک پل یا سد بلند پمپاژ کند.

    سازه‌های پارکینگ

    گاراژهای پارکینگ معمولاً از چندین سطح تشکیل شده‌اند.و رسیدن بتن به سطوح بالایی بدون پمپ بتن دشوار است. استفاده از این پمپ باعث می‌شود ساخت یک سازه پارکینگ بلند به سرعت و بدون اتلاف نیروی کار تکمیل شود.

    ماشین حمل بتن
    ماشین حمل پمپ بتن

    نتیجه‌گیری

    پمپ بتن در افزایش سرعت و روند ساخت و سازها اهمیت ویژه‌ای دارد. این پمپ‌ها، بتن لازم را به سرعت به جایی که باید می‌رسانند و همچنین از سفت شدن آن قبل از استفاده جلوگیری می‌کنند. این پمپ‌ها در ساخت پارکینگ‌ها، سازه‌های مختلف، پل‌ها، سدها و… کاربرد زیادی دارند.

    جهت خرید انواع ماشین آلات ، پمپ و کلیه تجهیزات صنعتی با رداصنعت در ارتباط باشید .

    میانگین امتیازات ۴ از ۵
    از مجموع ۲ رای

    3 دیدگاه دربارهٔ «پمپ بتن»

    1. بازتاب: اثرات ضدیخ بتن - ردا صنعت فروشگاه تجهیزات صنعت و ساختمان

    2. بازتاب: بتن خود تراکم و کاربردهای آن - ردا صنعت فروشگاه تجهیزات صنعت و ساختمان

    3. بازتاب: بتن غلتکی یا Roller concrete - ردا صنعت فروشگاه تجهیزات صنعت و ساختمان

    دیدگاه‌ خود را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    preloader