کف پوش منطبق با محیط و landscape جهت دریافت مشاوره رایگان، طراحی، خرید (فروش) و دریافت لیست قیمت کف پوش پیاده رو با ما تماس بگیرید. 

کف پوش پیاده رو

  • در معماری landscape اصولاً در پیاده‌روها، سطوح خیابان، پاسیو و حیاط از کف پوش پیاده رو استفاده می‌کنند. در واقع، با نگاه به واژه‌نامه معماری درمی‌یابیم که pavement یا همان پیاده­رو به عبارتی شامل سطح پوشاننده زمین در فضای باز خواهد بود. باتوجه‌به وسعت معنای پیاده رو در واژه‌نامه معماری، طبیعتاً متریال‌های مختلفی برای پوشاندن این سطح در نظر گرفته می‌شود. جهت دریافت مشاوره رایگان، طراحی، خرید (فروش) و دریافت لیست قیمت کف پوش پیاده رو با ما تماس بگیرید. 

    تماس با ردا صنعت09121834995

    در صورت نیاز به مشاوره رایگان و یا خرید با ردا صنعت تماس بگیرید.

    کف پوش سنگی برای پیاده رو

    از جمله متریال‌های رایج برای پوشاندن سطوح پیاده رو می‌توان به آسفالت، بتن، سنگ فرق، سنگ مصنوعی، آجر و حتی چوب اشاره کرد. این که از میان متریال‌های ذکر شده کدام یک به درد فضای مورد نظرتان می‌خورند خود موضوعی تخصصی است. موضوعاتی که باید در این موارد از حیث تخصصی بررسی شود، عمدتاً مربوط به دو بحث زیبایی‌شناختی و کاربرد است. بدان معنا که شما باید به سراغ متریالی بروید که علاوه بر زیبایی، کاربرد نیز داشته باشد.

     کف پوش پیاده رو  چه ویژگی های باید داشته باشد؟ 

    همان‌طور که گفتیم، پیاده‌روها باید بتوانند بسته به فضایی که در آن تعبیه شده‌اند نیازهای عابرین را مرتفع کنند. طبیعتاً عابرین در فضاهای مختلف، نیازهای متفاوتی نیز خواهند داشت. بااین‌حال برخی از انواع نیازها هستند که در میان عابران پیاده در فضاهای مختلف، مشترک‌اند. برای مثال، هیچ عابر پیاده‌ای دوست ندارد که در حین پیاده‌روی کفش‌هایش خیس شود. جهت دریافت مشاوره رایگان، طراحی، خرید (فروش) و دریافت لیست قیمت کف پوش پیاده رو با ما تماس بگیرید. 

    بنابراین، زه‌کشی استاندارد کف پوش پیاده رو یکی از اصلی‌ترین نکاتی است که باید حین تعبیه کف‌پوش‌ها رعایت شود. کف‌پوش‌ها در تماس مداوم با کفش عابرین هستند. طبیعتاً کفش‌ها کثیفی‌های مربوط به خود را دارند؛ اما این کثیفی‌ها نباید موجود لک شدن کف پوش شود. هرکدام از انواع کف پوش در برابر نوع خاصی از آلودگی لک‌شدگی بیشتر از خود نشان می‌دهد. در این شرایط لازم است آلودگی رایج در فضای مورد نظرتان را شناسایی کنید و به سراغ کف‌پوشی بروید که کم‌ترین حساسیت را در برابر آلودگی فوق دارد.

    زیبایی و هنر در طراحی کف پوش جهت دریافت مشاوره رایگان، طراحی، خرید (فروش) و دریافت لیست قیمت کف پوش پیاده رو با ما تماس بگیرید. 
    زیبایی و هنر در طراحی کف پوش

    انتخاب صحیح کف پوش مناسب پیاده رو

    توجه داشته باشید که عصر به‌کارگیری زیرسازی‌ها و روسازی‌های بتنی یا آسفالتی غیرقابل‌نفوذ سر آمده است. به دلیل مسائل مرتبط با گرمایش زمین، ترجیح کارشناسان محیط‌زیست بر آن است که آب ریخته شده بر روی سطوح پیاده‌روها در نهایت جذب زمین شود. جهت دریافت مشاوره رایگان، طراحی، خرید (فروش) و دریافت لیست قیمت کف پوش پیاده رو با ما تماس بگیرید. 

