ورق گالوانیزه

ورق گالوانیزه

  • ورق گالوانیزه چیست؟

    یکی از محصولاتی که در صنایع فولادسازی بسیار مهم و پرکاربرد بوده و مقاومت زیادی در برابر تأثیرات منفی رطوبت آب، هوا و اکسیژن دارد.، ورق گالوانیزه نامیده می‌شود. این ورق‌های فولادی مقرون‌ به‌صرفه بوده و ماندگاری بالایی دارند، به همین علت در کلیه بخش‌های صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرند. صنعت فولادسازی ابعاد.گسترده‌ای داشته و در گسترش ساخت‌وساز،ایجاد سازه‌های مقاوم و تهیه تجهیزات کاربردی نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کند.

    تماس با ردا صنعت09121834995

    در صورت نیاز به مشاوره رایگان و یا خرید با ردا صنعت تماس بگیرید.

    ورق گالوانیزه

    ورق‌های فولادی و آهنی نازک پس از تولید و نازک‌سازی، طی فرآیندی تخصصی روی‌اندود(کاور) می‌شوند. این پروسه که با نام کوتینگ مشهور است،.باعث بالا رفتن قدرت مقاومت ورق‌ها شده و امکان استفاده از آن را در صنایع مختلف و کاربردهای.گوناگون ایجاد می‌کند. ورق‌های گالوانیزه خود بر پایه فلزی متنوعی ساخته می‌شوند.و از هر دو نوع فلز آهن و فولاد در ساختار خود به کار می‌برند. این ورق‌های روی‌اندود، از تولید اولیه استقامت بیشتری داشته و در کاربردهای سنگین قابل‌ استفاده‌اند.

    ورق گالوانیزه اولیه
    ورق گالوانیزه اولیه

    تنوع اوراق‌گالوانیزه

    ورق‌های گالوانیزه از جنس فولاد یا آهن بوده و کاربردهای مخصوص به خود را دارند. از این ورق‌ها در صنعت بهره برده و بنا بر میزان استحکام و مقاومت ایجادشده.در آن‌ها، مراحل تولید متفاوتی دارند. مهم‌ترین این اوراق گالوانیزه فولادی است که در انواع رنگی، معمولی.و سیاه تولید شده و جهت تولید از استانداردهای مخصوصی پیروی می‌کنند. همچنین کاربردها و خواص متفاوتی داشته و برحسب نوع استفاده، قابل انتخاب هستند.

    ورق گالوانیزه ساده
    ورق گالوانیزه ساده

    صنایع نیازمند ورق گالوانیزه

    اکثریت صنایع تولیدی از اوراق گالوانیزه استفاده کرده و این محصول دارای طیف متنوعی از کاربردهای صنعتی است. در تولید سقف‌های شیروانی اماکن مسکونی، اداری و تجاری، کابینت‌سازی، تولید مخازن نگه‌داری سیالات بالأخص آب، تولید لوله‌های صنعتی کوچک و بزرگ انتقال آب و سایر سیالات ممکنه، تولید بدنه اتومبیل‌ها در صنعت خودروسازی، صنایع حمل‌ونقل زمینی، ریلی، هوایی، کشاورزی، تولید تابلوهای راهنمایی و رانندگی، تولید تجهیزات متنوع در صنعت چیلر، خنک‌کننده‌ها و پاک‌سازی‌ کننده‌های هوای محیط، ساخت قفسه‌های فلزی، تولید بیلبوردها و تابلوهای مختلف تبلیغاتی و بدنه فلزی کاروان و … کاربرد دارد.

    لوله‌های گالوانیزه شده یا ورق گالوانیزه
    لوله‌های گالوانیزه شده یا ورق گالوانیزه

    ورق گالوانیزه رنگی

    برای افزایش استحکام و مقاومت اوراق گالوانیزه، اقدام به پوشش‌دهی رویه این محصولات با لایه‌های رنگی می‌کنند. برای رنگ‌آمیزی اوراق گالوانیزه‌ شده از فناوری الکترواستاتیک بهره برده شده و به سبب تنوع رنگی، جذابیت بیشتری در استفاده پیدا کرده‌اند. ورق‌های گالوانیزه رنگ‌شده، امکان هماهنگی رنگی با سایر تجهیزات را داشته و به‌ خصوص در صنعت ساخت‌وساز کاربرد فراوانی دارند. این محصول در قسمت‌هایی همچون سقف کاذب، شیروانی‌های ویلاها و ساختمان‌ها و ایجاد دیواره‌های کوچک فانتزی و کاذب بالکن و نمای داخلی سازه کاربرد دارند.

    ورق گالوانیزه آهنی رنگی
    ورق گالوانیزه آهنی رنگی

    شرکت ردا صنعت با بیش از نیم قرن تجربه عرصه تامین و تجهیز متریال‌های ساختمانی آماده همکاری و مشورت به صورت کاملا رایگان به شما مهندسین و مشتریان گرامی می‌باشد، در جهت خرید انواع ورق‌های گالوانیزه با بهترین قیمت و مرغوبت‌ترین کیفیت با کارشناسان فروش ما در ردا صنعت تماس حاصل فرمایید.

    نحوه تولید اوراق گالوانیزه رنگی

    برای تولید چنین اوراقی، در ابتدا کلاف‌ها را جهت تولید ورق گالوانیزه با قطری بسیار کم وارد دستگاه می‌کنند. کلیه ناخالصی‌ها، چربی‌ها و اضافات ورق گرفته ‌شده و توسط غلتک‌های برس‌کاری یکنواخت می‌شود. این رفت ‌و برگشت غلتکی آن‌قدر ادامه می‌یابد تا صافی موردنظر متخصصان ایجاد شده و به استانداردهای مصوب برسد. سپس با حجمی از آب شستشو داده‌ شده و در معرض هوای خشک و گرم قرار داده می‌شود.

    مرحله آماده‌سازی انجام‌ شده و از اینجا به بعد ورق‌های گالوانیزه مدرن و جدید امروزی، وارد مرحله رنگ‌آمیزی می‌شوند. گفتیم که برای رنگ‌آمیزی آن‌ها از فناوری الکترواستاتیک استفاده ‌شده و از رنگ‌های پایه پلیمری‌ای که به ‌صورت پودری شکل هستند،بهره برده می‌شود. این رنگ‌ها از سطوح بالا به پایین زده ‌شده و کلیه قسمت‌های ورق را در بر می‌گیرد.

    بعد از رنگ‌آمیزی ابتدایی، در کوره قرار گرفته و اصطلاحاً رنگ پخته و ثابت می‌گردد. درنهایت با سرد شدن اوراق گالوانیزه، غلتک‌های مخصوصی انواع رنگ از جنس‌های پلی‌استر، اپوکسی و پلی اورتان را به کلیه سطوح ورق مالیده و رنگ‌آمیزی نهایی می‌گردد.

    پروسه تولید ورق گالوانیزه رنگی
    پروسه تولید ورق گالوانیزه رنگی

    کاربرد اوراق رنگی گالوانیزه

    از آنجایی که ورق‌های گالوانیزه فولادی و آهنی مقاومت بالایی در برابر اکسیده شدن و زنگ زدن دارند، در مکان‌های حاوی باران و رطوبت بالای هوا پایدارترند. به‌عنوان‌ مثال مناطق جنوبی و شمالی کشور با هوایی مرطوب، به ‌سرعت موجب خوردگی فلزات می‌شود. با این‌ حال استفاده از ورق‌های رنگی گالوانیزه علاوه بر ایجاد زیبایی در ویلاها و سازه‌های مختلف، عمری طولانی و ماندگاری بالایی برای استفاده‌کنندگان به ارمغان می‌آورند.

    اجرای سقف شیروانی با ورق گالوانیزه
    اجرای سقف شیروانی با ورق گالوانیزه

    اوراق شیروانی به‌کاررفته در عملیات عمرانی و ساخت‌وساز، بهترین نوع از این مدل ورق بوده و بنا بر نمونه‌ها و الگوهای ایجادشده، قابل فرم‌دهی و شکل‌پذیری است. این میزان تنوع شکل بعد از اتمام مرحله رنگ‌آمیزی انجام ‌شده و با طرح‌های فرانسوی، ایتالیایی، سینوسی، کرکره‌ای، ذوزنقه‌ای و … قابل تهیه است.

    سنجش اوراق گالوانیزه باکیفیت

    از جمله ویژگی‌های مؤثر در مرغوبیت اوراق گالوانیزه، میزان روی‌اندودی آن‌ها است. از آنجا که روی به‌عنوان فلزی فداشونده در جذب با مولکول‌های هوا و آب اکسید می‌شود، مانع از ایجاد آسیب، خوردگی و زنگ‌زدگی فولاد و آهن می‌شود. همین میزان تراکم روی بر روی سطوح ورق، نشان‌دهنده کیفیت بالای آن بوده و در پروسه گالوانیزاسیون بسیار مهم است. فولاد و آهن پوشیده‌شده با روی، فلزی پایه با استحکام بالاتری خواهند بود و عمری طولانی‌تر در استفاده‌های صنعتی دارند. میزان چسبندگی، تراکم به‌کار رفته و اندازه دانه‌های روی به‌کاررفته در فرایند روی‌اندودی، موجب تاب‌آوری بیشتر ورق‌های گالوانیزه شده و در تهیه محصولاتی با استحکام و مقاومت بالاتر مؤثر است.

    همچنین پس از فرو رفتن ورق‌های فولادی داخل مواد مذاب، در صورتی‌ که دانه‌های روی ریزتر باشند، پروسه خنک‌سازی زودتر انجام می‌شود و یکنواختی مواد در کل ورق به ‌راحتی انجام می‌گیرد. تمامی این نکات برای افزایش مرغوبیت و بالا بردن درجات استانداردسازی اوراق مؤثر است.

    لوله‌های صنعتی با ورق گالوانیزه در حجم صنعتی
    لوله‌های صنعتی با ورق گالوانیزه در حجم صنعتی
    نتیجه‌گیری

    یکی از مهم‌ترین محصولات مورد استفاده در اکثریت صنایع کاربردی، اوراق گالوانیزه شده با فرآیند گالوانیزاسیون است. این محصول که با پایه فلزی آهن و فولاد تولید می‌شود، با استفاده از فلز روی پوشانیده شده و مانع از خوردگی، زنگ‌زدگی و ترکیب با مولکول‌های آب‌وهوا می‌گردد. همین نکته به افزایش کیفیت و بالا بردن کارایی ورق‌های گالوانیزه کمک کرده و از آن‌ها در مقابل رطوبت محافظت می‌کند.

    ورق‌های گالوانیزه در صنایعی همچون ساخت‌وساز و تولید شیروانی منازل، تولید لوله‌های صنعتی، صنایع خودروسازی و تولید بدنه اتومبیل، صنایع پاک‌سازی و تصفیه آب و بسیاری دیگر از تولیدات کاربرد داشته و کاربری فراوانی خواهند داشت.

    تماس با ردا صنعت09121834995

    در صورت نیاز به مشاوره رایگان و یا خرید با ردا صنعت تماس بگیرید.

    میلگرد آجدار آشنایی با انواع اتاق تمیز دی اتانول آمین دستور عمل استفاده از شیر چندراهه فیلتر شنی خاصیت کاربردی فیکس پوینت دنیایی رنگی‌تر با لیزر پروژکتور رینگ لایت؛ کاربردها و نکات خرید 

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۲ رای

    8 دیدگاه دربارهٔ «ورق گالوانیزه»

    1. انشالله شاهد روزی باشیم که چرخ صنعت کشوردر همه مشاغل رونق داشته باشه و بچرخه تا این همه شاهد تورم و بیکاری نباشیم خدا قوت

    2. بازتاب: تابلو برق - ردا صنعت فروشگاه تجهیزات صنعت و ساختمان -ساخت انواع تابلو برق

    3. بازتاب: میلگرد آجدار - ردا صنعت فروشگاه تجهیزات صنعت و ساختمان

    4. بازتاب: پروفیل صنعتی - ردا صنعت فروشگاه تجهیزات صنعت و ساختمان

    5. بازتاب: لوله و اتصالات تک لایه - ردا صنعت فروشگاه تجهیزات صنعت و ساختمان

    دیدگاه‌ خود را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    preloader