همه چیز درباره تعمیر کار آسانسور

  • تعمیر کار آسانسور یکی از مشاغل بسیار مهم و ضروری است که امروزه بسیار مورد توجه قرار می‎گیرد. وجود ساختمان‌ها بلند در شهرها و الزام به استفاده از آسانسور باعث شده است که نیاز به تعمیر و سرویس این دستگاه‏ها وجود داشته باشد.

    از این رو، نیاز است تا تعمیر کار یا تکنسین آسانسور را بشناسیم و به درستی یکی از آن‏ها را انتخاب کنیم. در این مقاله با تعمیرکار آسانسور آشنا خواهیم شد و وظایف آن را بررسی می‌کنیم تا شما بتوانید به راحتی یک تعمیرکار آسانسور ماهر را برای آسانسور منزل یا محل کار خود استخدام کنید.

    تعمیرکردن حرفه‌ای آساسنور تخصص هر کسی نیست چرا که آساسنور یکی از لوازم‌های مصرفی مهم در ساخت و ساز به حساب می‌آید.
    تعمیر کار آسانسور در حال تعمیر کابین آسانسور

    با تعمیرکار آسانسور بیشتر آشنا شویم

    یک تعمیر کار آسانسور که به او تکنسین یا مکانیک آسانسور نیز گفته می‌شود، فردی بوده که بر تمامی فرآیندهای نصب، نگهداری و تعمیر انواع آسانسور، پله برقی و نوار نقاله مسلط است. همچنین او می‌تواند آسانسورهای قدیمی را به روز کند و درباره تمامی سیستم‌های آسانسور و قطعات آن اطلاعات لازم را دارد‌. تعمیرکار تصمیم می‌گیرد که ‌کدام قطعات قابل تعمیر و کدام یک نیاز به تعویض دارند؛ از این رو، انتخاب یک تعمیرکار آسانسور ماهر باعث صرفه‌جویی در هزینه‌ها می‌شود.

    همچنین تعمیر‌کار از تمامی مراحل نصب آسانسور نیز آگاه است و گاهی این کار را نیز انجام می‌دهد‌.‌ با این حال، همیشه تعمیر و نگهداری آسانسور بسیار مهم‌تر و مشکل‌تر از نصب آن بوده؛ از این رو، نیاز است تا یک تعمیر کار ماهر برای این کار انتخاب شود.

    وظایف تعمیرکاران آسانسور

    همیشه وظایف تعمیر کار آسانسور در کنار ویژگی‌هایی که باید داشته باشد، مورد توجه قرار می‌گیرد. همان ‌طور که می‌دانید، فناوری به طور روزانه پیشرفت می‌کند و قطعات جدیدی برای ماشین‌آلات مکانیکی مانند آسانسور تولید می‌شوند. از این رو، نیاز است تا یک تعمیر کار به روز بوده و از تمامی این پیشرفت‌ها آگاه باشد و آن‌ها را به کار گیرد. در اینجا تعدادی از وظایف مهم مربوط به تعمیرکار آسانسور را بیان ‌می‌کنیم تا با آن‌ها بیشتر آشنا شوید.

    • نظارت بر نصب آسانسور و چک کردن قطعات اولیه
    • توانایی تشخیص قطعه قابل تعویض و تعمیر از یکدیگر
    • تعمیر یا تعویض قطعات و وسایل مهم فرسوده در آسانسور
    • نصب قطعات جدید به همراه آزمایش کردن آن‌ها
    • نظارت بر موتور، چرخ دنده‌ها، طناب آسانسور و ترمزها‌
    • تمیز کردن و پاک کردن قطعات سیستم
    • نوشتن یک لیست کنترل درباره فعالیت‌های انجام شده برای هر آسانسور
    • چک کردن نکات امنیتی و مهم
    • بررسی سیستم برقی آسانسور
    • تهیه و نصب هر گونه قطعه مورد نیاز

    تمامی این موارد وظایف یک تعمیر کار آسانسور است که باید آن‌ها را به نحو احسن انجام دهد. با این حال، گاهی ممکن است بر اساس نوع آسانسور این وظایف نیز تخصصی شوند. به عنوان مثال، ممکن است وظایف تعمیرکار آسانسور کارگاهی کمی متفاوت از آسانسورهای تجاری باشد؛ از این رو، نیاز است تا برای هر آسانسور با توجه به نوع آن یک تعمیرکار مناسب انتخاب کنیم‌.‌

    در هنگام تعمیر آساسنور باید نکات ایمنی همچون استفاده از لوازم مثل و کلاه و دستکش را به همراه داشته باشد و با دقت بالایی آسانسور را تعمیر کند.
    تعمیرکار آسانسور باید نکات ایمنی را رعایت کند

    ویژگی‌های یک تعمیرکار آسانسور خوب

    برای این که بتوانیم یک تعمیر کار آسانسور خوب را استخدام کنیم، نیاز است تا ویژگی‌های او را بدانیم و بر این اساس استخدام را انجام دهیم. اولین ویژگی که برای یک تعمیر کار در نظر گرفته می‌شود، تجربه و اطلاعات بالای او در زمینه آسانسور است.

    این فرد باید بتواند به راحتی انواع سیستم آسانسور را تعمیر ‌کند و با تمامی قطعات قدیمی و جدید آشنا باشد. بعد از آن به مسئولیت‌پذیری یک تعمیرکار نیز باید دقت شود. یک تعمیرکار آسانسور خوب باید در هر ساعت از شبانه روز در دسترس باشد. این موضوع بسیار مهم بوده؛ زیرا ممکن است به دلیل خرابی، ساکنین در آسانسور گیر کرده باشند یا این که حادثه‌ای ایجاد شود. بنابراین، شماره تلفن او باید در کابین آسانسور درج شود تا بتوان با وی تماس گرفت.

    همچنین تعمیر کار آسانسور باید در شرایط بحرانی بتواند استرس و نگرانی را از خود دور کند و به راحتی وظایف خود را انجام دهد. تعمیرکار موظف است در روزهای معین برای بازدید دوره‌ای آسانسور نیز مراجعه کند؛ زیرا این کار یکی از مهم‌ترین مواردی است که باید در نظر گرفته شود و باعث افزایش امنیت می‌شود‌.

    رعایت موارد ایمنی نیز برای یک تعمیرکار بسیار اساسی است. او می‌تواند در معرض خطراتی مانند برق گرفتگی، سقوط از ارتفاع و نقص عضو شود؛ از این رو، نیاز است تا ایمنی را رعایت‌ کند و کفش و لباس کار مناسب بپوشد. همچنین در صورت بودن در ارتفاع باید از طناب‌های ایمنی مناسب مخصوص این کار استفاده‌ کند‌.

    در هنگام نصب آسانسور مامور نصب، برگه‌ای را روی بدنه‌ی آسانسور می‌چسباند که تایم بازدید کارشناسان آسانسور روی برگه قید شده است و کسانی که آسانسور را خریداری کرده‌اند باید توجه داشته باشند و پیگیری نمایند.
    تعمیرکار آسانسور باید بازدید دوره‎ای از آسانسور را انجام ‎دهد

    چطور تعمیرکار آسانسور را استخدام کنیم؟

    معمولاً شرکت‌های ارائه‌دهنده، نصب و راه‌اندازی آسانسور موظف هستند بعد از این که خدمات خود را درباره نصب به پایان رساندند، یک تعمیر کار آسانسور مجاز را نیز معرفی کنند. این فرد بازدیدهای دوره‌ای را انجام می‌دهد و جزء خدمات پس از فروش شرکت ارائه‌دهنده محسوب می‌شود‌. با این حال، شما می‌توانید تعمیرکار را به صورت مستقل نیز استخدام کنید‌. برای این کار می‌توانید از ردا صنعت کمک بگیرید.

    این شرکت یک پلتفرم بزرگ درباره فرآیندهای صنعت سازه است و می‌تواند علاوه بر دادن مشاوره در این زمینه، یک تعمیر کار آسانسور عالی را نیز به شما معرفی‌ کند. شما می‌توانید از طریق وب سایت این شرکت ارتباط خود را با آن‌ها برقرار کنید.

    برای تعمیر کردن آسانسور به دنبال فردی باشید که متخصص و کارشناس باشد چرا که آسانسور یکی از وسایل‌های ضروری و پرمصرف یک آپارتمان به حساب می‌آید و ممکن است در صورت بی‌توجهی به آن عواقب بدی داشته باشد.
    تعمیرکار آسانسور باید به تمامی اجزا مسلط باشد

    کلام آخر

    تعمیر کار آسانسور حرفه‏ای بسیار مهم و تأثیر گذار است و اگر در منزل یا محل کار خود از آسانسور استفاده می‎کنید، نیاز است تا با این حرفه و استخدام وی آشنا باشید. مهارت بالای تعمیرکار علاوه بر بالا بردن ایمنی افراد استفاده‌کننده از آسانسور باعث صرفه‌جویی در هزینه نیز می‌شود؛ چراکه در تشخیص قطعات قابل تعمیر و تعویضی اطلاعات کاملی دارد. اگر سؤالات بیشتری در این زمینه دارید، می‏توانید آن‎ها را با شرکت ردا صنعت در میان بگذارید و اطلاعات کاملی را در این باره از آن‎ها دریافت کنید.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    دیدگاه‌ خود را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *