ردا صنعت
فینیشر چیست ؟

فینیشر چیست ؟

  • مقدمه

    فینیشر در راه‌سازی کاربرد ویژه‌ای دارد. این ماشین کارها را راحت‌تر و سریع‌تر کرده.و همچنین بر میزان دقت افزوده است. متناسب با هر منطقه و ویژگی‌های آن می‌توان از انواع این ماشین‌ها استفاده کرد. در ادامه به بررسی بیشتر می‌پردازیم. فینیشر چیست

    ماشین آلات فینیشر
    تجهیز فینیشر

    فینیشر چیست؟

    در جواب اینکه ” فینیشر چیست ” باید گفت : فینیشر ماشینی است که برای پخش کردن، شکل دادن و تراکم جزئی یک لایه آسفالت بر روی سطح جاده، پارکینگ یا سایر مناطق استفاده می‌شود. گاهی به آن ماشین روسازی آسفالت نیز می‌گویند. برخی از این ماشین‌ها توسط کامیون کمپرسی که آسفالت تحویل می‌دهند، یدک می‌شوند، اما بیشتر آن‌ها خودکششی هستند.

    ماشین‌های خود کششی از دو جزء اصلی تشکیل شده‌اند: تراکتور و کف‌پوش. تراکتور حرکت رو به جلو را فراهم می‌کند و آسفالت را توزیع می‌کند. تراکتور شامل موتور، محرکه‌ها و کنترل‌های هیدرولیک، چرخ‌ها یا مسیرهای محرک، قیف گیرنده، نوار نقاله‌های تغذیه کننده و مارپیچ‌های توزیع می‌شود.

    فینیشر چگونه کار می‌کند ؟

    این ماشین سطح لایه آسفالت را تراز کرده و شکل می‌دهد. نوار توسط تراکتور بوکسل می‌شود و شامل بازوهای تراز، قالب، صفحات انتهایی، مشعل‌ها، ویبراتورها و سنسورها و کنترل‌های شیب است. در حین کار، یک کامیون کمپرسی پر از آسفالت تا جلوی این ماشین عقب می‌رود و به‌آرامی بار خود را در قیف آن تخلیه می‌کند.

    همان‌طور که فینیشر به سمت جلو حرکت می‌کند، نوار نقاله‌های تغذیه کننده آسفالت را به سمت عقب ماشین حرکت می‌دهند و مارپیچ‌های توزیع آسفالت را به سمت بیرون به عرض مورد نظر فشار می‌دهند. سپس لایه آسفالت را صاف می‌کند.و تا حدی آن را به شکل دلخواه فشرده می‌کند. یک غلتک چرخ فولادی سنگین، در ادامه آسفالت را به ضخامت مورد نظر فشرده می‌کند.

    نحوه عملکرد فینیشر
    فینیشر و نحوه عملکرد آن

    اجزای فینیشر

    اکثر اجزا از فولاد ساخته شده است. بدنه اصلی تراکتور از ورق فولادی و نوار نقاله فیدر از زنجیر سنگین با مقاطع فولادی آهنگری که به آن میله پرواز می‌گویند، مارپیچ‌های توزیع از فولاد Ni-Hard ریخته‌گری، پیچ از لوله، کانال و صفحه فولادی و پوشش موتور و درهای دسترسی از ورق فولادی تشکیل‌شده‌اند.

    فینیشرهای لاستیکی دارای دو لاستیک بزرگ بادی عقب و چهار یا چند تایر فرمان لاستیکی جامد کوچک‌تر هستند. این ماشین‌های ردیاب لاستیکی دارای یک مسیر لاستیکی مصنوعی قالب‌گیری شده با چندین لایه داخلی از کابل فولادی انعطاف‌پذیر برای تقویت هستند. مسیر توسط یک چرخ محرک اصطکاکی در عقب هدایت می‌شود و بار بین چندین چرخ بوژی فولادی با روکش لاستیکی میانی توزیع می‌شود. یک سیلندر هیدرولیک به چرخ جلو فشار می‌دهد تا کشش را در مسیر حفظ کند.

    اجزای فینیشر شامل موتور، رادیاتور، قطعات هیدرولیک، باتری‌ها، سیم‌کشی برق، ابزار، فرمان و صندلی اپراتور است. سیالات خریداری شده شامل سیال هیدرولیک، سوخت دیزل، روغن‌موتور و ضد یخ می‌شود.

    انواع فینیشر راه‌سازی

    فینیشر غلتکی

    این ماشین برای روسازی صفحات بتنی مانند جاده، پیش بند فرودگاه و کف کارخانه استفاده می‌شود. مارپیچ پخش کننده به سمت جلو می‌چرخد ​​و جهت را برعکس می‌کند تا بتن را تا سطح پخش کند. دستگاه روی کرکره جانبی جلوتر حرکت می‌کند، بنابراین نیازی به نصب ریل نیست. دستگاه می‌تواند تا 150 مترمربع در ساعت کار کند و مصرف انرژی بسیار کم با خروجی بالاتر را ارائه می‌دهد و با یک سیستم درایو الکتریکی پیشرفته با کارآمدی انرژی همراه با کنترل سرعت کمتر ارائه می‌شود.

