ردا صنعت
محلول آب مقطر

آب‌مقطر چیست و چه کاربری دارد؟

  • اگر شما هم علاقه مند به مباحث علوم شیمیایی و آزمایشگاهی باشید بارها نام آب‌مقطر را شنیده اید .
    شاید برای شما هم این سوال پیش آید که عمده تفاوت آب‌مقطر با آب آشامیدنی چیست؟ و یا چگونه می توان آب‌مقطر را خریداری نمود؟

    تماس با ردا صنعت09121834995

    در صورت نیاز به مشاوره رایگان و یا خرید با ردا صنعت تماس بگیرید.


    ما در این مقاله سعی داریم ابتدا مشخص نماییم که آب‌مقطر چیست و چگونه تولید می شود؟ و  در مرحله بعدی به بحث در باب تفاوت آن با آب آشامیدنی و موارد مصرف آن را بررسی می نماییم.

    تولید آب مقطر فروش(خرید) و دریافت قیمت
    تولید آب مقطر

    آب و ناخالصی

    باتوجه به صنعتی شدن شهرها و افزایش جمعیت تامین آب آشامیدنی سالم برای دسترسی کلیه شهروندان امری دشوار می باشد. بدین جهت تصفیه‌خانه‌هایی آب با حجم گوناگون ایجاد شده است.
    در این تصفیه خانه‌ها آب به صورت مکرر تصفیه و از طریق خطوط آبرسانی به واحدهای اداری، تجاری و مسکونی می رسد. با این حال گاها در برخی از مناطق شاهد ناخالصی در آب هستیم. که برای رفع این مقدار ناخالصی بعضا از دستگاه های تسویه خانگی استفاده می شود.

    حدی از این ناخالصی به صورت معمول و استاندارد برای بدن مناسب و بیش از آن برای بدن انسان مضر می باشد و می تواند سلامتی فرد را مخاطره بیندازد.

    چگونه آب مقطر ایجاد می‌شود؟

    در صورتی که حد ناخالصی‌های آب از حد مشخصی کمتر باشد و به صفر نزدیک شود بدان آب تقطیر شده یا مقطر گفته می‌شود.

    تولید آب مقطر فروش(خرید) و دریافت قیمت
    تولید آب مقطر

    آب مقطر چیست؟

    آب مقطر آبی است که تحت تاثیر حرارت بالا قرار داده می شود و آب حاصل از تقطیر آن به درجه ای می رسد که هرگونه ناخالصی و املاح از آن جدا شده است و به آن آب مقطر می گویند.
    با توجه به درجه آن در صنعت پزشکی، آزمایشگاهی و صنعتی استفاده می شود.لذا در صورتی که میزان آن تا 95درصد بالا رود ماده‌ای استخراج می‌گردد.که قابل مصرف در صنعت‌های خرد و کلان است.

    کاربری‌های آب مقطر

    با توجه به خاصیت حلال بودن به عنوان پایه و بیس اصلی در صنعت و پزشکی استفاده می شود، خلوص بالا و عاری بودن آن از هرگونه املاح و ناخالصی آن را به عنوان جریان اساسی در پزشکی و صنعت نموده است:

    • محلول نمودن داروها (تزریقات و ….)
    • شستشوی ظروف آزمایشگاهی و صنعتی
    • استفاده در دستگاه های لیزر
    • برای مرطوب نگهداشتن باطری خودرو و رادیاتور ماشین و …
    • استفاده در دستگاه های اتوکلاو
    • استفاده در آب چیلرها و خنک کننده های صنعتی
    آب مقطر چیست؟ فروش(خرید) و دریافت قیمت
    آب مقطر چیست؟

    انواع آب مقطر

    با توجه به نوع تقطیر و روشی که برای پاکسازی آن مورد استفاده قرار می گیرد به چهار دسته ذیل تقسیم بندی می شود، برای رسیدن به حد مطلوبی از این خلوص بسته به کاربری آب‌مقطر و درجه خلوص مورد نظر هریک از روش‌ها را می توان چندین بار اجرا نمود:

    1. روش تقطیر(Distillation)
    2. اسمز معکوس(RO)
    3. جذب(Adsorption)
    4. تبادل یونی(Ion exchange)
    تفاوت آب‌مقطر و آب آشامیدنی شهری در چیست؟

    آب آشامیدنی یا همان آب شهری تحت فشار بالا و تقطیر قرار می گیرد. سپس تصفیه شده و تبدیل به آبی عاری از ناخالصی و املاح می شود. این ویژگی سبب می شود تا از آن به عنوان پایه اساس حلال استفاده شود.

    آب آشامیدنی یا آب شهری همان آبی است که در تصفیه خانه های شهری توسط دستگاه های فراوری تصفیه شده و از طریق خطوط آبرسانی به واحد های گوناگون انتقال داده می شود.

    خالص بود آب، آب آشامیدنی به دلیل وجود برخی از عناصر مورد نیاز و املاح محلول در آن ناخالص محسوب می شود، لازم به ذکر است این ناخالصی‌ها املاحی چون کلیسم، منزیم، کلراید، نیترات،سدیم، فلوراید و سختی می باشد که برای بدن مناسب بوده و نیازهای املاح بدن را تامین می نماید.

    تفاوت آب آشامیدنی و آب مقطر فروش(خرید) و دریافت قیمت
    تفاوت آب آشامیدنی و آب مقطر
    آیا می توانیم از آب مقطر به عنوان آب آشامیدنی استفاده نمود؟

    آب تقطیر شده یا آب آشامیدنی هر کدام در حد تعادل برای بدن انسان مفید هستند. از آنجایی که این آب بدون املاح و عاری از هرگونه ناخالصی می باشد.و تحت تاثیر عمل تقطیر هرگونه باکتری احتمالی در آن از بین می‌رود.پس برای برخی افراد مانند بیماران کلیوی و افرادی که نیاز به پاکسازی بدن از سموم دارند و یا برای بالا بردن مقاومت و ایمنی بدن با توجه به دستور پزشک ایرادی نخواهد داشت و مفید می باشد.
    دلیل اساسی خطرناک بودن آن برای بدن انسان نبود املاح ضروری برای بدن مانند کلسیم، منیزیم و … می باشد این املاح علاه‌بر مفید بدون برای بدن باعث گردش خون سریع تر شده و برای بقای بدن و ارگان های حیاتی لازم می باشد.

    روش تشخیص آب مقطر از آب آشامیدنی

    از آنجایی که آب تقطیر شده و آب آشامیدنی شهری هر دو کاملا شفاف و بدون رنگ می باشد روش تشخص آنان نیز به مراتب پیچیده خواهد بود در ذیل دو روش برای تفکیک و تشخص این دو نوع ماده مطرح خواهد شد:

    1.با استفاده از دستگاه های جریان سنج:
    با توجه به خلوص و مراحل تقطیر خاصیت رسانایی خود را از دست میدهد.پس به راحتی با دستگاه جریان سنج می‌توان بدان پی‌برد.

    2.استفاده از حس چشایی:
    این آب به دلیل فشار و میعانات انجام شده.به درصدی از خلوص رسیده است.که املاحی در آن نخواهید یافت و به همین دلیل نسبت به آب شهری سبک تر بوده و افرادی که نسبت به مزه آب حساسیت دارند با چشیدن مقداری از آن متوجه تغییر مزه آن می شوند.

    فروش آب مقطر

    با توجه به آنچه در باب آب مقطر و کاربری های آن در صنعت پزشکی، صنعتی و آزمایشگاهی بیان شد.دسترسی و تهیه محصول با کیفیت و اصلی از مهم‌ترین رکن‌ها خواهد بود.لذا شرکت ردا صنعت به عنوان یک برند معتبر و مشخص در عرصه تولید و پخش مواد شیمیایی صنعتی آماده همکاری با شما همکاران و مصرف کنندگان گرامی در حجم های خرد و کلان می باشد.همین حالا می‎‌توانید با تماس با کارشناسان فروش ما بهترین قیمت آب مقطره اصل را دریافت نمایید.

    تماس با ردا صنعت09121834995

    در صورت نیاز به مشاوره رایگان و یا خرید با ردا صنعت تماس بگیرید.

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۵ رای

    9 دیدگاه دربارهٔ «آب‌مقطر چیست و چه کاربری دارد؟»

    1. بسیار عالی بود در محدودکار نیروگاه بخار آبی که برای تبخیر در بویلر استفاده می‌شود آب مقطر است زیرا فاقد املاح بوده و رسوب گذاری نمی‌کند دمای جوش آن پایین تر و باعث اکسیداسیون لوله های حرارتی بویلر نمی‌شود ،

      1. سپاس جناب حیدری شرکت ردا صنعت هم برای شما و همکارانتون آرزوی موفقیت و سربلندی روزافزون می‌نماید.

    دیدگاه‌ خود را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *