بلوک سبک

بلوک سبک؛ سبک، مقاوم و مقرون به صرفه!

  • برای  ساخت پروژه‌های مسکونی، لازم است.از مصالحی استفاده شود که بتوانند علاوه بر کاهش هزینه ساخت‌وساز نیازهای اصلی ساختمان را رفع کرده و امنیت جان ساکنان را نیز تأمین کنند؛.به همین دلیل اغلب از بلوک سبک استفاده می‌شود.که همه این ویژگی‌ها را با هم دارد‌؛ اما آیا شما می‌دانید.این مصالح چه هستند و کدام نیاز یک ساختمان را رفع می‌کنند؟.

    تماس با ردا صنعت
    09121834995

    در صورت نیاز به مشاوره رایگان یا خرید با ردا صنعت تماس بگیرید.

    از جمله ویژگی‌ این مصالح آن است.که تولید آن‌ها به روش خاصی انجام می‌شود.و این شیوه می‌تواند.در نتیجه نهایی تأثیر بسیار زیادی بر خواص آن داشته باشد. متخصصان سایت ردا صنعت می‌توانند.به شما کمک کنند.بسته به پروژه‌ای که در دست دارید بهترین گزینه و بلوک را برای تکمیل کار خود انتخاب و از آن استفاده کنید. ابتدا این مقاله را بخوانید.تا با این بلوک آشنا شوید.و سپس به این مجموعه مراجعه کنید.

    بلوک سبک
    بلوک سبک برای ساختمان مسکونی استفاده می‌شود

    منظور از بلوک سبک کدام مصالح است؟

    بلوک سبک در واقع مصالح ساختمانی بتنی هستند.که از سنگ‌دانه‌هایی با چگالی کم تولید می‌شوند. این بلوک‌ها ترکیبی نوآورانه از سیمان، ماسه، آب و سنگ‌دانه‌های خاک رس است.که در کوره‌ای دوار با دمای نزدیک به 1100 درجه سانتی‌گراد گرم می‌شود. ازآنجاکه روش پختن قالب‌ها به این شیوه است،.حجم آن‌ها افزایش‌یافته و بلوک‌های پیش ساخته‌ای به دست می‌آید.که کاربردهای بسیاری در ساختمان‌سازی دارد. این بلوک‌ها از نظر ظاهر دارای حفره‌ها و منافذ بسیاری هستند.که باعث برتری بر سایر بلوک‌های مشابه می‌شود.

    البته تنها این مصالح به شکل بلوک تولید نمی‌شود؛.بلکه می‌توان از آن‌ها به‌جای پانل دیوار، کاشی کف، کاشی روسازی و موارد دیگری نیز بهره برد‌. این مصالح به دلیل مقرون‌به‌صرفه بودن و سازگاری با محیط‌زیست و مزایای بسیار دیگری که دارد.توجه بسیاری از معماران را به خود جلب کرده است.

    بلوک سبک
    حتی برای دیوارکشی و پانل دیواری نیز کاربرد دارد

    بلوک سبک از چه موادی تشکیل می‌شود؟

    آیا می‌دانید چرا بلوک سبک بسیار در ساخت‌وساز کاربرد دارد؟.برای پاسخ به این پرسش باید بدانید این مصالح از چه مواد اولیه‌ای ساخته می‌شوند. به‌صورت کلی می‌توان این بلوک‌ها را از انواع سنگ‌دانه‌هایی که وزنی ندارند تولید کرد. این سنگ‌دانه‌ها می‌توانند.از مواد طبیعی مانند پوکه‌های آتشفشانی تولید شوند.یا از مواد خام طبیعی مانند خاک رس و تخته‌سنگی به دست آیند که حرارت دیده‌اند.

    گاه این محصول از ضایعات جانبی صنعتی مانند خاکستر بادی تشکیل می‌شود.و برخی موارد از محصولات جانبی فراوری شده ماند دال منبسط شده به دست می‌آید. ویژگی‌های این مصالح وابسته به مواد اولیه‌ای است.که در تولید بلوک از آن استفاده می‌شود‌. به‌عنوان‌مثال اگر نیاز به حجم زیادی از بلوک‌هایی دارید.که بتواند در مقابل حرارت مانند عایق عمل کند،.باید از سنگ‌دانه‌های بسیار سبک و ضعیف استفاده کنید.تا هم هزینه کمتری بپردازید.و هم مقاومت بیشتری به دست آورید.

