پروفیل آلومینیوم

با پروفیل آلومینیوم بیشتر آشنا شوید

  • آلومینیوم به دلیل داشتن خواص مختلف،.همواره در صنایع متنوعی مورد استفاده قرار گرفته است. یکی از مهم‌ترین محصولات جانبی ساخته شده. به‌وسیله این ماده پروفیل آلومینیوم است. پروفیل‌های آلومینیومی در ساختارهای امروزی نقش مهمی را ایفا می‌کنند. و می‌توان از آن‌ها در محیط‌های مختلفی بهره برد. فقط لازم است به درب‌ و پنجره‌های موجود در اماکن مختلف نگاهی بیندازید. تا با طیف عظیمی از پروفیل‌های مذکور روبه‌رو شوید.

    تماس با ردا صنعت
    09121834995

    در صورت نیاز به مشاوره رایگان یا خرید با ردا صنعت تماس بگیرید.

    این محصولات حتی در ساخت وسایل روزمره نیز به کار می‌روند. همین امر بحث شناخت پروفیل‌های آلومینیومی را به یک بحث کاملا‌ً جدی تبدیل کرده است. استفاده از پروفیل‌های آلومینیومی در صنایع مختلفی به دلیل قیمت مناسب و همچنین انعطاف بالا در طراحی مورد توجه قرار گرفته است. با ما همراه باشید. تا شما کاربران عزیز را با کلیه مباحث مربوط به این محصولات بی‌نظیر بیشتر آشنا کنیم.

    پروفیل آلومینیوم
    این پروفیل‌ها طرح جالبی دارند

    پروفیل های آلومینیوم چه محصولی هستند؟

    به‌طورکلی پروفیل به معنای یک سری مقطع با طول بلند است. که به کمک متریال‌های مختلفی همچون فولاد یا آلومینیوم ساخته می‌شود. شایان‌ذکر است. علاوه بر پروفیل آلومینیوم پروفیل‌های دیگری همچون پروفیل‌های فولادی نیز به فروش می‌رسند؛. بنابراین نباید تصور کرد که تنها پروفیل موجود در بازار، پروفیل‌های آلومینیومی هستند.

    این محصولات در طرح‌ها و ابعاد متنوعی در اختیار کاربران قرار می‌گیرند. و کاربران هیچ‌گونه محدودیت خاصی در این زمینه ندارند. این پروفیل‌ها در مقایسه با پروفیل‌های فولادی دارای وزن کمتری هستند. و به همین دلیل خیلی راحت می‌‌توان آن‌ها را جابه‌جا کرد. جالب آن است. که این پروفیل‌ها امروزه حتی بیشتر از پروفیل‌های فولادی در صنایعی همچون ساختمان‌سازی مورد استفاده قرار می‌‌گیرند.

    تاریخ استفاده از این پروفیل‌ها به اوایل دهه پنجاه میلادی و با رونق بسیار بالای ساختمان‌سازی در کشورهای غربی برمی‌گردد. پس از چندین سال،. این محصولات به کشور ما نیز وارد شدند. و امروزه به‌وفور می‌توان آن‌ها را در صنایع متنوع به‌خصوص صنعت ساختمان‌سازی به کار برد.

    پروفیل آلومینیوم
    پروفیل‌های آلومینیومی در ضخامت‌های مختلفی ساخته می‌شود

    مهم‌ترین ویژگی‌های پروفیل آلومینیوم

    همان‌طور که گفته شد،. وجود برخی از ویژگی‌های خاص در پروفیل آلومینیوم موجب شده است. تا کاربران بسیار زیادی در سراسر جهان نسبت به استفاده از آن علاقه‌مند شوند. از جمله مهم‌‌ترین ویژگی‌های این نوع محصولات می‌توان. به نرمی بالا در عین استقامت مناسب اشاره کرد. در واقع شما می‌توانید. این محصولات را در اشکال مختلفی تهیه کنید. و به‌صورت هم‌زمان خیالتان از بابت استحکام مناسب آن‌ها کاملاً راحت باشد.

    ویژگی‌ دیگری که در این زمینه باید به آن اشاره کرد،.عدم واکنش‌پذیری با هوا و رطوبت است. شاید بپرسید که این ویژگی‌ دقیقاً چه خاصیتی دارد. و چرا باید به آن توجه کرد؟ در پاسخ به این پرسش می‌توانیم. بگوییم. که این ویژگی‌ مانع از ایجاد هرگونه زنگ‌خوردگی و فرسودگی ناشی از آن می‌شود. که واقعاً یک گزینه بسیار مهم است.

    شایان‌ذکر است. که این پروفیل‌ها قابلیت تبادل گرمایی دارند. این ویژگی‌ موجب می‌شود تا بتوانید در میزان هدررفت گرما به شکل بسیار مناسبی صرفه‌جویی داشته باشید. به طبع این موضوع نیز منجر به کاهش هزینه‌های کلی مربوط به انرژی در ساختمان مدنظر خواهد شد. پروفیل‌های مذکور قابلیت رنگ‌پذیر بسیار مناسبی نیز دارند. و به همین دلیل در هر محیطی با هر نوع طراحی خاصی می‌‌توان به‌راحتی از آن‌ها استفاده کرد.

    پروفیل آلومینیوم
    این پروفیل‌ها را می‌توان به‌راحتی نصب کرد
    مدل‌های مختلف پروفیل های آلومینیومی

    پروفیل آلومینیوم مانند بسیاری از محصولات ساختمانی در مدل‌های مختلفی به فروش می‌رسد. از جمله مهم‌ترین مدل‌های این محصول می‌توان.به گزینه‌هایی همچون پروفیل‌های ترمال‌بریک و همچنین پروفیل‌های ساده اشاره کرد. پروفیل‌های ساده معمولاً خود به دو دسته مختلف تقسیم‌بندی می‌شوند. این تقسیم‌بندی بر طبق مقطع آن‌ها صورت می‌پذیرد.

    پروفیل‌های آلومینیومی ترمال‌بریک همان پروفیل‌هایی به شمار می‌آيند.که با کمک آن‌ها می‌توان به‌خوبی از مصرف انرژی به شکل نامناسب جلوگیری کرد. درون این پروفیل‌ها یک عایق حرارتی خاص مورد استفاده قرار می‌گیرد. که فضای حد فاصل بخش درونی و بیرونی پنجره را می‌پوشاند. جنس این عایق حرارتی به طور معمول از ماده ویژه‌ای به نام پلی‌آمید است. در واقع مهم‌ترین تفاوت بین پروفیل آلومینیوم ساده و ترمال‌بریک، وجود همین بخش محسوب می‌شود.

    شایان‌ذکر است هم مدل ترمال‌بریک و هم مدل ساده دارای توانایی مقاومت در برابر کاهش یا افزایش دما به شکل بیش از حد هستند. به‌عنوان‌مثال، انواع مرغوب این پروفیل‌ها می‌توانند به‌سادگی دمایی بین منفی پنجاه درجه الی دویست و بیست درجه سانتی‌گراد را تحمل کنند.

    مهم‌ترین کاربردهای این محصولات

    اگر خاطرتان باشد گفتیم که از پروفیل آلومینیوم به‌وفور در صنایع ساختمان‌سازی استفاده می‌شود،.اما این صنعت تنها مورد به‌کارگیری چنین محصولاتی به شمار نمی‌آيد. امروزه حتی در صنایع کشاورزی نیز می‌توان.به‌راحتی از این محصولات جهت ساخت انواع ابزارآلات و محوطه‌های خاص کمک گرفت. در ساخت برخی از ماشین‌آلات نیز نوع خاصی از پروفیل‌های آلومینیومی به کار می‌رود.که دارای مقاومت بیشتری نسبت به پروفیل‌های ساده هستند. یکی از جالب‌ترین کاربردهای این محصولات را می‌توان تولید انواع قوطی کنسرو دانست.

    در واقع بخش عظیمی از کل تولیدات پروفیل‌های آلومینیومی در کارخانه‌های ساخت انواع محصولات کنسروی مورد استفاده قرار می‌گیرد. کاربرد دیگری که در این زمینه می‌توان به آن اشاره کرد، ساخت دکل‌های برق است. دکل‌هایی که با استفاده از پروفیل‌های آلومینیومی ساخته می‌شوند.دارای استحکام بسیار مناسبی هستند.و به دلیل خاصیت کلی این نوع پروفیل‌ها به‌هیچ‌وجه دچار زنگ‌زدگی و فرسودگی نخواهند شد؛.به همین دلیل امروزه اکثر کشورها به‌جای استفاده از دکل‌های فلزی و یا چوبی قدیمی،.به سراغ بهره‌گیری از این نوع پروفیل‌های بی‌نظیر رفته‌اند. البته باتوجه‌به ویژگی‌های گفته شده این موضوع واقعاً جای تعجب ندارد.

    پروفیل آلومینیوم
    پروفیل‌های آلومینیومی ترمال‌بریک عایق گرما هستند

    سخن پایانی

    پروفیل‌ها یک نوع مقطع فلزی خاص هستند.که با استفاده از متریال‌های مختلفی همچون فلز و یا آلومینیوم ساخته می‌شوند. امروزه استفاده از پروفیل‌های ساخته شده از آلومینیوم به دلیل ویژگی‌های بسیار مناسب این محصولات رشد چشمگیری داشته است.

    پروفیل آلومینیوم در انواع مختلفی از جمله مدل ساده و مدل ترمال‌بریک تولید می‌شود. مدل ترمال‌بریک به‌راحتی می‌‌تواند.موجب کاهش میزان مصرف انرژی در محل مدنظر شود. در صورت نیاز به تهیه این محصولات می‌توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید.تا شما عزیزان را در این زمینه یاری کنند. ردا صنعت ارائه‌دهنده برترین پروفیل‌های ساخته شده از آلومینیوم در ایران است.

    تماس با ردا صنعت
    09121834995

    در صورت نیاز به مشاوره رایگان یا خرید با ردا صنعت تماس بگیرید.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    دیدگاه‌ خود را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *