هر آنچه که باید درباره شرکت پیمانکاری تأسیسات بدانید!

  • تأسیسات ساختمان مهم‌ترین واصلی‌ترین بخش در ساختمان است که به‌عنوان قلب تپنده آن شناخته می‌شوند. لازم به ذکر است که تأسیسات ساختمان یکی از حیاتی‌ترین نیازهای هر ساختمانی است که شامل امکانات متعددی می‌شود. همچنین هریک از این امکانات، باعث فراهم شدن آسایش ساکنین ساختمان خواهند شد. در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا بیشتر درباره خدمات پیمانکاری تأسیسات بدانید. پیمانکار تاسیسات ساختمان 

    تماس با ردا صنعت09121834995

    در صورت نیاز به مشاوره رایگان و یا خرید با ردا صنعت تماس بگیرید. 

    از تأسیسات ساختمان چقدر می‌دانید؟

    تأسیسات ساختمان شامل امکانات مختلفی از جمله سیستم‌های سرمایشی، گرمایشی، تهویه، سیستم‌های صوتی، برقِی، روشنایی و غیره می‌شوند. لازم به ذکر است که برای اولین بار، زمانی که مفاهیمی مثل لوله‌کشی، ایمنی، دفع فاضلاب و غیره برای بشر اهمیت پیدا کردند، تأسیسات ساختمانی هم مطرح شدند. ناگفته نماند که اگر تأسیسات نبود، قطعاً بخش‌های زیادی از ساختمان دچار اختلال می‌شدند. به‌طورکلی تأسیسات ساختمانی، شامل 2 دسته اصلی هستند که در ادامه به آن‌ها پرداخته‌ا‌‌یم:

    تأسیسات برقی

    اولین دسته از تأسیسات ساختمانی که به‌عنوان یکی از مهم‌ترین خدمات پیمانکاری تأسیسات شناخته می‌شود، تأسیسات برقی است. در این نوع خدمات، تمامی کارهای سیم‌کشی روشنایی، برق و تلفن ساختمان‌ها انجام می‌گردد. این کارها هم برای ساختمان‌های مسکونی و هم برای ساختمان‌های صنعتی اجرا می‌شوند. دقت داشته باشید که برق موردنیاز توسط شرکت توانیر تأمین می‌گردد، اما تأمین برق داخل ساختمان‌ها، بر عهده تأسیسات است. پیمانکار تاسیسات ساختمان 

    تأسیسات مکانیکی

    تأسیسات مکانیکی نقش بسیار مهمی در تضمین آسایش ساکنین ساختمان‌ها ایفا می‌کنند. لازم به ذکر است که تأسیسات مکانیکی از مهم‌ترین خدمات پیمانکاری تأسیسات و تجهیزات است که به دودسته صنعتی و ساختمانی تقسیم می‌شود. در ادامه خدمات پیمانکاری تأسیسات در بخش صنعتی را ذکر کرده‌ایم:

    • سیستم فاضلاب و سیالات
    • تصفیه فاضلاب
    • سیستم آب‌رسانی یا انتقال آب
    • تولید انرژی

    همچنین خدمات پیمانکاری تأسیسات و تجهیزات در بخش ساختمانی، شامل چند مورد زیر می‌شوند:

    1. گرمایشی و سرمایشی
    2. گاز رسانی
    3. استخر
    4. آتش نشانی
    5. سیستم‌های بخار
    6. پله برقی
    7. آسانسور
    8. بهداشتی
    9. تهویه بیمارستان‌ها

    همان‌طور که مطالعه کردید، تأسیسات ساختمانی، نقش بسیار مهمی داشته و افراد هرروز با چنین تأسیساتی سروکار دارند. در نتیجه اگر اختلال یا مشکلی در تأسیسات ساختمان‌ها به وجود بیاید، مسلماً آرامش و آسایش افراد ساختمان سلب می‌شود. پیمانکار تاسیسات ساختمان 

    پیمانکاری تأسیسات پیمانکار تاسیسات ساختمان 
    تأسیسات ساختمان

    کارشناس تأسیسات کیست؟

    در پیمانکاری تأسیسات، کارشناسان نقش بسیار مهمی ایفا می‌کنند. کارشناس تأسیسات کسی است که دوره‌دیده است و دانش فنی بالایی دارد. در نتیجه هنگامی‌که در تأسیسات ساختمان مشکلی ایجاد شود، قادر است به‌خوبی علت را تشخیص داده و مشکل را رفع کند.

    به‌طورکلی کارشناس تأسیسات مسئولیت دارد تا سیستم‌های تأسیساتی ساختمان را نصب، راه‌اندازی، تعمیر و نگهداری کند. اگر کارشناس فردی ماهر و مجرب نباشد، قطعاً بعد از نصب و راه‌اندازی سیستم، مشکلات بعدی ایجاد شده و دوباره باید برای تعمیر تأسیسات، هزینه پرداخت شود.

     

    پیمانکاری تأسیسات خطرات شغل تأسیسات پیمانکار تاسیسات ساختمان 
    خطرات شغل تأسیسات

    آیا با خطرات شغل پیمانکاری تأسیسات آشنایی دارید؟

    هر شغلی خطرات خودش را دارد؛ این موضوع درباره پیمانکاری تأسیسات ساختمان هم صدق می‌کند. کسی که به‌عنوان کارشناس تأسیسات در حال خدمت‌رسانی و سرویس‌دهی است، همیشه در معرض خطراتی قرار دارد که به شرح زیر هستند:

    • خطر گازگرفتگی
    • خطر برق گرفتگی
    • گرما یا سرمای بالا
    • خطر سقوط از ارتفاع

    شغل تأسیسات، شغلی است که ساعت کاری آن تمام وقت بوده و فرد باید سلامت جسمی کامل داشته باشد. به این دلیل که کارشناس باید کارهای بدنی طاقت‌فرسایی انجام دهد. لازم به ذکر است که کارشناس تأسیسات در یک زمینه فعال می‌کند. در ادامه چند ردیف شغلی مهم تأسیسات را معرفی کرده‌ایم:

    • جوشکاری برق و گاز
    • لوله کشی آب ساختمان‌ها
    • راه اندازی و تعمیر سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی
    خدمات پیمانکاری تأسیسات پیمانکار تاسیسات ساختمان 
    خدمات پیمانکاری تأسیسات

    طراحی سیستم‌های گرمایشی از کف توسط پیمانکاری تأسیسات

    یکی از خدماتی که شرکت‌های پیمانکاری تأسیسات ارائه می‌کنند، طراحی سیستم‌های گرمایشی از کف است. این گونه سیستم‌ها، تکنولوژی جدید هستند که در چند سال اخیر، محبوبیت بسیار زیادی پیدا کرده‌اند. در حال حاضر اغلب مردم استفاده از چنین سیستم‌هایی را به سایر سیستم‌های گرمایشی از جمله رادیاتور ترجیح می‌دهند. لازم به ذکر است که برای اجرای این گونه سیستم‌ها، دو روش وجود دارد. در روش اول که P.I.S نام دارد، از عایق آکوستیکی مخصوصی استفاده می‌شود. ‌ پیمانکار تاسیسات ساختمان 

    کاری که این عایق انجام می‌دهد، این است که با استفاده از برآمدگی‌هایی که دارد، لوله‌ها را ساپورت می‌کند. دقت داشته باشید که عایقی که در این روش استفاده می‌‌شود، تنها برای لوله‌های 16 و 20 میلی‌متری قابل استفاده است. روش دومی که برای سیستم‌های گرمایشی از کف استفاده می‌شود، روش P.M.S است. استفاده از روش، باعث کاهش ارتفاع کف‌سازی می‌شود. همچنین لوله‌کشی در این روش، به شکل منظم‌تری انجام می‌گردد. لوله‌هایی که برای این روش مورد استفاده قرار می‌گیرند، معمولاً 20 و 25 میلی‌متر هستند. پیمانکار تاسیسات ساختمان 

    طراحی موتورخانه مرکزی پیمانکار تاسیسات ساختمان 
    طراحی موتورخانه مرکزی

    طراحی و اجرای موتورخانه مرکزی

    از دیگر خدماتی که می‌توان برای پیمانکاری تأسیسات ساختمان نام برد، طراحی و اجرای موتورخانه مرکزی است. موتورخانه یکی از مناسب‌ترین روش‌هایی است که می‌توان برای تأمین گرمای کل ساختمان مورد استفاده قرار داد. موتورخانه معمولاً شامل دیگ‌های بخار، ایستگاه‌های پمپاژ و همچنین سایر تجهیزات موردنیاز است ‌. دقت داشته باشید که نصب و راه‌اندازی موتورخانه باید توسط شرکت پیمانکاری تأسیسات معتبر انجام شود.

    به این دلیل که شرکت‌های معتبر، کار خود را اصولی و با ایمنی بالا انجام می‌دهند. لازم به ذکر است که موتورخانه مرکزی، از نظر میزان بازده، نسبت به موتورخانه‎های کوچک برتری دارد. همچنین هزینه‌های بهره‌برداری این نوع موتورخانه کمتر خواهد بود. یکی دیگر از مواردی که می‌توان به آن اشاره کرد، این است که موتورخانه‌های مرکزی تنوع سوخت بیشتری نسبت به موتورخانه‌های کوچک دارند.

    جمع‌بندی پیمانکاری تأسیسات ساختمان

    در این مطلب درباره پیمانکاری تأسیسات و نکات مربوط به آن صحبت کردیم. همان‌طور که اشاره شد، تأسیسات ساختمان نقش بسیار مهمی در فراهم کردن آسایش افراد ایفا می‌کنند. خدمات تأسیسات، معمولاً به 2 دسته اصلی تقسیم‌بندی می‌شوند که در متن بالا به‌صورت کامل درباره آن‌ها توضیح دادیم.

    همچنین خدماتی که توسط شرکت‌های تأسیسات ارائه می‌شوند را به‌طور کامل برشمردیم. کار تأسیسات ساختمان از جمله مهم‌ترین نیازهای اولیه ساختمان به شمار می‌رود و حتماً باید توسط کارشناسانی ماهر و متخصص انجام شود تا هزینه‌ها کاهش‌یافته و ایمنی کار هم تضمین شده باشد.

    تماس با ردا صنعت09121834995

    در صورت نیاز به مشاوره رایگان و یا خرید با ردا صنعت تماس بگیرید. 

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۲ رای

    1 دیدگاه دربارهٔ «هر آنچه که باید درباره شرکت پیمانکاری تأسیسات بدانید!»

    1. بازتاب: لوله و اتصالات UPVC - ردا صنعت فروشگاه تجهیزات صنعت و ساختمان

    دیدگاه‌ خود را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    preloader