    بلوک سبک
    نصب این بلوک‌ها بسیار آسان است

    با کاربردهای این بلوک آشنا شوید

    از بلوک سبک می‌توان در مکان‌های زیادی استفاده کرد؛.اما باید محل مورداستفاده نیاز به بلوکی داشته باشد.که از نظر وزن مانند بلوک معمولی باشد.و از نظر مقاومت با بتن برابری کند. به‌صورت کلی از این بلوک در ساخت منازل بیشترین استفاده به عمل می‌آید. به‌این‌ترتیب علاوه بر اینکه ساختمان مزایای بسیار زیادی خواهد داشت،.هزینه کمتری نیز در ساخت آن پرداخت می‌شود. البته برای سازه‌های دیگر نیز می‌توان متناسب با نیازی که دارید از این بلوک‌ها استفاده کنید.

    مزایای بلوک سبک

    بلوک سبک تنها به دلیل وزن کمی که دارد موردتوجه مهندسان و طراحان قرار نمی‌گیرد؛.بلکه مزایای بسیار زیاد دیگری نیز دارد که در ادامه به ذکر آن‌ها خواهیم پرداخت. به‌عنوان‌مثال می‌توان گفت این بلوک‌ها باعث می‌شوند.تا از میزان بار ساختمان کاسته شده و در نتیجه در فونداسیون و آرماتورها بتوان صرفه‌جویی کرد.

    از مزایای دیگر این مصالح می‌توان به این اشاره کرد.که بلوک‌های سبک در مقابل حرارت استقامت بسیار بالایی دارند.و می‌توانند در مقابل حریق نیز مقاومت کنند. در ساخت آن‌ها دیگر نیاز به استفاده از قالب و تکیه‌گاه نیست.و در ضمن اگر با کمک این بلوک‌ها واحد پیش‌ساخته تولید کنید.حمل‌ونقل نیز بسیار آسان خواهد بود‌. در ضمن باید بدانید.که این مصالح به دلیل متخلخل بودن می‌توانند.عایق صوتی خوبی هم باشند.

    همان‌طور که بارها گفتیم این بلوک مانند نامش بسیار سبک است؛.اما نکته اینجا است که میزان سبک بودن این مصالح می‌تواند.در خواص آن تفاوت زیادی داشته باشد. این ویژگی‌‌ها شامل استحکام کششی و مقاومت برشی می‌شود. هرچه بلوک سبک‌تر باشد.نسبت به بلوک‌های معمولی سختی کمتری دارد.

    انواع بلوک سبک چه هستند؟

    بلوک سبک را می‌توان بسته به روشی که تولید می‌شود طبقه‌بندی کرد. به‌این‌ترتیب این مصالح به سه دسته تقسیم می‌شوند. بلوک‌هایی که در طبقه اول قرار می‌گیرند.به‌واسطه اینکه از سنگ‌دانه متخلخل تشکیل شده‌اند وزنی بسیار کم دارند.و به بتن سنگ‌دانه سبک معروف هستند‌.

    طبقه دوم که به بتن هوادهی شده موسوم است.بلوک‌هایی بوده که در حین ساخت حفره‌های بسیار بزرگ هوا در داخل ملات ایجاد می‌شود. بلوک‌های سلولی، فوم دار یا گازی از نام‌های دیگر این طبقه است. بتن‌های بدون سنگ‌دانه گروه سوم هستند.که در آن سنگ‌دانه‌های ریز حذف شده.و به همین دلیل حفره‌های بینابینی در آن به وجود می‌آید. هر کدام از این دسته‌ها ویژگی‌های خاصی دارند.و متناسب با همین خواص باید از آن‌ها استفاده کنید.

    بلوک سبک
    حمل‌ونقل آن بسیار آسان است

    سخن آخر

    برای اینکه بتوانید ساختمانی امن داشته باشید،.لازم است هنگام ساخت آن از مصالحی استفاده کنید.که ویژگی‌های بسیاری داشته باشند. همه مصالح ساختمانی نمی‌توانند.امنیت شما را در برابر حریق، آلودگی صوتی، هدررفت انرژی و گاه حتی زلزله حفظ کنند.

    بلوک سبک به دلیل روش تولید و مواد اولیه تشکیل‌دهنده‌ای که دارد.می‌تواند هم در برابر گرما مقاومت کند و هم این ویژگی را دارد.که بار ساختمان را کاهش داده و در نتیجه از ساختمان در برابر خرابی‌های بسیار زیاد زلزله مراقبت کند. همه این ویژگی‌ها را تنها زمانی می‌توانید.به دست آورید که مطمئن باشید.تمام نکات در تهیه آن رعایت شده باشد. اگر هنوز در پی خرید این مصالح هستید،.تنها باید به سایت ردا صنعت مراجعه کنید.

    تماس با ردا صنعت
    09121834995

    در صورت نیاز به مشاوره رایگان یا خرید با ردا صنعت تماس بگیرید.

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    دیدگاه‌ خود را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    preloader