    فنیشر ردیابی شده

    این ماشین مدرن طوری طراحی شده‌که به‌طور یکنواخت و سریع تا سه درجه در هر دقیقه گرم می‌شود. این امر باعث بهبود بهره‌وری سوخت و زمان راه‌اندازی سریع‌تر می‌شود. طراحی مستحکم کف‌پوش یک تشک ثابت و باکیفیت تولید می‌کند که بهره‌وری را افزایش می‌دهد.

    تمام تعمیر و نگهداری روزمره و سوخت‌رسانی می‌تواند به‌سرعت از پلتفرم انجام شود و در زمان و تلاش اپراتور صرفه‌جویی شود. این ماشین ردیاب برای قرار دادن‌انواع لایه‌های پوشیدنی، چسباننده‌و پایه در عرض سنگ‌فرش‌های بزرگ تا 16 متر و ضخامت تا 500 میلیمتر طراحی شده‌است.

    این فینیشر، توان ذخیره کافی، طراحی قوی و سهولت کار را ارائه می‌دهد. قدرت کشش بالا به دلیل اصطکاک استاتیکی بالای کفشک لاستیکی قابل تعویض به دست می‌آید. سطح تماس بزرگ با زمین، سیستم تعلیق 3 نقطه‌ای و توزیع وزن بهینه سنگفرش، فرآیند روسازی کارآمد را حتی در پایه‌هایی با ظرفیت باربری ضعیف یا روی زمین ناهموار ممکن می‌کند.

    فینیشر چرخ‌دار فینیشر چیست

    این ماشین‌های چرخ‌دار مدرن دارای شش چرخ هستند. چرخ‌های عقب بزرگ‌تر بوده و بیشترین قدرت را ارائه می‌دهند. مجموعه چرخ‌های عقب کمک بیشتری به رانندگی می‌کنند و همراه با مجموعه چرخ‌های جلو، پشتیبانی از فرمان را فراهم می‌کنند. این ماشین‌ها دارای یک سیستم تعلیق خود تراز هیدرولیکی منحصربه‌فرد هستند. این سیستم تعادل سه‌نقطه‌ای را برای یک پلت فرم تراکتور پایدار ارائه می‌دهد. هنگام سنگفرش در شرایط نامناسب یا ناهموار، سیستم تعلیق از کشش و روکش صاف پشتیبانی می‌کند.

    فینیشر چرخ دار چیست
    فینیشر چرخ‌دار
    فینیشر افست هیبریدی

    لین ماشین‌های بتنی افست هیبریدی با سیستم‌های کنترل خودکار سه‌بعدی تقویت شده‌اند. حتی تنظیمات پیچیده‌پروفایل را می‌توان‌درست در محل و در مدت کوتاهی انجام داد. این سیستم مبتنی بر GNSS (سیستم ناوبری ماهواره‌ای جهانی) است و به روسازی خودکار طیف گسترده‌ای از پروفیل‌های افست و داخلی، مانند موانع ایمنی بتنی در بزرگراه‌ها یا حاشیه‌های جزایر ترافیکی کمک می‌کند.

    فینیشرهای داخلی

    این ماشین‌ها می‌توانند به‌طور دقیق بتن را در عرض 6 فوت 6 اینچ تا 25 فوت و ضخامت تا 18 اینچ یا بیشتر بنا به درخواست مشتری سنگفرش کنند. مفهوم ماشین هوشمند با بازوهای چرخان هیدرولیک و فرمان چرخ دنده حلزونی، حمل‌ونقل دستگاه را آسان می‌کند و حداکثر انعطاف‌پذیری را در هر موقعیت ارائه می‌دهد. این ماشین ممکن است مجهز به درایو لرزاننده هیدرولیک یا الکتریکی باشد. در طراحی استاندارد، دارای 12 کانکتور هیدرولیک است، اما ممکن است به 18 یا 24 کانکتور الکتریکی مجهز شود.

    فیدرهای جانبی

    طیف مدرن فیدرهای جانبی دو مارپیچ پرقدرت با هر اکسترودر اندازه تولیدی مطابقت دارد و گزینه‌های تغذیه‌ای متنوعی هم برای پیش‌آمیخته‌های پودر و هم برای فرمول‌های مایع دارد. بدنه و قیف فیدر از فولاد ضد زنگ ساخته شده‌اند و دارای یک درب دسترسی برای تمیز کردن و نگهداری هستند.

    فینیشر هیبریدی و انواع مختلف آن
    فینیشر هیبریدی

    نتیجه گیری

    انواع فینیشر در اندازه‌های مختلف و برای کاربردهای مختلف طراحی و تولید می‌شود و به پیمانکاران و نیروهای کاری کمک کرده تا سرعت و دقت انجام کارها را افزایش دهند. با توجه به تقاضای موجود برای این ماشین‌ها هرروزه فناوری‌های جدیدتری برای ساخت آن‌ها در نظر گرفته‌می‌شود. در این مقاله سعی شد تا جواب این سوال که ” فینیشر چیست” و چه کاربردی دارد را بدهیم . امیدواریم این مطلب مفید فایده بوده باشد .

    رداصنعت تامین کننده کلیه تجهیزات ساختمانی و صنعتی آماده ارائه کلیه خدمات در حوزه اجرا و نصب تجهیزات است .

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    1 دیدگاه دربارهٔ «فینیشر چیست ؟»

    1. بازتاب: بتن غلتکی یا Roller concrete - ردا صنعت فروشگاه تجهیزات صنعت و ساختمان

    دیدگاه‌ خود را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    preloader