ورق یونولیت

ورق یونولیت

  • احتمالاً تا کنون بارها نام ورق‌های استایروفوم را شنیده‌اید. این ورق‌ها با نام‌های دیگری همچون ورق های یونولیت نیز شناخته می‌شوند. از این ورق‌ها به منظور ساخت موارد مختلفی همچون سقف‌ها، دیوارها و … استفاده می‌شود. ورق‌های یونولیت در ابعاد متنوعی قابل خریداری هستند.

    تماس با ردا صنعت09121834995

    در صورت نیاز به مشاوره رایگان و یا خرید با ردا صنعت تماس بگیرید.

    ورق‌های یونولیت به صورت علمی، ورق eps یا پلی‌استیرن منبسط نام‌گذاری شده‌‌اند. این نوع نام‌گذاری دقیقاً به مواد موجود در آن‌ها و همچنین ساختارشان اشاره می‌کند. پلی‌استیرن یکی از مواد شیمیایی متخلخل به شمار می‌آید که می‌توان آن را با انجام یک سری فرایندهای پتروشیمی تهیه کرد.

    مزایای فراوان ورق‌های مذکور موجب شده است تا کاربران بسیار زیادی از آن‌ها در ساختمان‌های خود استفاده کنند. به منظور آشنایی بیشتر با این ورق‌ها قصد داریم در این متن به بررسی آن‌ها بپردازیم. با ما همراه شوید تا شما نیز به آگاهی بسیار خوبی در مورد ورق‌های یونولیت دست یابید.

    آشنایی با ورق یونولیت عایق حرارت فروش و دریافت قیمت انواع یونولیت.
    آشنایی با ورق یونولیت عایق حرارت

    چرا باید به سراغ ورق‌های یونولیت برویم؟

    پاسخ این پرسش را باید با توجه به مزایای ورق های یونولیت ارائه کرد. به طور کلی می‌توان گفت که این نوع ورق‌ها یک جایگزین عالی برای عناصر ساختمانی قدیمی همچون آجر، بلوک سیمانی و … هستند. بر اساس آمارهای موجود، به‌کارگیری ورق‌های یونولیت به شما کمک می‌کند تا در میزان مصرف بتن خود سی درصد صرفه‌جویی کرده، به ویژه زمانی که از ورق‌های مزبور برای ساخت سقف‌ها استفاده کنید. ورق‌های یونولیت وزن بسیار کمی دارند. در واقع همین وزن کم یک شاخصه اصلی برای آن‌ها به شمار می‌آید.

    وزن کم این ورق‌ها به شما کمک می‌کند تا آن‌ها را به راحتی جابه‌جا کنید. این موضوع حتی می‌تواند در هزینه‌های مربوط به نیروی انسانی موردنیاز نیز مؤثر باشد و موجب صرفه‌جویی در این زمینه شود. ورق‌های یونولیت علی رغم وزن کم، مقاومتی عالی دارند و کاربران عزیز می‌توانند خیال کاملاً راحتی از بابت کیفیت کلی این محصولات داشته باشند.

    از بین کلیه ورق‌های یونولیت، ورق‌های سقفی و ورق‌های دیواری، محبوب‌ترین ورق‌ها به شمار می‌آيند. خوشبختانه هر دو مدل مذکور در کشور خودمان به تولید می‌رسند و کاربران ایرانی نیز می‌توانند در صورت نیاز به سرعت آن‌ها را خریداری کنند. با خرید این ورق‌ها موجب عدم هدر رفت وقت و هزینه خود برای ساخت بخش‌های مختلف یک بنا می‌شوید.

    ورق‌های یونولیت مقاومت خوبی در برابر صوت دارند. فروش و دریافت قیمت انواع ورق یونولیت.
    ورق‌های یونولیت مقاومت خوبی در برابر صوت دارند.

    عایق‌ حرارت و رطوبت

    یکی دیگر از مهم‌ترین مواردی که ورق های یونولیت را به یک محصول بسیار جذاب برای طیف عظیمی از کاربران تبدیل کرده است، عایق بودن این محصول محسوب می‌شود. اگر شما نیز در زمره افرادی قرار می‌گیرید که به دنبال یک محصول عالی برای پوشش سقف و دیوارهای خود هستند که عایق حرارت و رطوبت نیز باشد، گزینه‌ای بهتر از ورق‌های یونولیت را پیدا نخواهید کرد.

    ساختار مولکولی این ورق‌ها به نحوی طراحی شده است که کوچک‌ترین رطوبتی از درون آن‌ها عبور نکند. به همین دلیل خیلی راحت می‌توانید از آن‌ها در محیط‌های خاصی همچون آشپزخانه نیز استفاده کنید. ورق‌های مذکور می‌توانند مانع از خروج حرارت تولید شده توسط سیستم‌های گرمایشی مختلف شوند.

    این ورق‌ها هوا را در درون محافظ مولکولی خود به دام می‌اندازند. در واقع همان‌طور که کاپشن شما موجب گرم شدن بدن شما می‌شود، ورق­های یونولیت نیز با نگه داشتن مقداری از مولکول‌های هوا در درون ساختار خود، به طور کامل از هدر رفت انرژی گرمایی درون ساختمان جلوگیری می‌کند.

    مدل‌های نسوز

    بعضی از مدل‌های ورق های یونولیت، قابلیت مقاومت در برابر آتش را نیز دارند. در واقع ورق‌های مدنظر می‌توانند به راحتی حریق‌های خاصی با حرارت هزار و دویست درجه سانتی‌گراد را برای مدت یک الی دو ساعت به راحتی تحمل کنند. این ورق‌ها مخصوص محیط‌هایی هستند که امکان ایجاد آتش‌سوزی در آن‌ها بالا است.

    به‌عنوان‌مثال اگر قصد دارید از ورق‌های یونولیت خریداری شده در انبارهای نگهداری از مواد شیمیایی استفاده کنید، بهترین گزینه برایتان بهره‌گیری از ورق‌های یونولیت نسوز یا ضد حریق است. نصب کردن این ورق‌ها هیچ تفاوتی با ورق‌های یونولیت عادی ندارد و می‌توان به راحتی آن‌ها را در محل مدنظر نصب کرد.

    جهت نصب این ورق‌ها به ابزارهای پیچیده‌ای نیاز ندارید.فروش و دریافت قیمت انواع ورق یونولیت.
    جهت نصب این ورق‌ها به ابزارهای پیچیده‌ای نیاز ندارید.
    عدم نیاز به رابیتس

    اگر در زمینه ساخت دیوار و سقف‌های مدرن کار کرده باشید، می‌دانید که برای گچ‌کاری این موارد به رابیتس نیاز دارید. در واقع رابیتس یک ماده ضروری برای تکمیل روند ساخت انواع دیوار و سقف محسوب می‌شود. یک مزیت فوق‌العاده مناسب ورق ­های یونولیت‌ آن است که جهت نصب آن­ها به هیچ‌گونه رابیتس خاصی نیاز نخواهید داشت. شاید تصور کنید که این موضوع منجر به طولانی‌تر شدن زمان گچ‌کاری می‌شود؛ اما باید بگوییم که این تصور کاملاً نادرست است.

    ورق‌های یونولیت چگونه ساخته می‌شوند؟

    برای ساخت یک ورق های یونولیت باید دانه استایرن داشته باشیم. این دانه‌ها به صورت توپ‌های بسیار کوچکی عرضه می‌شوند. در گام بعدی دانه‌های مذکور باید به درون دیگ بخار فرستاده شده و منبسط شوند. مرحله بعدی مربوط به خشک شدن و فشرده‌سازی دانه‌های منبسط‌شده است.

    ترکیب به دست آمده وارد یک قالب خاص می‌شود. همین قالب شکل نهایی ورق‌های یونولیت و همچنین اندازه اولیه آن‌ها را تعیین می‌کند. پس از سرد شدن ترکیب موجود در قالب، نوبت به برش دادن آن می‌رسد. در این مرحله نیز با توجه به نیاز مشتری و البته نوع ورق، فرایند برش انجام می‌گیرد.

    برای برش این محصولات از ابزارهای مختلفی استفاده می‌شود؛ اما بهترین و ساده‌ترین گزینه برای انجام این کار، دستگاه‌های سی ان سی هستند. هرچه میزان دانه‌های استایرن موجود در ترکیب نخستین بیشتر باشد، میزان وزن و همچنین «دانسیته» کلی ورق افزایش می‌یابد؛ بنابراین بهتر است پیش از خرید ورق به این مورد نیز توجه داشته باشید تا بتوانید محصولی متناسب با نیازهای خود را خریداری کنید.

    ورق‌های یونولیت را می‌توان به سرعت نصب کرد.فروش و دریافت قیمت انواع ورق یونولیت.
    ورق‌های یونولیت را می‌توان به سرعت نصب کرد.

    سخن پایانی

    امروزه استفاده از ورق‌های یونولیت در صنعت ساختمان­سازی به صورت گسترده انجام می­شود. این مواد را می‌توان در سقف‌ها و دیوارهای مختلف مورد استفاده قرار داد. این نوع ورق‌ها مقاومت بسیار خوبی دارند و به همین دلیل مورد توجه کاربران قرار گرفته‌اند.

    مزیت اصلی ورق یونولیت وزن کم آن‌ و برخورداری از قیمتی مقرون‌به‌صرفه است. ورق‌های مذکور در طرح‌ها و ابعاد مختلفی به مشتریان ارائه می‌شوند تا بتوانند به راحتی از آن‌ها استفاده کنند. چنانچه نیازمند خرید این نوع ورق‌ها هستید، کارشناسان ردا صنعت مفتخرند تا به کلیه پرسش‌های شما عزیزان در رابطه با این محصولات پاسخ دهند.

    تماس با ردا صنعت09121834995

    در صورت نیاز به مشاوره رایگان و یا خرید با ردا صنعت تماس بگیرید.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    دیدگاه‌ خود را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    preloader