دیزل ژنراتور

برترین مدل‌ها و انواع دیزل ژنراتور

  • از ماشین‌های بسیار مفید می‌توانیم به دیزل ژنراتور اشاره کنیم. این ماشین‌ها با کمک نیروی برق کار می‌کنند. برق با کمک سوزاندن سوخت دیزل تولید می‌شود. دیزل‌های ژنراتور در انواع مختلفی وجود دارند و هر کدام می‌توانند قابلیت‌های متعددی را از خود به نمایش بگذارند. از انواع دیزل ژنراتور می‌توان جهت کاربردهای مختلفی بهره برد. برای اینکه بتوان بهترین مدل‌های دیزل‌های ژنراتور را انتخاب کرد، باید به نکات گوناگونی توجه داشت. در این مطلب سعی داریم اطلاعات کاملی درباره انواع مختلف دیزل ژنراتور در اختیار شما بگذاریم؛ پس همراه ما باشید.

    تماس با ردا صنعت09121834995

    در صورت نیاز به مشاوره رایگان و یا خرید با ردا صنعت تماس بگیرید.

    آشنایی با انواع مختلف دیزل ژنراتور

    انواع دیزل ژنراتور شامل چه مواردی می‌شوند؟

    مولفه‌های مختلفی به چشم می‌خورند که می‌توان از آن‌ها جهت دسته‌بندی دیزل ژنراتور بهره برد. توان یک نمونه از این موارد به‌حساب می‌آید. همچنین دیزل‌های ژنراتور دارای اجزای مختلفی هستند و هر کدام می‌توانند دارای عملکرد متفاوتی باشند. ما در این بخش قصد داریم انواع مختلف ژنراتور دیزل را به شما معرفی کنیم؛ پس دنبال‌کننده ما باشید.

    ژنراتور دیزل اضطراری یا آماده به کار

    اولین گزینه‌ای که قصد داریم به معرفی آن بپردازیم، در ارتباط با ژنراتور دیزل اضطراری است که از آن با نام آماده به کار نیز یاد می‌شود. از این ژنراتورها به‌عنوان یک منبع مکمل بهره برده می‌شود؛ بدین صورت که اگر برق در اثر طوفان و یا حوادث دیگر قطع شد، می‌توان از این ژنراتورها بهره برد. این دستگاه‌ها می‌توانند به‌خوبی تأمین‌کننده برق باشند. بیمارستان‌ها، کارخانه‌ها، مراکز اداری و… در بین مکان‌هایی جای می‌گیرند می‌توانند از ژنراتور دیزل اضطراری برای مدت‌زمان طولانی بهره ببرند.

    دیزل ژنراتور مدل آماده به کار یا اضطراری
    دیزل ژنراتور مدل آماده به کار یا اضطراری

    دیزل ژنراتور قابل‌حمل

    از انواع دیزل ژنراتور می‌توانیم به نوع قابل‌حمل اشاره داشته باشیم. کارایی این محصول را می‌توانید از نام آن حدس بزنید. اگر در مکانی نیاز به برق باشد، می‌توان این مدل از ژنراتورها را با خود حمل کرد. مکان‌های محلی از جمله رایج‌ترین بخش‌هایی به‌ شمار می‌روند که می‌توانند از این دستگاه‌ها بهره ببرند. هتل‌ها، نمایشگاه‌ها و فروشگاه‌ها در بین این مکان‌ها جای می‌گیرند. لازم به ذکر است از این دیزل ژنراتور می‌توان جهت راه‌اندازی کولر و تلویزیون نیز بهره برد.

    دیزل ژنراتور پایه

    یکی دیگر از انواع ژنراتورهای دیزل شامل مدل پایه می‌شود. اگر مکانی به‌صورت موقتی به برق نیاز داشته باشد، می‌تواند از دیزل ژنراتور پایه برای کارهای خود بهره ببرد. معادن‌، کمپ‌ها و اردوگاه‌ها در بین این مکان‌ها جای می‌گیرند. اگر به دنبال تهیه بهترین مدل‌های دیزل ژنراتور هستید، می‌توانید با مجموعه ردا صنعت در تماس باشید. کارشناسان به‌صورت ویژه شما را راهنمایی خواهند کرد.

    انواع ژنراتورهای دیزل بر حسب توان

    همان‌طور که اشاره کردیم یکی از راه‌هایی که با کمک آن می‌توان به طبقه‌بندی انواع دیزل ژنراتور پرداخت، توان است. بر اساس توان می‌توانید شاهد دو نوع دیزل ژنراتور باشید که شامل تک‌فاز و سه‌فاز می‌شوند. هر کدام از این مدل‌ها بر حسب توانی که دارند، می‌توانند در مکان‌های مختلفی مورد استفاده قرار بگیرند.

    از مدل‌های تک‌فاز در منازل، واحدهای مسکونی و واحدهای تجاری بهره برده می‌شود؛ زیرا میزان نیاز آن‌ها به برق بسیار کمتر است. توان خروجی ژنراتورهای دیزل سه‌فاز بسیار بیشتر از مدل تک‌فاز است؛ به همین علت می‌توان از آن‌ها در جهت تأمین نیازهای صنعتی بهره برد. بیمارستان‌ها در بین این مکان‌ها جای داده می‌شوند.

    تقسیم‌بندی انواع دیزل ژنراتور بر اساس پارامتر توان
    تقسیم‌بندی انواع دیزل ژنراتور بر اساس پارامتر توان

    استفاده از انواع مختلف دیزل ژنراتور چه مزایایی دارد؟

    دلایل مختلفی وجود دارند که باعث خواهند شد افراد و سازمان‌های مختلف نسبت به استفاده از انواع دیزل ژنراتور اقدام کنند. این مزایا می‌توانند تجربه ویژه‌ای در استفاده از این دستگاه‌ها از خود به نمایش بگذارند. در فهرست زیر می‌توانید با مهم‌ترین مزایای موجود آشنا شوید:

    • سوخت مصرفی آن‌ها در مقایسه با موتورهای بنزینی بسیار کمتر است؛ به همین علت گزینه بهتری برای استفاده خواهند بود.
    • در مقایسه با موتورهای دیگر استهلاک بسیار کمتری از خود به نمایش خواهند گذاشت؛ ازاین‌رو در مقایسه با موتورهای دیگر همچون بنزینی می‌توانند عمر مفید بیشتری داشته باشند.
    • از نظر هزینه‌های خرید، تعمیر و نگهداری دیزل‌های ژنراتور می‌توانند اقتصادی‌تر باشند.

    دیزل ژنراتور دارای چه اجزایی است؟

    دیزل ژنراتورها تشکیل‌شده از اجزای مختلفی هستند. هر کدام از قطعات موجود می‌توانند مسئولیت‌های مختلفی برعهده بگیرند. خرابی یک بخش می‌تواند روی عملکرد تمام دستگاه تأثیر خود را بگذارد؛ ازاین‌رو نیاز است به‌صورت دوره‌ای تمام دستگاه چک شود. راه‌های مختلفی برای سرویس کردن دیزل ژنراتور وجود دارند.

    به‌عنوان‌مثال قطعات موتوری باید به‌موقع روغن‌کاری شوند، میزان اکسیداسیون باید به کمترین میزان خود برسد و در نهایت صدا و لرزش به‌موقع کنترل شوند. از جمله اجزای ژنراتورهای دیزل می‌توانیم به گزینه‌هایی همچون موتور، دینام، تانک یا سیستم‌های سوخت، رگلاتور ولتاژ، سیستم خنک‌کننده، اگزوز، سیستم‌های روانکاری، شارژر باتری، کنترل پنل و قاب یا شاسی اشاره کنیم.

    مصرف سوخت دیزل ژنراتور چقدر است؟

    یکی از سؤالات مهمی که پرسیده می‌شود این است مصرف سوخت انواع دیزل ژنراتور چقدر است؟ در واقع هنگام خرید دیزل ژنراتور یکی از مهم‌ترین معیارهایی که باید به آن توجه داشته باشید، مصرف سوخت است. عوامل و مولفه‌های مختلفی به چشم می‌خورند که می‌توانند روی افزایش یا کاهش میزان مصرف سوخت تأثیر خود را بگذارند. این عوامل مهم شامل گزینه‌هایی همچون لیست زیر می‌شوند:

    • ارتفاع از سطح دریا
    • محل قرارگیری دیزل ژنراتور
    • دمای محیط
    • رطوبت محیط

    اگر بخواهیم به‌صورت تقریبی و میانگین درباره میزان مصرف سوخت صحبت کنیم باید بگوییم که این سیستم‌ها بر حسب کیلووات 190 تا 220 گرم گازوئیل مصرف می‌کنند. همان‌طور که اشاره کردیم این میزان به‌صورت میانگین بیان شده است و عوامل مختلفی روی تغییرات آن‌ نقش دارند.

    دیزل ژنراتور قابل حمل
    دیزل ژنراتور قابل حمل

    سخن آخر

    دیزل ژنراتور از جمله ماشین‌های مفیدی به شمار می‌رود که به‌عنوان یک منبع مکمل مورد استفاده قرار می‌‌گیرد. درصورتی‌که برق مکان‌های مهم بر اثر حوادث مختلفی قطع شود، می‌توان نسبت به استفاده از ژنراتورهای دیزل اقدام کرد. این ماشین‌ها در انواع مختلفی به چشم می‌خورند که هر کدام می‌توانند در شرایط مختلفی مورد استفاده قرار بگیرند.

    همچنین استفاده از انواع دیزل ژنراتور مزایای متعددی همراه با خود دارد که در این مطلب سعی کردیم مهم‌ترین آن‌ها را به شما معرفی کنیم. اگر به دنبال خرید بهترین ژنراتورهای دیزل هستید، می‌توانید با مجموعه ردا صنعت در تماس باشید. کارشناسان شما را در این زمینه خرید راهنمایی خواهند کرد.

    تماس با ردا صنعت09121834995

    در صورت نیاز به مشاوره رایگان و یا خرید با ردا صنعت تماس بگیرید.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    دیدگاه‌ خود را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *