ترنچر چیست و دارای چه کاربردی است؟

  • آیا می‌دانید ترنچر چیست و چه کاربردی دارد؟ ترنچرها یکی از ماشین‌آلات سنگین هستند که ممکن است اسمشان کمتر به گوش شما خورده باشد. از این ماشین‌ها برای حفاری‌های عمیق و سطحی در جاده‌ها و یا گودبرداری در محیط‌های مختلف استفاده می‌شود.

    تماس با ردا صنعت09121834995

    در صورت نیاز به مشاوره رایگان و یا خرید با ردا صنعت تماس بگیرید.

    ترنچرها انواع مختلفی دارند که هر یک برای مصرف خاصی تولید شده‌اند. این ماشین‌ها برای جاده‌سازی و عملیات عمرانی مورد استفاده قرار می‌گیرند. شما می‌توانید با استفاده از این ماشین‌ها در کمترین زمان ممکن عملیات حفاری و عمرانی خود را انجام دهید. در ادامه به معرفی ترنچرها و کاربردهای اصلی آن‌ها خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

    نگاهی کلی به کاربردهای اصلی ترنچرها خرید(فروش) و دریافت قیمت انواع ترنچر
    نگاهی کلی به کاربردهای اصلی ترنچرها

    نگاه کلی به ترنچرها و معرفی آن‌ها

    در ابتدای مطلب بهتر است شما را با ترنچرها بیشتر آشنا کنیم. همان‌طور که گفته شد ترنچرها یکی از ماشین‌آلات سنگین هستند که برای شهرسازی و حفاری مورد استفاده قرار می‌گیرند. این ماشین‌ها به نام خندق کن نیز مشهورند و دلیل این نام‌گذاری کارایی اصلی آن‌ها یعنی کندن خندق و گودال‌های عمیق است. با استفاده از ترنچرها می‌توان گودال‌های عمیق و سطحی روی زمین ایجاد کرد. این ماشین‌ها می‌توانند به‌راحتی سنگ و خاک را از روی زمین بردارند و گودال حفر کنند.

    ترنچرها تنها برای حفر گودال و خندق مورد استفاده قرار می‌گیرند و به همین علت می‌توان گفت انعطاف‌پذیری آن‌ها بسیار پایین است؛ اما باید در نظر داشته باشید استفاده از ماشین‌ها برای حفاری و کندن گودال بسیار مقرون‌به‌صرفه و کم‌هزینه محسوب می‌شود. ترنچرها سیستمی دارند که قادر است موادی را که مشغول حفر کردن آن هستند را دفع کند؛ این مسئله کمک فراوانی به آن‌ها می‌کند و نمی‌گذارد در حین حرکت گیر کنند و دچار مشکل شوند. حال که فهمیدید ترنچر چیست بهتر است شما را با کاربردهای این وسیله بیشتر آشنا کنیم.

    بررسی مهم‌ترین کاربردهای ترنچرها

    حال نوبت به آن رسیده که شما را با مهم‌ترین کاربردهای ترنچرها آشا کنیم. همان‌طور که گفته شد از ترنچر در عملیات عمرانی و جاده‌سازی به‌وفور استفاده می‌شود. همچنین از این ماشین سنگین برای نصب لوله‌های آب، گاز یا کابل‌های برق یا مخابرات که در زیر زمین قرار دارند نیز بهره برده می‌شود. همچنین زمانی که در یک سازه شما نیاز به دیوار نگهدارنده داشته باشید، می‌توانید از ترنچرها برای نصب آن کمک بگیرید.

    از دیگر کاربردهای این ماشین‌ها می‌توان به استفاده از آن‌ها در صنعت کشاورزی اشاره کرد. از این ماشین‌ها در کشاورزی برای تولید و نگهداری کانال‌ها یا گودال‌ها در شبکه‌های آبیاری و حفر گودال‌هایی که گیاهان در آن قرار می‌گیرند به‌وفور استفاده می‌شود. همچنین شما می‌توانید از این ماشین‌ها برای نگهداری لبه‌های جاده نیز استفاده کنید.

    بررسی انواع مختلف ماشین‌های ترنچر موجود در ایران خرید(فروش) و دریافت قیمت انواع ترنچر
    بررسی انواع مختلف ماشین‌های ترنچر موجود در ایران

    بررسی انواع مختلف ترنچرها

    همان‌طور که در ابتدا گفته شد ترنچرها دارای انواع مختلفی هستند. این ماشین‌ها بر اساس نوع کارایی و استفاده‌ای که دارند به دو نوع اصلی دسته‌بندی می‌شوند. شما می‌توانید بر اساس نوع کاربردتان یکی از این دو مدل ماشین را برای پروژه‌های خود انتخاب کنید. در ادامه به بررسی این دو مدل می‌پردازیم.

    • بررسی ترنچرهای چرخ

    حال که فهمیدیم ترنچر چیست بهتر است شما را با انواع آن آشنا کنیم. اولین مدل از ترنچرهایی که قصد بررسی آن را داریم، ترنچرهای چرخی هستند. این مدل از ترنچر یک عدد دیسک دارد که بر اساس نیاز، نوع کار و زمینی که در آن حفاری انجام می‌شود، می‌توان لوازم مختلفی همچون بیل، اسکوپ و اره را روی آن نصب کرد. این ترنچرها دارای چرخ هستند و می‌توانند حفاری سنگ و بتن را با دقت بیشتری انجام دهند. دقت داشته باشید که این مدل از ترنچرها قادر هستند سنگ‌ها را بهتر از چکش‌های هیدرولیک بشکنند.

    • بررسی ترنچرهای زنجیری و کاربردهای آن

    این نوع از ترنچرها دارای یک بازو و میله به همراه زنجیرهای دندانه‌دار هستند. این ترنچرها درست مثل اره‌برقی کار می‌کنند و دارای انواع مختلفی هستند. مدل‌های مختلف این ترنچرها بر اساس ضخامت و طول تیغه‌ها دسته‌بندی می‌شوند. دقت داشته باشید که شما می‌توانید لوازم مختلف مربوط به برش را روی زنجیر این ترنچرها نصب کنید و آن‌ها را در اعماق و زوایای مختلف مورد استفاده قرار دهید.

    بررسی نحوه عملکرد ترنچرها در اعماق مختلف خرید(فروش) و دریافت قیمت انواع ترنچر
    بررسی نحوه عملکرد ترنچرها در اعماق مختلف

    بررسی نحوه عملکرد ترنچرها

    ممکن است برای شما سؤال پیش آمده باشد که ترنچرها چگونه کار می‌کنند. برای پاسخ به این سؤال باید بگوییم نوع حرکت و عملکرد ترنچرها بر اساس مدل آن‌ها متفاوت است. این ترنچرها ممکن است درست مثل یک تراکتور به‌صورت مستقل حرکت کنند و یا به‌عنوان یک وسیله جانبی به همراه تراکتورها، بیل‌های مکانیکی، لودرها و… مورد استفاده قرار گیرند.

    حال در ادامه مطلب ترنچر چیست بهتر است بدانید برخی از ترنچرها به‌صورت چرخ‌دار هستند و به‌وسیله اپراتوری که داخل آن‌ها قرار می‌گیرد، حرکت می‌کنند؛ اما برخی از ترنچرها به‌تنهایی نمی‌توانند حرکت کنند و برای حرکت کردن به یک وسیله نقلیه ثانویه نیاز دارند. برخی از مدل‌های ترنچر نیز در بازار موجود است که بسیار کوچک هستند و وزنی حدود 15 کیلوگرم دارند و به‌وسیله دست مورد استفاده قرار می‌گیرند و نیازی به چرخ ندارند.

    مهم‌ترین دلایل استفاده از ترنچرها

    همان‌طور که گفتیم ترنچرها در صنایع مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرند. مدل این ماشین‌ها به ابعاد پروژه و شرایط زمینی که روی آن کار می‌کنید، بستگی دارد. شما می‌توانید از اندازه‌های مختلف این ماشین‌ها برای پروژه‌های خود استفاده کنید. دقت داشت باشید که نیازی نیست برای کارهای خود یک ترنچر بخرید؛ شما می‌توانید این ماشین‌ها را به‌راحتی اجاره کنید و پول زیادی بابت آن‌ها نپردازید.

    مسئله بعدی این است که برخی از پروژه‌ها نیاز به حفاری گودال‌های بزرگ دارند و شما برای حفر آن‌ها به‌ناچار باید از ترنچرها استفاده کنید؛ بنابراین دقت داشته باشید استفاده از ترنچرها در برخی موارد بسیار ضروری است و شما نمی‌توانید از آن سر باز بزنید.

    ترنچرهای کوچک و نحوه عملکرد آن‌ها خرید(فروش) و دریافت قیمت انواع ترنچر
    ترنچرهای کوچک و نحوه عملکرد آن‌ها

    سخن پایانی

    در این مطلب سعی کردیم به شما بگوییم ترنچر چیست و چگونه کار می‌کند؟ ترنچرها یکی از ماشین‌آلات سنگین مخصوص جاده‌سازی و عملیات عمرانی هستند که به‌وفور در پروژه‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند. این ماشین‌ها انواع مختلفی دارند که از جمله آن‌ها می‌توان به ترنچرهای زنجیری و ترنچرهای چرخی اشاره کرد. این ماشین‌ها دارای ابعاد گوناگونی هستند و برخی از آن‌ها وزن 15 کیلوگرمی دارند. شما می‌توانید این ماشین‌ها را از ردا صنعت اجاره کنید و هزینه بسیار کمی بابت آن‌ها بپردازید.

    تماس با ردا صنعت09121834995

    در صورت نیاز به مشاوره رایگان و یا خرید با ردا صنعت تماس بگیرید.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    دیدگاه‌ خود را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *