انتراسیت

  • انتراسیت به‌نوعی زغال بسیار سخت و متشکل از کربن گفته می‌شود که استفاده از آن آلودگی بسیار کمی را برای محیط زیست به دنبال دارد. به عبارتی این زغال که در معادن یافت می‌شود نسبت به دیگر انواع زغال سنگ از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار است؛ زیرا استفاده از آن‌ها برای محیط زیست هیچ خطری را به وجود نخواهد آورد.

    تفاوت ماده کربنی فوق با زغال‌های عادی در میزان مشتعل شدن آن‌ها است که تقریباً فاصله زیادی میان زمان مشتعل شدن این محصول با نوع عادی آن وجود دارد. این زغال دارای کاربرد‌های مختلفی است که شامل مواردی همچون تصفیه آب، ایجاد حرارت در سیستم‌های گرمایشی، صنایع پتروشیمی، صنایع نفتی و بسیاری از موارد دیگر می‌شود. در این مقاله به‌طور کامل به بررسی انتراسیت و کاربرد آن پرداخته شده است.

    نکات مهم درباره زغال آنتراسیت

    همان‌طور که در بالا نیز به آن اشاره کردیم، زغال‌ انتراسیت به ماده‌ای گفته می‌شود که در برابر اشتعال بسیار مقاوم بوده و آلودگی بسیار کمی را تولید می‌کند. عدم تولید آلودگی این نوع زغال یکی از مواردی است که به ارزش آن در میان مردم می‌افزاید. البته یکی از تفاوت‌های این زغال با نوع عادی در میزان تولید آلودگی و زمان لازم برای اشتعال است.

    زغال فوق در محیط‌های بسیار خاصی یافت می‌شود که از میان آن‌ها می‌توان به مواردی همچون معدن و کوه‌ها اشاره کرد. این تجهیز به دلیل مزایای بسیار زیاد که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم، در صنایع مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرد که شامل مواردی همچون صنایع پتروشیمی، صنعت نفت و گاز و بسیاری از موارد دیگر می‌شود. زغال فوق که استفاده‌های صنعتی دارد طول عمر بالایی داشته و برعکس دیگر زغال‌ها پس از یک‌بار استفاده خاصیت خود را از دست نخواهد داد.

    انتراسیت
    زغال سنگ انتراسیت

    مزایای استفاده از انتراسیت

    انتراسیت به‌عنوان ماده شیمیایی و تشکیل شده از کربن مزایای زیادی را برای افراد به دنبال دارد؛ به‌طوری‌که در بسیاری از صنایع مختلف از آن استفاده می‌شود. مواردی که در ادامه به آن‌ها اشاره کرده‌ایم، مزایای استفاده از زغال فوق را به‌طور کامل توضیح می‌دهد.

    • یکی از مزایای بسیار عالی که به ارزش این زغال می‌افزاید عدم تولید آلودگی و دود به هنگام سوختن است. به عبارتی این ماده به دلیل آنکه برای محیط زیست هیچ خطری را به دنبال ندارد در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد.
    • زغال‌های انتراسیت به‌صورت طبیعی در طبیعت موجود بوده و نیاز به تولید با استفاده از تجهیزات و مواد مختلف ندارند.
    • خطر آتش‌سوزی با استفاده از این زغال بسیار کم است به همین دلیل از نظر ایمنی دارای امنیت بسیار بالایی است.
    • طول عمر بالای زغال مربوطه و استفاده از آن بدون خطر کاهش کیفیت یکی از مواردی است که باعث محبوبیت این محصول شده است. به عبارتی این زغال به‌صورتی است که برخلاف زغال‌های عادی چند بار قابل استفاده خواهد بود.
    • هزینه انتراسیت‌های موجود در معادن بسیار اندک و مقرون‌به‌صرفه است به همین دلیل بکار بردن آن در موارد همچون تصفیه آب صرفه اقتصادی بالایی را به دنبال دارد.
    • ظرفیت بالای انتراسیت یکی از موارد بسیار مهمی است که با استفاده از آن امکان تولید انرژی وجود خواهد داشت.
    انتراسیت
    مزایای استفاده از انتراسیت در صنایع مختلف

    کاربرد زغال انتراسیت

    این زغال سنگ در موارد بسیار زیادی کاربرد دارد؛ زیرا علاوه بر عدم تولید آلودگی، به‌وفور در طبیعت یافت خواهد شد. موارد زیر صنایعی را که زغال فوق در آن‌ها کاربرد بسیار زیادی دارد به‌طور کامل توضیح می‌دهد.

    • صنعت نفت و گاز
    • صنایع پتروشیمی
    • صنعت تولید فولاد
    • صنایع تصفیه آب
    • سیستم‌های گرمایشی
    • تولید سوخت
    فروشگاه اینترنتی ردا صنعت
    کاربرد زغال سنگ انتراسیت

    انتراسیت، گزینه مناسبی برای تصفیه آب

    یکی از کاربرد‌های انتراسیت‌ که در بالا نیز به آن اشاره کردیم، تصفیه آب موردنیاز مردم است. از آنجایی که زغال فوق از کربن خالص و میزان کمی از مواد دیگر تشکیل می‌شود. تأثیر بسیار بالایی در از بین بردن آلودگی‌های موجود در آب دارد.

    این محصول توانایی دارد تا هر نوع ماده مضر برای سلامت افراد را که شامل مواردی همچون کروم، منگنز، ذرات گرد و غبار، چربی و بسیاری از موارد دیگر می‌شود از درون آب پاک کند. اگر از نگاهی دیگر به زغال فوق نگاه کنیم، این ماده مانند یک فیلتر بسیار قوی عمل کرده و مانع از معلق ماندن آلودگی در سطح آب می‌شود. البته زغال فوق به دلیل بافتی سخت قابلیت این را دارد که چند بار برای تصفیه آب مورد استفاده قرار گیرد. فیلتر  تصفیه فاضلاب  سند فیلتر  سیلیس 

    تفاوت انتراسیت و کربن فعال

    با وجود آنکه انتراسیت از کربن متشکل است. ولی نسبت به کرین فعال تفاوت‌های بسیاری دارد. که از میان آن‌ها می‌توان به مواردی همچون میزان جذب ذرات معلق و آلودگی موجود در آن اشاره کرد. در واقع کربن فعال نسبت به این زغال توانایی بیشتری برای جذب ذرات معلق موجود در آب دارد زیرا بافتی نرم و جذب مولکولی بالایی دارد.

    سطح این زغال سنگ نسبت به کربن فعال بسیار سخت بوده و توانایی جذب مولکولی در آن بسیار پایین است. البته باید به این نکته اشاره کرد که با وجود جذب کمتر این زغال، به میزان بیشتری قابل استفاده است. کربن فعال پس از چند بار استفاده در راستای جذب آلودگی کاربرد خود را از دست میدهد. و قابل بازیافت نخواهد بود، ولی زغال فوق قابلیت پاکسازی و استفاده مجدد پس از چند بار جذب آلودگی موجود در آب را دارد.

    فروشگاه اینترنتی ردا صنعت
    تفاوت انتراسیت و زغال فعال

    کلام آخر

    ما در این مقاله به‌طور کامل به بررسی زغال انتراسیت و کاربرد آن در صنایع مختلف پرداختیم. به عبارتی از آنجایی که زغال فوق به میزان بسیار کمی آلودگی تولید می‌کند در صنایع بسیاری از آن استفاده می‌کنند. همچنین یکی از مزایای دیگر این محصول که به ارزش آن می‌افزاید. فراوانی آن در کوه‌ها و معادن است. به همین دلیل این موضوع قیمت محصول فوق را به میزان قابل توجهی افزایش خواهد داد.

    از کاربرد‌های بسیار ویژه این زغال می‌توان به مواردی همچون صنایع پتروشیمی، نفت و گاز، تصفیه آب، سیستم‌های گرمایشی و بسیاری از موارد دیگر اشاره کرد. در حالت کلی زغال انتراسیت نسبت به زغال‌های عادی به میزان کمتری آلودگی تولید کرده و قابلیت اشتعال کمتری نیز دارد.

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۳ رای

    دیدگاه‌ خود را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    preloader