پروفیل مبلی

پروفیل مبلی را چگونه برای سازه خود انتخاب می کنید؟

  • قطعات فولادی که در صنایع مختلف مورداستفاده قرار می‌گیرد، انواع بسیار زیادی دارند. هر کدام از این محصولات بسته به شکل، ابعاد و اندازه‌هایی که تولید می‌شوند، برای موارد خاصی به کار می‌روند؛ اما همه به یک اندازه محبوب نیستند. یکی از پرکاربردترین محصولات فولادی که در صنعت ساختمان‌سازی مورداستفاده قرار می‌گیرد، پروفیل مبلی است که با نام قوطی مبلی نیز آن را می‌شناسند.

    تماس با ردا صنعت
    09121834995

    در صورت نیاز به مشاوره رایگان یا خرید با ردا صنعت تماس بگیرید.

    استفاده از مصالح مناسب برای ساخت‌وساز به شما کمک می‌کند تا دقیقاً طرحی که در نظر دارید را با همان ویژگی‌ها اجرا کنید؛‎‎‎‎ به همین دلیل بهتر است حتماً در هنگام خرید با متخصصان مشورت کرده و بهترین گزینه را انتخاب کنید. برای این کار مشاوران مجموعه ردا صنعت می‌توانند شما را حتی پیش از طراحی همراهی کنند و تا زمانی که پروژه را به پایان می‌رسانید در کنار شما باشند.

    پروفیل مبلی
    پروفیل‌های مبلی یکی از محبوب‌ترین مصالح فولادی هستند

     

    آیا می‌دانید پروفیل های مبلی چه هستند؟

    یکی از انواع پروفیل‌های فلزی پروفیل مبلی است که اغلب از فولاد نورد سرد به دست می‌آید. این محصولات که اغلب از نظر ظاهر شبیه به یک لوله توخالی هستند. آن‌ها از یک ‌طرف مقاطعی دارند که در کل ساختار پروفیل یکسان است. مقاطع این محصول می‌تواند به اشکال مختلفی تولید شده باشد و ضخامت آن نیز بسیار متفاوت است. البته باید بدانید قطر این قوطی مبلی، بسته به ورق فولادی است که از آن ساخته شده است و اغلب بین 0.7 تا 1.5 میلی‌متر متغیر است.

    از پروفیل مبلی در چه مواردی بهره می‌برند؟

    ازآنجاکه این محصول هم‌زمان هم مستحکم و مقاوم است و هم انعطاف‌پذیری مناسبی دارد، توانسته نظر بسیاری از مهندسان را برای استفاده در پروژه‌های مختلف به خود جلب کند. بااین‌حال باید بدانید بیشترین استفاده از این محصول مربوط به سایت‌‌های ساختمانی و ساخت‌وسازهای مکانیکی است.

    از پروفیل مبلی در صنایع بسیار زیادی استفاده می‌کنند که رایج‌ترین آن قاب‌ها و ستون‌های فولادی است. البته یکی از مصالح و تجهیزاتی که در تیرهای نگهدارنده فولادی استفاده می‌شود هم همین قوطی‌های مبلی است که دلیل آن را می‌توان قدرت بسیار زیاد آن دانست. بااین‌وجود این محصول کاربردهای بسیار زیاد دیگری نیز دارد. به‌عنوان‌مثال در داربست‌ها، نرده‌ها، سکوها، پل‌ها و راه‌پله‌ها، خرپاها و سکوهای هیدرولیک، حتی در جرثقیل و ماشین‌های سنگین و صنعت مبلمان‌سازی نیز می‌توان از آن بهره برد.

    پروفیل مبلی
    در اشکال مختلف تولید می‌شود
    ویژگی‌های این پروفیل‌ها کدام است؟پروفیل مبلی

    از پروفیل مبلی می‌توان در صنایع مختلف استفاده کرد؛ چراکه در مقابل وزن بسیار بالا مقاوم است. بااین‌حال باید بدانید که این تنها مزیت یا ویژگی این محصول نیست. این پروفیل‌ها ویژگی‌های بسیار زیاد دیگری دارند که بد نیست با چند نمونه از آن آشنا شوید:

    تولید آسان

    ازآنجاکه ظاهر این پروفیل‌ها یک ساختار فولادی توخالی است که شکل مقطع آن در همه طول آن یکسان است، باید گفت که ساخت آن بسیار ساده‌تر از سایر تجهیزات مشابه است. از طرف دیگر، همین شکل یکسان باعث می‌شود تا حتی استفاده از آن در سازه‌ها نیز بسیار ساده‌ باشد.

    اگر تصمیم دارید این پروفیل را به بخش دیگری متصل کنید، فقط یک برش ساده باید انجام بدهید و سپس با یک جوش همه چیز انجام خواهد شد ؛ به همین دلیل باید بدانید که آن‌ها در مقابل فشار یا دمای بالا نیز مقاوم هستند، و این به دلیل این است که کم‌ترین جوش و اتصال را دارند.

    تنوع در محصول

    یکی از ویژگی‌های بسیار مهم پروفیل مبلی  این است که دست شما در انتخاب شکل و اندازه باز است. این محصول دارای طیف گسترده‌ای از اشکال مختلف است و درصورتی‌که نتوانید متناسب با نیاز خود شکل موردنظر را پیدا کنید، کافی است سفارش تولید آن را دهید تا در کمترین زمان ممکن به دستتان برسد.

    در ضمن باید بدانید که علاوه بر اشکال مختلف، آن را از آلیاژهای متفاوتی نیز تولید می‌کنند و به‌این‌ترتیب می‌توانند پروفیلی با خواص فیزیکی موردنیاز شما را در اختیارتان قرار دهند. می‌توان با کمک رنگ و روکش هم آن را به ظاهری که می‌خواهید نیز تغییر شکل داد.

    پروفیل مبلی
    انعطاف‌پذیر است و می‌توان آن را به رنگ موردنظر درآورد

    ظاهر زیبا

    ازآنجاکه این محصول دارای خطوط صاف و تمیز است و البته می‌توان با کمک رنگ و روکش ظاهر آن را نیز تغییر داد؛ قابلیت استفاده در ساختمان‌هایی را دارند که تکیه‌گاه آن‌ها در معرض دید است و لازم است تا از جنبه زیبایی‌شناختی نیز به آن توجه شود.

    پروفیل مبلی و انواع آن

    اغلب این پروفیل‌ها را از نظر ظاهری به سه شکل مختلف تولید می‌کنند که هرکدام یک طبقه یا یک نمونه از این محصول به‌حساب می‌آید. برخی به شکل مستطیل هستند، بعضی مربع و سایر پروفیل‌ها مدور ساخته می‌شوند. هر کدام از این اشکال علاوه بر جنبه ظاهری برای موارد و اهداف خاصی تولید می‌شود:

    • پروفیل مبلی دایره: این نمونه اولین شکل و محصولی بود که تولید شد و اغلب در ساخت‌وساز ساختمانی و مکانیکی از آن استفاده می‌شود. ظاهر آن صاف با خطوط ثابت و البته بدون لبه‌های تیز است.
    • پروفیل‌های مستطیلی: این موارد نیز در سایت‌های ساختمانی و مکانیکی استفاده شده است و در برخی موارد نسبت به دایره‌ای‌ها مقرون‌به‌صرفه‌تر هستند. از مستطیلی‌ها زمانی استفاده می‌شود که باید سطح وسیعی را جوشکاری کرد. از نظر زیبایی‌شناختی در پایین‌ترین سطح قرار دارد.
    • پروفیل مربعی: حد میان قوطی دایره‌ای و مستطیلی از نظر زیبایی‌شناختی پروفیل مبلی مربعی است. آماده‌سازی کمی نیاز دارد، سطوح آن صاف است و البته مانند مستطیلی برای جوشکاری گزینه‌ای ایده‌ال به‌حساب می‌آید. اگر در سازه‌ای نیاز به تقارن‌سازی و تعادل دو سمت سازه باشد، باید از این پروفیل استفاده کرد.

    سخن پایانی

    استفاده از فولاد این روزها در ساخت‌وساز بسیار رایج است. برخی مقاطع و تجهیزات هستند که از فولاد نورد سرد تولید می‌شوند. آن‌ها دارای اشکال متفاوت هستند و البته بسته به کاربردی که مدنظر دارید‏، می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

    پروفیل مبلی همین مصالح و مقاطعی هستند که شما می‌توانید آن‌ها را از سایت ردا صنعت خریداری کنید. بهتر است قبل از آن با مشاوران این مجموعه صحبت کنید و اطلاعات خود را در مورد پروژه‌ای که قرار است انجام دهید و مصالح موردنیاز تکمیل کنید. اکنون وقت خرید است.

    تماس با ردا صنعت
    09121834995

    در صورت نیاز به مشاوره رایگان یا خرید با ردا صنعت تماس بگیرید.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    دیدگاه‌ خود را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *