لوله داربست

کاربرد لوله داربست و هر آنچه که نمی‌دانستید

  • همه ما بارها داربست‌هایی را دیده‌ایم که برای پشتیبانی، خارج از سایت‌های در حال ساخت بنا شده‌اند. این داربست‌ها باعث سهولت کار برای کارگران می‌شود، به آن‌ها کمک می‌کند تا بتوانند از آن بالا رفته و به بخش‌های فوقانی سازه دسترسی داشته باشند. داربست‌ها از بخش‌های فلزی لوله مانندی تشکیل شده‌اند که به آن لوله داربست می‌گویند.کاربرد لوله داربست

    تماس با ردا صنعت
    09121834995

    در صورت نیاز به مشاوره رایگان یا خرید با ردا صنعت تماس بگیرید.

    این لوله‌ها دارای ابعاد، اندازه‌ها و ساختارهای متفاوتی هستند که متناسب با نیاز مشتری تولید می‌شوند. می‌توانید بسته به کاربری خاصی که مدنظرتان است ساخت این لوله‌ها را به متخصصان ردا صنعت بسپارید. متخصصان این مجموعه از طراحی تا تولید و اجرای پروژه در کنار شما هستند و تضمین می‌دهند که شما را به بهترین شکل ممکن به مقصد برسانند.

    کاربرد لوله داربست
    ضخامت این لوله‌ها متناسب نیاز مشتری است

    لوله داربست را  از زوایای مختلف بررسی کنیدکاربرد لوله داربست

    داربست، سازه‌هایی موقت هستند که برای مقاومت و به‌عنوان تکیه‌گاه برای سازه‌های در حال ساخت تولید می‌شوند. بخش‌های اصلی تشکیل‌دهنده این سازه، لوله داربست است که شامل بخش‌های افقی و عمودی است که بارها آن‌ها را دیده‌اید. این محصول از آلیاژهای مختلفی تولید می‌شود و چون محکم، ایمن و مقرون‌به‌صرفه است می‌تواند به بهترین شکل هم سازه را پشتیبانی کند و هم به کارگران امکان دسترسی به بخش‌های بیرونی و فوقانی ساختمان را بدهد.

    داربست‌ها از اجزای مختلفی تشکیل می‌شوند که هر کدام وظیفه خاصی را بر عهده دارد. به‌عنوان‌مثال، لوله داربست اصلی‌ترین بخش یک داربست است که شما آن را به‌صورت بخش‌های افقی و عمودی سازه می‌توانید مشاهده کنید. این بخش دارای ابعاد متفاوتی بوده و از متریال‌های مختلفی ساخته می‌شود. یکی از انواع آن استاندارد است که در زمین مستحکم شده و بخش عمودی سازه را تشکیل می‌دهد و نوع دیگر لجر است که بخش‌های افقی را می‌سازد‏‏.

    البته در کنار لوله داربست باید محصولات دیگری مانند کفشک‌های پایه و فلزی، کاور، مغزی یا تخته داربست تهیه کنید تا بتوانید سازه خود را مستحکم کرده و امنیت کارگران و ساختمان در حال ساخت یا تعمیر را تضمین کنید.

    این لوله‌ها چگونه ساخته می‌شوند کاربرد لوله داربست

    جنس لوله داربست اغلب از فولاد و آلومینیوم است. فولادی‌ها بااین‌حال که سنگین‌تر هستند؛ اما در مقابل از قدرت بیشتری برخوردارند. آلومینیومی‌ها سبک‌تر بوده و مقاومت کمتری در مقابل وزن و فشار دارند. گاهی این محصول از جنس کامپوزیت ساخته می‌شود.کاربرد لوله داربست

    البته این لوله‌ها گران هستند و به همین دلیل به‌اندازه لوله فولادی مورداستفاده قرار نمی‌گیرند. از ویژگی‌های این محصول آن است که  به‌سادگی برش‌داده می‌شود و اغلب طولی نزدیک به 6 متر و نیم دارند. عرض این لوله‌ها نیز استاندارد است. بااین‌حال می‌توانید ضخامت دیواره را بسته به وزنی که نیاز است تحمل کند، سفارش دهید.

    کاربرد لوله داربست
    عرض این لوله‌ها اغلب استاندارد است
    هنگام خرید لوله‌های داربست چه نکاتی را باید بدانید؟ کاربرد لوله داربست

    زمانی که قصد خرید لوله داربست را دارید، باید مانند هر محصول دیگری نکات بسیار زیادی را در نظر داشته باشید تا محصولی که به دست شما می‌رسد از کیفیت بالایی برخوردار باشد. ما در اینجا چند نکته را برای شما ذکر می‌کنیم که می‌تواند راهنمای خرید شما باشد:کاربرد لوله داربست

    • قبل از هر چیز به ایمنی بیندیشید. زمانی که لوله‌های داربست را به یکدیگر متصل می‌کنید در نظر داشته باشید که هم سازه و هم کارگران به آن تکیه می‌کنند، پس دقت کنید که محصولی باکیفیت خریداری کنید که از آلیاژی مستحکمی ساخته شده است، قابلیت قفل‌شدن داشته باشد و مهر استاندارد آن را تأیید کند.
    • از محلی خریداری کنید که اگر با مشکلات فنی مواجه شدید بتوانید روی کمک آن‌ها حساب باز کنید. داشتن پشتیبانی فنی و تکنیکال می‌تواند از نقاط قوت یک محصول مطمئن باشد.
    • محصولی خریداری کنید که مونتاژ آن راحت و بی‌دردسر باشد. دستورالعمل داشته باشد و بتواند فرایند کارکردن شما را تسهیل کند.
    کاربرد لوله داربست
    باید امنیت کارگران را فراهم کند
    چه موارد دیگری را باید در نظر گرفت؟

    داربست‌ها کاربری‌های مختلفی دارند. از شستشوی پنجره و سقف تا ساخت و تزئین نمای خارجی ساختمان می‌تواند به‌واسطه این تجهیزات انجام شود. برای خرید بهتر لازم است تا بدانید دقیقاً چه ویژگی‌هایی باید مدنظر داشته باشید. بیشترین مواردی که باید در نظر بگیرید شرایط اقلیمی است که قرار است داربست در آن برپا شود. اگر در دمای انجماد قرار است کار کنید حتماً از محصول مناسب که در این شرایط مقاومت بیشتری دارند استفاده کنید.

    چنانچه در منطقه شما طوفان و رعدوبرق زیاد است، محصولی تهیه کنید که مواد فلزی کمتری دارد و اگر گردباد یا بلایای طبیعی بیشتر در انتظار شما است ایمنی را افزایش دهید. بااین‌حال دقت کنید حتماً از یک پیمانکار معتبر برای اجرای سازه داربست کمک بگیرید.

    کدام آلیاژ مدنظر شما است؟

    هم لوله داربست و هم سایر بخش‌های آن از آلیاژهای مختلفی تهیه می‌شوند. گاهی لازم است تا ترکیبی از دو یا چند آلیاژ را تهیه کنید تا بتوانید به عملکرد موردنظر خود دست پیدا کنید. بااین‌حال باید بدانید که این آلیاژها شامل فولاد ضدزنگ، آلومینیوم، پلاستیک، فایبرگلاس و حتی چوب است.کاربرد لوله داربست

    البته اغلب لوله‌ها که واحد اصلی این سازه هستند از لوله‌های سبک مانیسمان یا با درز تهیه می‌شوند که به شما امکان طراحی مدولار را در اندازه‌های مختلف می‌دهند. بیشترین متریال استفاده شده فولاد و آلومینیوم است، بااین‌حال در محیط‌هایی که بیشتر با برق یا خطرات این‌چنینی باید دست‌وپنجه نرم کنید از الیاف شیشه یا پلی‌استر نیز استفاده می‌کنند.

    کاربرد لوله داربست
    دسترسی به نقاط فوقانی سایت‌های در حال ساخت

    سخن آخر

    ساخت‌وساز نیازمند تجهیزاتی است که هم بتواند امنیت سازه و کارگران را تأمین کند و هم باعث سهولت کار شود. بااین‌حال که ایمنی در درجه اول است؛ اما لازم است تا سرعت و سهولت را نیز در نظر بگیرید؛ به همین دلیل ساخت سازه‌های موقت مانند داربست می‌تواند بیش از هر کار مهم و حیاتی باشد. این تجهیزات به دلایل مختلف و باتوجه‌به شرایط ویژه برپا می‌شود که در این مقاله توضیح داده‌ایم.

    لوله داربست بخش اصلی داربست است که باید شرایط خاص و ویژه‌ای داشته باشد؛ به همین دلیل در هنگام خرید به نکاتی که در متن ذکر شده  توجه کنید. ما مطمئنیم اگر از متخصصان مجموعه ردا صنعت کمک بگیرید می‌توانید بهترین شرایط را برای ساخت و اجرای این سایت‌ها به دست آورید، شما می‌توانید هم امنیت را تضمین کنید و هم سهولت در کار را افزایش دهید.

    تماس با ردا صنعت
    09121834995

    در صورت نیاز به مشاوره رایگان یا خرید با ردا صنعت تماس بگیرید.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    دیدگاه‌ خود را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *