ردا صنعت

پکیج تزریق آنتک چیست و چه کاربردهایی دارد؟

  • در این مقاله قصد داریم به طور کامل درمورد پکیج تزریق انتک صحبت کنیم. پکیج مخصوص تزریق انتک یا همان پمپ مخصوص تزریق آنتک به‌قول‌معروف می‌تواند خیلی کارراه‌انداز باشد. اما به‌شرط آن که اول‌ازهمه بدانید آن چیست و چه کاربردهایی دارد و دقیقاً چطور کار می‌کند. در این مقاله به تمام این موضوعات درباره پمپ تزریق انتک توضیح خواهیم داد. طراحی و ساخت، دریافت قیمت پکیج تزریق آنتک

    پکیج تزریق انتک
    تزریق‌کننده انتک چیست؟

    پکیج تزریق انتک چیست

    پکیج تزریق انتک که یک پمپ جابه‌جایی مثبت است، برای تزریق یک ماده شیمیایی یا ماده دیگر به جریان آب، گاز یا بخار طراحی شده است. پمپ‌های دوز که معمولاً کوچک هستند، دبی بسیار دقیقی را برای حداکثر کنترل ارائه می‌دهند. آنها قسمت مرکزی یک سامانه دوز یکپارچه محسوب می‌شوند که به‌منظور پراکندگی خودکار مواد شیمیایی ساخته شده‌اند. این تعریف دوز برای طیف گسترده‌ای از کاربردها در صنایع، از تصفیه فاضلاب تا فرآوری مواد غذایی، اعمال می‌شود. طراحی و ساخت، دریافت قیمت پکیج تزریق آنتک

    نمونه‌هایی از کاربردهای پمپ دوز

    علاوه بر تصفیه آب و صنایع غذایی، پکیج تزریق انتک که به پمپ‌های اندازه‌گیری شیمیایی نیز معروف هستند در کارخانه‌های صنعتی، کشاورزی، تأسیسات تولیدی، آزمایشگاه‌های پزشکی و عملیات معدنی استفاده می‌شود. طراحی و ساخت، دریافت قیمت پکیج تزریق آنتک

    پمپ خوراک شیمیایی ممکن است برای اضافه‌کردن یک ماده شیمیایی سوزاننده یا اسید به مخزن ذخیره آب برای خنثی‌کردن PH استفاده شود. همچنین می‌توان از آن به‌عنوان پمپ کلر برای ازبین‌بردن باکتری‌ها استفاده کرد. یک پمپ دوز شیمیایی برای کار در موقعیت‌های چالش‌برانگیز مانند دمای بالا و محیط‌های پرفشار طراحی شده است.

    پکیج تزریق انتک
    پمپ‌های انتک چطور کار می‌کند؟

    پمپ دوز چگونه کار می‌کند

    یک پمپ دوز مقدار اندازه‌گیری شده مایع را به داخل محفظه خود می‌کشد و ماده شیمیایی را به مخزن یا لوله‌ای که حاوی مایعی است که دوز می‌شود تزریق می‌کند. پکیج تزریق انتک توسط یک موتور الکتریکی یا یک محرک هوا تغذیه می‌شود و دارای یک کنترل‌کننده است که پمپ را روشن و خاموش می‌کند و نرخ جریان را مدیریت می‌کند. البته برخی از مدل‌ها شامل سیستم‌های کنترل پیچیده‌تری هستند.

    بخش‌هایی از یک سیستم دوز شیمیایی

    اجزای اصلی یک پکیج تزریق انتک عبارت‌اند از:

    • ظرف یا مخزن شیمیایی – محصول موردنظر را نگه می‌دارد.
    • پمپ – در مواد و اندازه متفاوت است. شامل ورودی، خط مکش و خط دوز است.
    • انژکتور – شیر یک‌طرفه که در آن ماده شیمیایی به محصول تزریق می‌شود. بر فشار در لوله غلبه می‌کند و اجازه می‌دهد تا مواد شیمیایی وارد جریان مایع شوند.
    • دریچه پا – شیر یک‌طرفه متصل به خط مکش. در درام محصول قرار می‌گیرد و پمپ را آماده نگه می‌دارد.
    • خط دوز – لوله سفت‌وسخت یا شیلنگ تقویت شده. می‌تواند PE، PVC یا فولاد ضدزنگ برای استفاده در فشار بالا باشد.
    • سیستم کنترل – دقت را تضمین می‌کند. در زمان‌های خاص روشن و خاموش می‌شود. می‌تواند یک سوئیچ جریان یا تایمر ساده، تا یک سیستم کنترل مرکزی SCADA برای سنسورهای مختلف، و قابلیت ادغام در یک سیستم بزرگ‌تر باشد.
    فروشگاه اینترنتی ردا صنعت
    انواع پمپ دوزینگ

    عملکرد یک پمپ دوز

    پمپ حجم ثابتی از یک ماده شیمیایی را به داخل محفظه می‌کشد و سپس آن را به یک لوله یا یک مخزن که ممکن است حاوی آب یا مایعی باشد تزریق می‌کند. پمپ توسط یک محرک هوا یا یک موتور الکتریکی هدایت می‌شود. موتور الکتریکی دارای یک کنترلر است که به روشن یا خاموش‌کردن پمپ و همچنین مدیریت سرعت جریان کمک می‌کند. طراحی و ساخت، دریافت قیمت پکیج تزریق آنتک

    انواع پکیج تزریق انتک مورداستفاده در صنایع

    مانند هر پمپ صنعتی دیگر، این دوزینگ‌پمپ‌ها بر اساس هدف و عملکرد معمولی آنها متمایز می‌شوند. آنها برای دوز کردن مواد شیمیایی مختلف در فشارهای مختلف طراحی شده‌اند. در زیر سه نوع مهم پکیج تزریق انتک بر اساس هدف و عملکرد آنها آورده شده است.

    پمپ‌های دیافراگمی

    این پمپ‌ها از مکانیزم دیافراگمی استفاده می‌کنند و به همین دلیل به آنها پمپ‌های دیافراگمی می‌گویند. دو نوع پمپ دیافراگمی وجود دارد: پمپ تزریق ثابت و پمپ تزریق پالسی. هر دوی این پمپ‌ها از مکانیزم دیافراگمی استفاده می‌کنند. پمپ‌های تزریق ثابت دیافراگمی دارای سوپاپ و پیستون در خروجی و ورودی هستند. طراحی و ساخت، دریافت قیمت پکیج تزریق آنتک

    پیستون می‌تواند محفظه را با بیرون کشیدن یا داخل شدن خالی و پر کند. زمانی که پیستون به داخل کشیده می‌شود، محفظه پر می‌شود. یک ماده شیمیایی در دوز مشخص و با سرعت از پیش تعریف شده تزریق می‌شود. از سوی دیگر، پمپ تزریق آنتک پالس دیافراگمی مجهز به یک سیم‌پیچ برقی هستند که مواد شیمیایی را در پالس‌ها تزریق می‌کند. این پمپ‌ها طراحی ساده و ارزانی دارند.

    پمپ‌های لوبی

    این پمپ‌ها دارای پروانه‌های چرخ‌دنده مشبک هستند. آنها حجم پیشوندی از مواد شیمیایی را از طریق این پروانه‌ها ارسال می‌کنند. پمپ‌های لوبی برای سیالاتی با ویسکوزیته بالا مناسب هستند. این پمپ‌ها برای دبی کم طراحی نشده‌اند.

    پمپ‌های پریستالتیک

    از بین تمام پمپ‌های مذکور در این لیست، این دوز دقیق‌ترین پمپ‌هایی هستند که امروزه مورداستفاده قرار می‌گیرند. آنها دارای لوله‌های خمیده انعطاف‌پذیر هستند که به مایعات اجازه عبور می‌دهد. یک غلتک در پمپ به کنترل جریان سیال کمک می‌کند.

    فروشگاه اینترنتی ردا صنعت
    کاربردهای پمپ‌های دوز

    نگاهی به کاربردهای مختلف پمپ‌های دوز

    این پمپ‌ها در انواع کاربردهای صنعتی، تجاری، شهری و دریایی مورداستفاده قرار می‌گیرند. آنها برای کاربردهای تصفیه آب در صنایع زیر استفاده می‌شوند:

    • کشاورزی
    • مزارع لبنیات
    • باغبانی
    • آبجوسازی‌ها
    • تولید برق
    • نفت و گاز

    پس از درک کارکرد و اهمیت پمپ‌های دوز، ممکن است اهمیت منبع‌یابی از یک تأمین‌کننده قابل‌اعتماد را درک کرده باشید. Cannon Water Technology, Inc. یکی از ارائه‌دهندگان پیشرو پمپ‌های دوز مانند پمپ‌های دیافراگمی و پریستالتیک برندهای پیشرو در صنعت است.

    پکیج تزریق انتک دارای مکانیسمی هستند که با مدل‌های ثابت و مدل‌های قابل تنظیم و فناوری اندازه‌گیری بادقت بالا، راه‌حل مناسبی را برای فرایندهای شما ارائه می‌دهند. راه‌حل‌های حرفه‌ای برای فرایندهای پیچیده شما با مدل‌هایی که مخصوص کاربردهای استاندارد مانند استخرهای شنا، برج‌های خنک‌کننده، آب آشامیدنی و فاضلاب طراحی شده‌اند، ارائه می‌دهد.

    با مدل‌های دارای زیرساخت ارتباطی، اندازه‌گیری‌های شما یا سایر شرایط مرتبط دستگاه شما در تمامی فرایندهای صنعتی با پروتکل‌های ارتباطی جهانی گنجانده شده است. راه‌حل‌های فرایندی را ارائه می‌دهد که می‌توانند از راه دور نظارت و مدیریت شوند.

    جمع‌بندی و کلام آخر در مورد پکیج تزریق انتک

    در این مقاله به طور اختصاصی درمورد پکیج تزریق انتک صحبت کردیم. متوجه شدیم که یک پمپ مخصوص تزریق آنتک دقیقاً چیست و چه کاربردهایی دارد. بهتر است که بخش‌های تخصصی و فنی آن را به‌خوبی بشناسید و بعد برای تهیه آن اقدام کنید. اگر قصد خرید این پمپ‌ها را دارید، به سرفصل‌های این مقاله توجه ویژه کنید. با دانستن این نکات سرمایه شما به هدر نخواهد رفت و تمامی انتظاراتی که از این سیستم دارید نیز برطرف خواهد شد.

    تماس با ردا صنعت09121834995

    در صورت نیاز به مشاوره رایگان و یا خرید با ردا صنعت تماس بگیرید. 

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    1 دیدگاه دربارهٔ «پکیج تزریق آنتک چیست و چه کاربردهایی دارد؟»

    1. بازتاب: فولیک اسید (اسید فولیک) - ردا صنعت فروشگاه تجهیزات صنعت و ساختمان

    دیدگاه‌ خود را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    preloader