    کف پوش پیاده رو انتخاب شده باید از جهات مختلف دیگری مانند مقاومت در برابر فشار، بریدگی‌ها و تراکم نیز مورد بررسی قرار بگیرد. با بررسی همه این موارد در کنار یکدیگر و تطابق آن‌ها با نیاز محیط، می‌توانیم به انتخابی مناسب برای پوشش دادن سطح پیاده­رو دست پیدا کنیم.

    پیاده رو و فضای شهری

    پیاده‌روها یکی از مهم‌ترین المان‌های شکل‌دهی به فضای شهری محسوب می‌شوند. شهر نشینان برای دستیابی به یک سبک زندگی فعال، نیازمند رفت‌وآمد بی‌دردسر هستند. چنین موضوعی بیش از هر چیز در گرو استاندارد بودن محل رفت‌وآمد آن‌ها است. فعالیت‌های شهروندی علاوه‌برآن که لازمه به انجام رساندن امور روزمره هستند، ضامن سلامت افراد شهرنشین نیز به شمار می‌روند. جهت دریافت مشاوره رایگان، طراحی، خرید (فروش) و دریافت لیست قیمت کف پوش پیاده رو با ما تماس بگیرید. 

    عمده فعالیت‌هایی که به‌دوراز ماشین‌ها انجام می‌شوند، یا در فضای پیاده رو و یا در مکان‌های مخصوص پیاده‌روی هستند. نکته حائز اهمیت این است که حتی در این دو فضای پراستفاده شهری نیز، الزامات پایه انتخاب کف پوش، متفاوت از یکدیگر هستند. برای مثال، فضاهایی که به طور مخصوص برای پیاده‌روی در نظر گرفته شده‌اند باید برای افراد نابینا نیز بهینه شده باشند. جهت دریافت مشاوره رایگان، طراحی، خرید (فروش) و دریافت لیست قیمت کف پوش پیاده رو با ما تماس بگیرید. 

    از طرف دیگر، پیاده‌روها در بسیاری از موارد جایگاهی امن برای امور و مرور دوچرخه‌سواران نیز هستند؛ به همین دلیل لازم است کف گذرگاه‌های عابر پیاده به‌گونه‌ای طراحی شده باشد که این افراد نیز بتوانند بدون هیچ‌گونه دردسری به زندگی روزمره خود بپردازند.

    خلاقیت در طراحی پیاده رو جهت دریافت مشاوره رایگان، طراحی، خرید (فروش) و دریافت لیست قیمت کف پوش پیاده رو با ما تماس بگیرید. 
    خلاقیت در طراحی پیاده رو

    استفاده از کاشی‌های به هم چفت شونده در پیاده‌روها

    تصویر ذهنی همه ما از کف پوش پیاده رو تقریباً مشابه است. زمانی که هرکدام از ما به کف‌پوش‌های پیاده رو فکر می‌کنیم، تصویر کاشی‌کاری‌هایی در ذهنمان مجسم می‌شود که به هم چفت شده‌اند. دلیل این که این کاشی‌ها به شکل چفت شونده طراحی می‌گردند این است که چفت شدن، میزان استحکام کف پوش را افزایش می‌دهد.

    کاشی‌های به هم چفت شونده

     پیش از ظهور این کاشی‌ها که از آن‌ها به‌عنوان کف‌پوش‌های سگمنتال یاد می‌شود، به‌کارگیری آجر، خاک، رس و بتن برای پوشش دادن کف پیاده‌روها بسیار مرسوم بود. جنس کاشی‌های چفت شونده امروزی از بتن است، اما درگذشته به‌کارگیری سفال و سنگ نیز برای ساختن این کاشی‌ها مرسوم بود.

    چفت شونده‌ها در کدام فضاها قابل‌استفاده نیستند؟

    همان‌طور که گفتیم حین انتخاب کف پوش پیاده رو باید به ویژگی‌های محیطی که قرار است کف پوش در آن  تعبیه شود، دقت داشته باشید. برای مثال، چنانچه ارتفاع مکانی که قصد تأمین کف پوش پیاده رو آن را دارید زیرسطح دریا باشد، زمین لغزنده بوده و برای به‌کارگیری کف‌پوش‌های چفت شونده نامناسب است. در این شرایط، لازم است به در فرایند تعبیه کف‌پوش‌ها، ماسه را جایگزین بتن کنید. جهت دریافت مشاوره رایگان، طراحی، خرید (فروش) و دریافت لیست قیمت کف پوش پیاده رو با ما تماس بگیرید. 

    نوآوری در چیدمان کف پوش جهت دریافت مشاوره رایگان، طراحی، خرید (فروش) و دریافت لیست قیمت کف پوش پیاده رو با ما تماس بگیرید. 
    نوآوری در چیدمان کف پوش

    کف‌پوش‌های سنگی

    سنگ دومین متریال پرطرف‌دار برای استفاده به‌عنوان کف پوش پیاده رو است. کف‌پوش‌های سنگی علاوه بر استحکام بالا، زیبایی خاصی نیز به پیاده رو می‌بخشند. برای تولید این کف‌پوش‌ها از انواع مختلف سنگ مانند گرانیت، سنگ آهک، ماسه سنگ و بازالت استفاده می‌شود. جهت دریافت مشاوره رایگان، طراحی، خرید (فروش) و دریافت لیست قیمت کف پوش پیاده رو با ما تماس بگیرید. 

    یکی از محبوب‌ترین سنگ‌ها برای به‌کارگیری به‌عنوان کف پوش پیاده رو، تراورتن است. این سنگ‌ها دوام بالا و تخلخل اندکی دارند. باتوجه‌به مقاومت گرمایی بالای این سنگ‌ها، مدت‌زمان زیادی برای بالارفتن حرارت آن‌ها نیاز است؛ به همین دلیل در مناطق به‌شدت گرم و یا در کنار فضاهایی مانند استخرها و پاسیو‌ها از این سنگ‌ها به‌عنوان کف پوش استفاده می‌شود. جهت دریافت مشاوره رایگان، طراحی، خرید (فروش) و دریافت لیست قیمت کف پوش پیاده رو با ما تماس بگیرید. 

    سنپگ فرش پیاده رو جهت دریافت مشاوره رایگان، طراحی، خرید (فروش) و دریافت لیست قیمت کف پوش پیاده رو با ما تماس بگیرید. 
    سنپگ فرش پیاده رو

    حرف آخر

    باتوجه‌به قدمت دیرینه صنعت شهرسازی از سال‌های دور تاکنون، متریال‌های مختلفی به‌عنوان پوششی برای سطوح عبور عابر پیاده مورداستفاده قرار گرفته‌اند. انتخاب هرکدام از این متریال‌ها همواره بر اساس نیاز عابر و ملزومات محیط انجام می‌گرفته و امروز نیز همین موضوع برای دست‌یافتن به یک انتخاب صحیح لازم توجه است.

     بااین‌حال، در عصر امروز صنعتگران باید سوای از نیاز عابر و ملزومات محیط، حین طراحی کف پوش پیاده رو به نیاز محیط‌زیست نیز توجه کنند. فاکتور سوم اگرچه در انتهای متن آورده شده، اما ضامن عبور و مرور طولانی‌مدت افراد در یک محیط به‌خصوص خواهد بود. جهت دریافت مشاوره رایگان، طراحی، خرید (فروش) و دریافت لیست قیمت کف پوش پیاده رو با ما تماس بگیرید. 

    تماس با ردا صنعت09121834995

    در صورت نیاز به مشاوره رایگان و یا خرید با ردا صنعت تماس بگیرید.

    ردا سازه

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۲ رای

    دیدگاه‌ خود را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *