امکان استفاده از مدل‌های مختلف لوله آب وجود دارد

صفر تا صد انواع لوله آب

  • انتقال آب به وسیله انواع لوله آب انجام می‌شود. این مایع حیاتی نقش بسیار مهمی در زندگی ما ایفا می‌‌کند و به همین دلیل، بحث انتقال آن به کمک ابزار مناسب از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. همین امر شناخت مدل‌های مختلف لوله‌های آب را به یک امر ضروری تبدیل می‌کند.

    تماس با ردا صنعت09121834995

    در صورت نیاز به مشاوره رایگان و یا خرید با ردا صنعت تماس بگیرید.

    امروزه از مواد اولیه مختلفی برای تولید لوله‌های‌ آ‌ب استفاده می‌شود. همین تنوع در مواد موجب شده است که با محصولات متنوعی در بازار روبه‌رو باشیم که هر کدام دارای کارایی خاص خود هستند. چنین گستردگی بیش از حدی منجر به سردرگمی افراد شده است. به همین دلیل، بدون شناخت کامل در رابطه با این محصولات نمی‌توانید انتظار انتخاب یک گزینه مناسب را داشته باشید. اگر قصد خرید بهترین مدل‌های لوله آب را دارید یا در این زمینه کنجکاو هستید، توصیه می‌کنیم که در ادامه متن با ما همراه باشید.

    1-لوله‌های چدنی

    اولین گزینه از انواع لوله آب که از گذشته تاکنون طرف‌داران بسیاری را به خود جذب کرده‌اند، لوله‌های چدنی هستند. همان ‌طور که از نام این محصولات می‌توان فهمید،‌ مواد اصلی برای ساخت آن‌ها چدن است، البته هر شرکتی از نوع خاصی از چدن برای تولید لوله‌های خود استفاده می‌کند.

    این چدن‌ها از لحاظ آلیاژ و همچنین ضخامت با هم متفاوت هستند. همین امر منجر به ایجاد تفاوت‌های زیادی در محصول نهایی می‌شود؛ بنابراین، پیش از انتخاب این نوع‌ لوله‌ها باید به طور کامل به بررسی ضخامت لوله‌ مورد نیاز خود بپردازید.

    به طور کلی، لوله‌های چدنی را به دو بخش اصلی لوله‌های چدنی با سر تخت و همچنین لوله‌های چدنی با سر توپی تقسیم‌ می‌کنند. از لوله‌های چدنی با سر تخت بیشتر در محیط‌های استفاده می‎شود که فرد قصد دارد لوله را در بخش‌هایی با فشار بالای آب به کار ببرد.

    لوله‌های چدنی در میان انواع لوله آب مقاومت خوبی دارند. همین امر آن‌ها را به یک انتخاب عالی برای افرادی تبدیل می‌کند که به دنبال لوله‌هایی با فرسودگی کم هستند. شایان ذکر است که حتی در صورت پوسیدگی، روند تعمیر این لوله‌ها نیز به راحتی صورت می‌گیرد و حتی هزینه زیادی را برای شما در بر ندارد. قیمت این لوله‌ها نیز با توجه به کارکردشان واقعاً‌ مناسب است.

    قیمت لوله‌های آب با هم متفاوت است فروش و دریافت قیمت انواع لوله آب
    قیمت لوله‌های آب با هم متفاوت است

    2-لوله‌های پلی پروپیلن

    پرکاربرد‌ترین انواع لوله آب در ایران و جهان، لوله‌های پلی پروپیلن هستند. بسیاری از افراد این لوله‌ها را با نام لوله پلاستیکی می‌شناسند. این لوله‌ها بخش بزرگی از بازار لوله‌های آب موجود در کشور را به خود اختصاص می‌دهند. چنین محبوبیتی واقعاً بی‌دلیل نیست؛ زیرا این محصولات علاوه بر قیمت مقرون‌به‌صرفه، از کیفیت مثال‌‌زدنی برخوردار هستند.

    مهم‌ترین و بارز‌ترین مزیت این لوله‌ها را می‌توان وزن بسیار سبک آن‌ها دانست. همین امر منجر به آن شده است که جابه‌جایی این لوله‌ها در میان طبقات مختلف ساختمان بسیار راحت باشد. به طبع، این موضوع یک فاکتور اساسی در زمینه تسریع روند ساخت و ساز و همچنین کاهش هزینه‌های کلی محسوب می‌شود.

    یکی دیگر از مزایای لوله‌های پلی پروپیلن را می‌توان امکان برش بسیار مناسب آن‌ها دانست. تفاوتی ندارد که قصد دارید برش شما در چه زاویه‌ای یا حتی با چه اندازه‌ای باشد؛ زیرا بهترین لوله برای ایجاد برش دقیق جهت انتقال آب، لوله‌ پلی پروپیلن است. باید به این نکته اشاره کنیم که برخلاف تصور عموم، این مدل از انواع لوله آب موجب تخریب محیط زیست نمی‌شود؛ زیرا میزان مقاومت و عمر مفید آن بسیار بالا است.

    3-لوله‌های گالوانیزه

    نمی‌توان از انواع لوله آب صحبت کرد، اما نامی از لوله گالوانیزه نبرد. شاید بسیاری از افراد نام این لوله‌ را کم‌تر شنیده باشند، اما لوله گالوانیزه نیز از جمله لوله‌های بسیار مناسب برای انتقال آب در شرایط مختلف محیطی به شمار می‌آيد و در مکان‌های مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

    روی لایه بیرونی این لوله‌ها از مواد خاصی به نام روی استفاده شده است. شاید بپرسید که این لایه روی دقیقاً به چه منظور به کار می‌رود؟ برای پاسخ به این پرسش باید گفت که لوله‌های گالوانیزه به خودی خود دارای مقاومت بالایی در برابر فشارهای ناشی از ضربات جانبی نیستند؛ به همین منظور باید حتماً از یک لایه پوششی برای بهبود مقاومت آن‌ها استفاده کرد.

    همین مقاومت کم منجر به کاهش نصب این لوله‌ها در محیط‌های ساختمانی مدرن شده است. اگر فرد امکان تأمین سایر انواع لوله آب را نداشته باشد، تنها چاره او کمک گرفتن از لوله‌های گالوانیزه خواهد بود. قیمت این لوله‌ها نیز تقریباً‌ مناسب است.

    یک لوله مناسب باید مقاومت خوبی داشته باشد فروش و دریافت قیمت انواع لوله آب
    یک لوله مناسب باید مقاومت خوبی داشته باشد

    4-لوله‌های پی وی سی

    لوله‌های پی وی سی یکی از انواع لوله آب به شمار می‌آيند که با اندازه‌ها، ضخامت‌ها و قطرهای مختلف به بازار عرضه می‌شوند. این تنوع کلی در ساختار آن‌ها موجب می‌شود تا افراد اولویت خرید خود را لوله‌های پی وی سی بدانند. امروزه این محصولات را به کمک مواد خاصی همچون پی وی سی وینیل کلراید می‌سازند.

    این نوع مواد انعطاف بسیار خوبی را در اختیار لوله قرار می‌دهند و در نتیجه، فرد به راحتی می‌تواند از لوله مورد نظر خود در محیط‌های مختلف استفاده کند. لوله‌های پی وی سی به دلیل مقاومت خوب خود در برابر فشار بالای آب و همچنین استحکام بالا در برابر تغییرات جوی ناگهانی معروف هستند. این لوله‌ها را می‌توان با صرف هزینه بسیار کمی از مراجع معتبری مانند مجموعه ردا صنعت تهیه و نصب کرد. نصب این لوله‌ها نیز باید توسط متخصصان امر صورت بگیرد.

    سخن پایانی

    استفاده از لوله‌های آب برای انتقال این مایع حیاتی یک امر ضروری محسوب می‌‌شود. این لوله‌های باید به نحوی طراحی شوند که بتوانند حتی در برابر عوامل محیطی بسیار نامناسب نیز از خود مقاومت خوبی نشان دهند. امکان خرید طیف مختلفی از چنین محصولاتی در بازار کشور ما وجود دارد.

    شاید انتخاب یک گزینه مناسب از بین انواع لوله آب کار آسانی به نظر نرسد، اما با کمی تحقیق در مورد کاربرد هر نوع لوله می‌توانید به یک انتخاب عالی دست پیدا کنید. در صورت نیاز به خرید هر یک از مدل‌های لوله آب تنها کافی است سفارش خود را با کارشناسان ردا صنعت در میان بگذارید تا شما را در این زمینه یاری کنند.

    تماس با ردا صنعت09121834995

    در صورت نیاز به مشاوره رایگان و یا خرید با ردا صنعت تماس بگیرید.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    دیدگاه‌ خود را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *