بلوک نمادار

بلوک نمادار و جزییات آن

  • بلوک سیمانی Facet (فاسِت)‌ یا بلوک نمادار نوعی واحد بنایی بتنی است که به طور گسترده در کاربردهای مختلف ساختمانی برای اهداف سازه‌ای و تزئینی استفاده می‌شود. این بلوک‌ها دارای سطوح مثلثی شکل منحصربه‌فردی هستند که از نظر زیبایی‌شناسی جذابند و طراحی بسیار خاصی را ارائه می‌دهند.

    تماس با ردا صنعت
    09121834995

    در صورت نیاز به مشاوره رایگان یا خرید با ردا صنعت تماس بگیرید.

    بلوک‌های فاست اولین‌بار در دهه 1970 توسط یک مهندس کانادایی به نام Jon Jost معرفی شدند. اختراع Jost یک نوع بلوک خاص بود که می‌توانستند به‌راحتی تولید و نصب شوند و درعین‌حال انعطاف‌پذیری بسیار مناسبی را از نظر طراحی ارائه می‌دادند.

    بلوک‌های فاست از مخلوط سیمان، شن، ماسه و سنگدانه‌ها ساخته می‌شوند و در اندازه‌ها و اشکال مختلف در اختیار کاربران قرار می‌گیرند. آنها سبک وزن هستند و برای نصب به حداقل مهارت و تجهیزات نیاز دارند. بلوک‌های فاست را می‌توان به‌عنوان عناصر سازه‌ای برای دیوارها، ستون‌ها و سایر کاربردهای خاص و همچنین برای اهداف تزئینی مانند ساخت دیوارهای باغ‌ها، گلخانه‌ها و دیوارهای حائل استفاده کرد.

    بلوک نمادار
    این بلوک‌ها بسیار جذاب هستند

    بلوک های سیمانی نمادار چگونه ساخته می‌شوند

    فرایند تولید بلوک سیمانی فاست یا بلوک نمادار شامل مخلوط‌کردن سیمان، ماسه و سنگدانه‌ها و سپس قالب‌گیری مخلوط به شکل دلخواه با استفاده از یک قالب اختصاصی است. استفاده از رنگ‌های صنعتی می‌تواند طیف وسیعی از طرح‌های مختلف را ممکن کند. در گام بعد، مخلوط فشرده می‌شود تا از چگالی و استحکام یکنواخت در سراسر بلوک اطمینان حاصل کنند.

    دو روش برای ساخت بلوک سیمانی فاست وجود دارد: مرطوب و خشک. ریخته‌گری مرطوب شامل ریختن دوغاب سیمان و سنگ‌دانه‌ها در یک قالب خاص است، درحالی‌که ریخته‌گری خشک با فشرده‌کردن مواد خشک در قالب انجام می‌شود. ریخته‌گری مرطوب فرایند پیچیده‌تری است که به تجهیزات تخصصی نیاز دارد، اما بلوک‌هایی با کیفیت بالاتر تولید می‌کند که دوام بیشتری دارند. در واقع بلوک‌ها برای مدتی در شرایط دما و رطوبت خاص، خشک می‌شوند. زمان و شرایط پخت به نوع سیمان مورد استفاده و مقاومت کلی بلوک‌ها بستگی دارد.

    موارد استفاده از بلوک های سیمانی نمادار

    بلوک سیمانی فاست یا بلوک نمادار را می‌توان در طیف وسیعی از موارد مختلف استفاده کرد. می‌توان از آنها به‌عنوان یک عنصر تزئینی برای ساخت نما، دیوار و کف در ساختمان‌های مسکونی و تجاری بهره گرفت. البته،‌ همان‌طور که گفته شد،‌ آنها همچنین در ساخت دیوارهای حائل، دیوارهای باغ و به‌عنوان سنگ فرش نیز استفاده می‌شوند. علاوه‌براین، شما می‌‌توانید برای ساخت گلخانه منزل خود از این بلوک‌ها استفاده کنید.

    علاوه‌براین، بلوک‌های نمادار اشکال منحصربه‌فردی را ارائه می‌دهند که می‌توان از آنها برای ایجاد طیف گسترده‌ای از طرح‌ها استفاده کرد. در واقع این محصولات به دلیل سطوح مسطح آنها، برای استفاده در الگوهای پیچیده و در هم تنیده ایده‌آل هستند. این موضوع آنها را به گزینه‌ای محبوب برای معماران و طراحانی تبدیل می‌کند که به دنبال جذابیت مدرن در سازه‌های خود هستند.

    بلوک نمادار
    طرح این محصولات فوق‌العاده زیبا است

    مزایا و معایب بلوک های سیمانی نمادار

    مانند تمام مصالح ساختمانی، استفاده از بلوک نمادار دارای مزایا و معایبی است. این مزایا و معایب باید توسط تمامی کاربران مورد بررسی قرار بگیرند تا بتوانید از بین کلیه بلوک‌های موجود در بازار،‌ بهترین گزینه را انتخاب کنید. در اینجا به برخی از مزایا و معایب این محصولات اشاره می‌کنیم:

    مزیت‌ها:

    • وزن سبک: بلوک‌های سیمانی نمادار سبک وزن هستند. همین امر حمل آنها را آسان می‌کند.
    • انعطاف‌پذیری طراحی: بلوک‌های سیمانی فاست در اشکال و اندازه‌های مختلفی وجود دارند که به طراحان اجازه می‌دهد تا الگوهای منحصربه‌فرد و پیچیده‌ای ایجاد کنند.
    • بادوام: بلوک‌های سیمانی فاست قوی و بادوام هستند و می‌توانند بارهای سنگین و آب‌وهوا نامناسب طبیعی را به خوبی تحمل کنند.
    • مقاوم در برابر آتش: بلوک‌های سیمانی غیرقابل‌احتراق هستند و می‌توانند سرعت گسترش آتش‌سوزی در ساختمان‌ها را کند یا از آن جلوگیری کنند و آنها را ایمن‌تر کنند.

    معایب:

    • گزینه‌های رنگ محدود: بلوک‌های سیمانی نمادار گزینه‌های رنگی محدودی دارند و اغلب در مقایسه با سایر مصالح ساختمانی از نظر رنگی، انعطاف‌پذیری زیادی ندارند (فقط رنگ‌های خاکستری، سفید و کرم موجود است).
    • نصب: بلوک‌های سیمانی نمادار برای نصب صحیح نیاز به نیروی کار ماهر دارند و نصب نادرست می‌تواند منجر به مشکلات خاصی شود. نصب نادرست بلوک‌ها ممکن است موجب ایجاد یک سری شکاف شود که نهایتاً موجب واردشدن آب به درون ساختمان می‌شوند.
    • قیمت: بلوک‌های سیمانی نمادار گران‌تر از انواع دیگر مصالح ساختمانی، به‌ویژه بلوک‌های ساده هستند.
    بلوک نمادار
    این بلوک‌ها ساختار خاصی دارند
    مواردی که بر قیمت بلوک سیمانی نمادار تأثیر می‌گذارد

    عوامل متعددی می‌تواند بر قیمت بلوک نمادار تأثیر بگذارد. نوع مواد مورد استفاده، پیچیدگی الگوی بلوک و فرایند ساخت، همگی می‌توانند در زمینه قیمت این محصولات موثر باشند. علاوه‌براین، هزینه‌های حمل‌ونقل، هزینه‌های نیروی کار و سایر هزینه‌های سربار  بر قیمت نهایی تأثیر خواهند گذاشت. در اینجا نگاهی عمیق‌تر به برخی از عوامل مؤثر بر قیمت آورده شده است:

    • نوع ماده: نوع سیمان مصرفی در تولید بلوک‌ها عامل مهمی در تعیین قیمت تمام شده آنها است. سیمان با کیفیت بالاتر گران‌تر است و این نشان‌دهنده قیمت بالاتر بلوک خواهد بود.
    • پیچیدگی الگو: پیچیدگی الگو بر هزینه تولید تأثیر می‌گذارد. طرح‌هایی که شامل الگوها و اشکال پیچیده‌تر هستند، به قالب‌های گسترده‌تری نیاز دارند که تولید آن‌ها می‌تواند پرهزینه‌تر باشد.
    • فرایند ساخت: ریخته‌گری مرطوب فرایندی پیچیده‌تر و زمان‌برتر است که باعث می‌شود هزینه بیشتری نسبت به فرایند ریخته‌گری خشک داشته باشد.
    • هزینه‌های حمل‌ونقل: هزینه‌های حمل‌ونقل می‌تواند هزینه نهایی بلوک‌ها را افزایش دهد، به خصوص اگر قرار باشد بلوک‌ها در فواصل طولانی حمل شوند.
    • مقدار: هرچه تعداد بلوک‌های خریداری شده بیشتر باشد، قیمت واحد پایین‌تر است؛ زیرا تولیدکننده می‌تواند از موضوعی به نام صرفه‌جویی در مقیاس بالا استفاده کند.
    بلوک نمادار
    قیمت این محصولات کمی بالا است

    حرف آخر

    بلوک‌های سیمانی فاست یا نمادار یک انتخاب عالی برای افرادی به شمار می‌‌آیند که به دنبال اضافه‌کردن جذابیتی منحصربه‌فرد به طرح‌های خود هستند. آنها بادوام، زیبا و همه کاره محسوب می‌شوند. درحالی‌که استفاده از این ماده دارای معایبی است، اما مزایای آن بیشتر به چشم می‌آيند.

    با انتخاب یک بلوک نمادار می‌توانید خیال کاملاً راحتی از ایجاد یک دیوار، گلخانه، باغ و … منحصربه‌فرد داشته باشید. امروزه این محصولات به راحتی در کشور خودمان نیز قابل خریداری هستند. شما می‌توانید این محصولات را از ردا صنعت، بزرگ‌ترین عرضه‌کننده انواع محصولات ساختمانی خریداری کنید. مفخریم شما عزیزان را در این رابطه به‌صورت کامل همراهی کنیم.

    تماس با ردا صنعت
    09121834995

    در صورت نیاز به مشاوره رایگان یا خرید با ردا صنعت تماس بگیرید.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    دیدگاه‌ خود را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    preloader