یونولیت سقفی و عایق کردن

  • یونولیت یا پلی استایرن انبساطی محصولی است که با استفاده از فرایند انفصال یا اکستروژن تولید می‌شود. این روند متناوب باعث ایجاد محصولی می‌شود که دارای ساختار سلولی بسیار نزدیک به هم است. در دو سمت این سازه سطوح نرمی وجود دارد. یونولیت سقفی یکی از انواع یونولیت است که در صنعت مورد استفاده‌های گوناگونی قرار می‌گیرد.

    تماس با ردا صنعت09121834995

    در صورت نیاز به مشاوره رایگان و یا خرید با ردا صنعت تماس بگیرید.

    این سلول‌های به هم چسبیده جلوی نفوذ آب را می‌گیرند و می‌توانند مقاومت زیادی را در سازه برای زمانی طولانی ایجاد کنند. ردا صنعت بزرگ‌ترین پلتفرم فرایندهای صنعتی سازه در ایران است که از پروژه‌های ساختمانی شما حمایت می‌کند. برای اطلاعات بیشتر در مورد یونولیت‌های سقفی با این گروه در ارتباط باشید. در ادامه مقاله به بیان جزئیات بیشتری از این ‌محصول می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

    استفاده از یونولیت در سقف
    استفاده از یونولیت در سقف

    چرا از یونولیت سقفی در ساخت سقف‌های معکوس صاف استفاده می‌شود؟

    عایق پلی استایرن یا یونولیت نوع متداولی از عایق‌های مورد استفاده در سقف‌های معکوس است. در اینجا به چند مورد از دلایل کلیدی این کاربرد اشاره می‌کنیم:

    • این یونولیت‌ها قدرت فشردگی بالایی دارند و از این رو، اغلب در زیر سنگ، کف‌های بتنی، فونداسیون و کارهای زیر زمین استفاده می‌شوند.
    • یونولیت مقاومت بسیار زیادی در مقابل رطوبت دارد و به دلیل ساختار سلولی بسیار نزدیک به هم این محصول، به خصوص برای سقف‌های معکوس گزینه بسیاری مناسبی است.
    • یونولیت سقفی رسانایی گرمایی کمی دارد. این خاصیت تضمینی برای کارایی خوب یک عایق حرارتی به شمار می‌آید.
    • وزن یونولیت‌ها کم است و به راحتی می‌توان آن‌ها را در اندازه‌های دلخواه برش داد و نصب کرد.
    • این ماده صد درصد قابل تجزیه است.

    عایق یونولیت را می‌توان حتی در محیط‌هایی با چالش‌های زیاد مورد استفاده قرار داد. اغلب زمانی از این سازه استفاده می‌شود که امکان کار کردن با گزینه‌های جایگزین وجود ندارد. علت این محبوبیت بالا، قدرت زیاد در فشرده شدن و دوام زیاد حتی پس از سال‌ها استفاده است.

    عایق‌سازی سقف با یونولیت
    عایق‌سازی سقف با یونولیت

    اگر یونولیت‌های سقفی با آب تماس پیدا کنند، چه اتفاقی می‌افتد؟

    در بسیاری از محیط‌های اطراف ما از یونولیت سقفی به عنوان عایق استفاده می‌شوددر حقیقت، شما این سازه را می‌توانید در ساختمان‌های صنعتی، آموزشی و مسکونی ببینید. در مورد آسیب‌های ناشی از نفوذ آب یا باران‌های شدید نیز نگران نباشید.

    یونولیت‌های سقفی در مقابل نفوذ آب و رطوبت مقاومت خوبی دارند. این به معنای آن است که اصلاً آب را به خود جذب نمی‌کنند و در زمان تماس با آب یا رطوبت خاصیت عایق بودن آن تحت تأثیر قرار نمی‌گیرد. صفحه‌های عایق ساخته شده از پلی استایرن حتی می‌توانند محیط زندگی شما را سالم‌تر کنند؛ زیرا به خاطر عدم جذب رطوبت، مانع از شکل‌گیری قارچ‌ها می‌شوند.

    مزایا و معایب استفاده از یونولیت‌ها در سقف

    نقاط مثبت و منفی زیادی در استفاده از یونولیت‌های سقفی وجود دارند. این یونولیت‌ها عایق خوبی برای سقف شما ایجاد می‌کنند و به راحتی می‌توان آن‌ها را نصب کرد. این در حالی است که نگهداری از این سازه کمی دشوار خواهد بود. فوم‌های پلی استایرن در مقابل شعله‌های آتش مقاومتی ندارند و حتی در برخی موارد، سوخت بیشتری را برای آتش فراهم می‌سازند.

    یکی از بزرگ‌ترین مزایای به کار بردن یونولیت سقفی، توانایی آن در عایق‌سازی فضا است. این سازه در عایق‌سازی از هر چیز دیگری مانند فلزها یا ورق‌های فشرده بهتر عمل می‌کند. عایق یونولیتی نه تنها در برابر حرارت عملکرد خوبی دارد، بلکه به نوعی عایق صدا نیز محسوب می‌شود. این به معنای آن ‌است که در گرمای تابستان اتاقی خنک‌تر و در سرمای زمستان اتاقی گرم‌تر خواهید داشت. نتیجه این‌ امر کاهش هزینه‌های شما در مصرف انرژی خواهد بود.

    یونولیت‌های سقفی وزن بسیار کمی دارند و به راحتی می‌توان آن‌ها را روی تمامی سقف‌ها استفاده کرد. حتی خودتان می‌توانید نحوه نصب آن‌ها را یاد بگیرید و در زمان کوتاهی آن را انجام دهید. اگر بخواهید از لایه دیگری روی یونولیت استفاده نکنید، نگهداری آن‌ها از سازه‌های دیگر در سقف کمی سخت‌تر خواهد بود. احتمال لکه شدن روی یونولیت از سقف‌های دیگر مانند سقف‌های فلزی بیشتر است.

    مزایای استفاده از یونولیت در سقف
    مزایای استفاده از یونولیت در سقف
    چگونه یونولیت‌ها در سقف نصب می‌شوند؟

    برای نصب کردن یونولیت سقفی باید در ابتدا بلوک‌های یونولیت بین تیرچه‌های آهن‌ قرار داده شوند. بعد از این کار، میلگردهای مش روی آن‌ها قرار می‌گیرند و روی یونولیت‌ها را می‌پوشانند. مرحله آخر، ریختن بتن روی سقف است. این بتن‌ها باید با کمک ابزار مخصوص روی تمام سقف پخش ‌شوند.

    اندازه و وزن استاندارد در یونولیت‌های سقفی

    اغلب از یونولیت‌های سقفی در سقف‌هایی استفاده می‌شوند که فلزی هستند یا با تیرچه سیمانی ساخته می‌شوند. در زیر این سقف‌ها شاهد ایجاد شیارهایی هستیم که از آن‌ها برای گچ‌کاری یونولیت‌ استفاده می‌شود. در مورد اندازه و وزن استاندارد این یونولیت‌ها می‌توان گفت که وزن کلی آن‌ها در هر متر مکعب از محصول تقریباً یکسان است و تفاوتی ندارد. این مقدار را می‌توانید برای هر بلوک از یونولیت چیزی بین 7 تا 8 کیلوگرم در نظر بگیرید.

    ابعاد یونولیت‌های ساخته شده از مواد گوناگون کمی متفاوت هستند. یونولیت سقفی سیمانی با ابعاد 200*50*25 سانتی‌متر به فروش می‌رسد، در حالی‌ که این ابعاد برای یونولیت‌های کرومی سقف برابر با 100*66*25 سانتی‌متر است. اگر می‌خواهید یونولیت خود را در سقف‌های فلزی استفاده کنید، باید هر واحد از بلوک شما عرض بیشتری نسبت به یونولیت‌های مورد استفاده در سقف‌های سیمانی داشته باشد؛ در غیر این صورت، در زمان ریختن بتن یونولیت‌ها شکسته می‌شوند و از بین می‌روند.

    عوامل مؤثر در قیمت یونولیت‌‌های سقفی

    قیمت یونولیت‌های سقفی با توجه به موارد مختلفی مشخص می‌شود. عواملی مانند ضخامت و وزن یونولیت‌ها در قیمت نهایی آن‌ها اثرگذار هستند. به طور مثال، اگر دو یونولیت با ضخامت‌های متفاوتی داشته باشیم که فشردگی آن‌ها یکسان باشد، قیمت در ضخامت بیشتر بالاتر خواهد بود.

    تعیین قیمت یونولیت سقفی
    تعیین قیمت یونولیت سقفی

    کلام آخر

    یونولیت یک سازه پرکاربرد در صنعت ساختمان‌سازی است که از سلول‌های بسیار فشرده و نزدیک به هم ساخته می‌شود. این سلول‌ها مقاومت بسیار بالایی دارند و قادر به تحمل وزن به نسبت بالایی هستند. در عین حال، خود یونولیت وزن کمی دارد و حمل آن بسیار ساده است.

    استفاده از یونولیت سقفی به عایق کردن محیط شما کمک زیادی می‌کند؛ زیرا این سازه حرارت را از خود عبور نمی‌دهد و همچنین مقاومت خوبی در مقابل نفوذ آب دارد. گروه تولیدی ردا صنعت می‌تواند در زمینه خرید این محصول و هر گونه اطلاعاتی که در مورد آن نیاز دارید، به شما کمک کند.

    تماس با ردا صنعت09121834995

    در صورت نیاز به مشاوره رایگان و یا خرید با ردا صنعت تماس بگیرید.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    دیدگاه‌ خود را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    preloader