سیستم کنترل تاور کرین و آشنایی با قطعات سازنده آن

  • اگر کمی در سطح کلان شهرهای بزرگ بچرخید تاور کرین‌های زیادی را خواهید دید، تجهیزاتی برای ساخت برج‌های بلند. بدون تاور کرین‌ها ساخت آسمان‌خراش‌ها غیرممکن خواهد بود؛ اما با این دستگاه می‌توانیم به سادگی برج‌های بلند و زیبایی را بسازیم.تاور کرین- قطعات تاور کرین- سیستم کنترل- کنترل تاور کرین- اجزای تاور کرین- سیستم کنترل تاور کرین

    تماس با ردا صنعت
    09121834995

    در صورت نیاز به مشاوره رایگان یا خرید با ردا صنعت تماس بگیرید.

    تاور کرین‌ها می‌توانند به سادگی وسایل بسیار سنگین را جابه‌جا کنند. با وجودی که اغلب ما این دستگاه را دیده‌ایم؛ اما کمتر کسی است که بداند سیستم کنترل تاور کرین چیست و چطور کار خود را انجام می‌دهد.

    چطور تاور کرین‌ها می‌توانند تا آن ارتفاع زیاد خودشان را برسانند؟ چطور افراد از این دستگاه برای ساختن برج‌های بلند یا در کارهای صنعتی دیگر استفاده می‌کنند؟ باید بدانید ساخت تاور کرین اغلب هزینه زیادی دارد و در انواع متفاوتی تولید می‌شود. برای خرید این محصول می‌توانید نمونه‌های ما  را در وب‌سایت ردا صنعت  مشاهده کنید و با مشاوران در ارتباط باشید.

    سیستم کنترل تاور کرین خرید(فروش) و دریافت قیمت انواع تاور کرین
    بخش کنترل در تاور کرین

    بخش‌های کلیدی در تاور کرین‌ها

    تاور کرین‌ها برای جابه‌جایی و حمل وسایل و تجهیزات سنگین وزن در سایت کاری شما اهمیت به خصوصی دارند. این تجهیزات به روند پیشرفت کار در پروژه سرعت می¬بخشند و باعث می‌شوند کارها مطابق برنامه‌ای که در نظر داشتید، پیش بروند.

    همچنین به کاهش هزینه‌ها و نیروهای انسانی درگیر کمک زیادی می¬کنند. تاور کرین‌ها در واقع یکی از شاهکارهای مهندسی هستند و آشنایی با سیستم کنترل تاور کرین شما را شگفت‌زده خواهد کرد.

    تمامی تاور کرین ها دارای چند بخش اصلی هستند که قسمت‌های کلیدی دستگاه را تشکیل می‌دهند. توان حمل بار و ارتفاع دسترسی در تاور کرین‌های مختلف متفاوت است؛ اما بخش‌های کلیدی زیر در همه آن‌ها مشترک است:

    •  پایه‌ای که به یک صفحه بتنی پیچ شده و به یک برج یا دکل متصل می‌شود.
    •  یک بخش چرخشی که به بالای دستگاه وصل شده و شامل موتور و چرخ‌دنده است. این بخش به چرخیدن تاور کرین کمک می¬کند.
    •  یک جیب که با نام بازوی تعادل نیز شناخته می‌شود. این همان قسمتی است که بار را حمل می‌کند. یک واگن برقی در موازات این بازو جای دارد. موتوری که در بازوی دستگاه قرار دارد با کمک وزنه‌های تعادل حجم مورد نظر را بلند می¬کند. در این قسمت می‌توانید کابین اپراتور را نیز ببینید.
    سیستم کنترل تاور کرین خرید(فروش) و دریافت قیمت انواع تاور کرین
    سیستم کنترلی در کابین اپراتور تاور کرین

    نحوه متصل کردن بخش‌های مختلف تاور کرین

    برای اینکه سیستم کنترل تاور کرین به درستی عمل کند، باید بخش‌های مختلف آن به درستی در جای خود قرار گیرند. قرار دادن این قسمت‌ها در جای خود کار پیچیده‌ای است. در ابتدا از یک کرین متحرک استفاده می‌شود تا بخش‌های افقی یعنی بخش بازوها و قطعات دیگر ماشین را جابه‌جا کند. این بخش‌ها باید روی یک صفحه بسیار بزرگ قرار بگیرند و سپس وزنه‌های تعادل به آن‌ها اضافه خواهند شد.

    سپس از یک بخش این صفحه شروع به گسترش دادن تاور کرین می¬کنند و آن را تا ارتفاع مورد نظر بالا می‌برند. این کار با اضافه کردن یک ارتفاع دهنده در میان بخش‌های چرخنده تاور کرین انجام می‌شود. در بالای صفحه بتنی زیرین یک بخش هیدرولیکی وجود دارد که می‌تواند مقداری ارتفاع بخش چرخنده را افزایش دهد. این روند تا زمان دستیابی به ارتفاع مورد نظر برای تاور کرین، ادامه دارد.

    اپراتور تاور کرین چه کاری انجام می‌دهد؟

    اپراتور فردی است که سیستم کنترل تاور کرین در دستان اوست. این فرد در کابین اپراتور می¬نشیند و از کنترل‌ها برای حرکت دادن دستگاه استفاده می‌کند.

    هر روز اپراتور باید از نردبانی که مد نظر است، بالا برود ( گاهی تا چند صد متر ) تا به کابین برسد و کار آن روز خود را شروع کند. یک اپراتور باید هر روز قبل از شروع کار، تمام موارد ایمنی را چک کند. اپراتور در کابین چند وظیفه مهم و کلیدی را بر عهده دارد:

    •  او با استفاده از سیگنال‌های دستی و رادیویی با دیگران در ارتباط است تا بتواند از حمل بار ایمن و بی‌خطر مطمئن شود.
    •  او باید سیستم‌های امنیت کامپیوتری را مرتباً زیر نظر داشته باشد و مواردی مانند سرعت وزش باد یا محدودیت‌های وزنی را چک کند.
    •  او از بازوهای تعادل برای حرکت دادن بارها استفاده می‌کند، برای کارهایی مانند بالا بردن، چرخش یا حرکت دادن واگن برقی.
      اپراتور همیشه بر فرد سیگنال دهنده تکیه دارد، کسی که از طریق سیگنال‌های رادیویی و سیگنال‌های دستی قابل دیدن با او در ارتباط است. ارتباط صحیح مانع از خطا و بروز خسارات خواهد شد. همچنین تمرکز کافی روی سیستم امنیت کامپیوتر برای حمل بار مطمئن ضروری است.
    سیستم کنترل تاور کرین خرید(فروش) و دریافت قیمت انواع تاور کرین
    بخش‌های سازنده تاور کرین

    بازوهای تعادل در کنترل تاور کرین

    در سیستم کنترل تاور کرین از دو بازوی تعادل استفاده شده است. بازویی که در سمت چپ قرار دارد، مسئول کنترل چرخش‌ها و حرکات واگن برقی است. درحالی‌که بازوی قرار گرفته در سمت راست، روی بالا رفتن بارها کنترل دارد. اپراتور تاور کرین با حرکات دقیق و مطمئن می‌تواند از این دو بازو برای حمل ایمن بار به هر نقطه‌ای که مورد نظر است، استفاده کند.

    سیستم کنترلی تاور کرین‌ها چه تغییری داشته است؟

    در گذشته تاور کرین‌ها دارای سیستم کنترل هیدرولیکی بوده‌اند؛ اما از حدود سال 1970 اغلب تولیدکنندگان به سمت تولید تاور کرین‌های الکتریکی روی آورده‌اند. این تغییرات باعث شده است که این دستگاه بتواند از مکانیک پیشرفته‌تری برخوردار شود. بعلاوه سرعت آن‌ها تغییر می کند.

    در مدل‌های الکتریکی می‌توان به قدرت بالابری بهتر در بازوها اشاره کرد. همچنین نیاز به نیروی انسانی کمتر یکی دیگر از مزایای این نسل جدید محسوب می‌شود. از نظر مصرف انرژی نیز تاور کرین‌های الکتریکی گزینه بهتری هستند، البته گاهی مصرف برق در آن‌ها زیاد بوده و میانگین آن چیزی حدود 800 آمپر است.

    سیستم کنترل تاور کرین خرید(فروش) و دریافت قیمت انواع تاور کرین
    سیستم کنترل تاور کرین

    کلام آخر

    تاور کرین‌ها یکی از مؤثرترین و بهترین تجهیزاتی هستند که انسانها برای صنایع مختلف و ساخت و سازهای گسترده، آنها را  طراحی کرده اند. مکانیسم عملکرد تاور کرین‌ها بسیار پیچیده است. این دستگاه  بخش‌های متفاوتی دارد که در کنار هم وظیفه اصلی تاور کرین را انجام می‌دهند. نصب این قطعات در کنار یکدیگر کار ساده‌ای نیست.

    بعد از نصب صحیح، شما برای کار با سیستم کنترل تاور کرین نیاز به فرد متخصصی دارید. یک اپراتور در کابین تاور کرین هدایت این دستگاه را انجام می‌دهد. تاور کرین‌های قدیمی هیدرولیک بودند و امروزه از سیستم‌های الکتریکی در آنها استفاده می‌شود. برای کسب اطلاعات بیشتر از وب‌سایت ردا صنعت دیدن بفرمایید.

    تماس با ردا صنعت
    09121834995

    در صورت نیاز به مشاوره رایگان یا خرید با ردا صنعت تماس بگیرید.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    دیدگاه‌ خود را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *